Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Phu...

Av Annci Hultström - 17 augusti 2010 13:45

... nu vet jag vad hon ville... och jag oroade mig HELT i onödan. Hon ville bara träffas, stämma av, äta lunch, prata skit, berömma mig. Ja, idel positiva saker. Så nu är jag nöjd å glad igen.


Hon berättade f.ö åxå att hon som jobbade innan mig har blivit uppsagd. Eller som det så fint heter: "man har slutit ett avtal med henne om att hon ska sluta". Hon sa att det var på g redan då, men att det tar ett tag att övertyga facket om att det är bäst för alla. Men nu var det klart. Kan, trots att det är bra för företaget, inte låta bli att undra hur det kommer att gå för henne... Hoppas hon reder upp sin situation.


Min pannknack ger sig baske mig inte. Tabletter hjälper inte alls idag. Måste nog be min älskade make om en rejäl omgång ikväll. Ja, massage alltså. Är stel som en fiolsträng i nacken. Kanske kan lite värmekudde, massage och liniment avhjälpa det. Ska försöka köra en repa på crossen åxå trots det. Kanske kan även det hjälpa?


Vi ser ju en del film, men upplever att det är mycket skräp... Har du något förslag på en bra film? En riktigt bra. En sån man inte glömmer, utan en sån man minns och vill se igen... å igen... å igen? Ex. på en sånna filmer är "The boy in the striped pyjamas", "Ice age", "Notting hill" och "Dirty dancing". Olika genrer (ser konstigt ut, heter det så?), men bra på sitt sätt.


Ringde frisören förresten. I morgon kl. 19 ska jag dit igen. Då får vi se om han kan klippa till mig. Rätt. Ska lägga upp en bild sen ikväll på hur det ser ut från sidan. Det är liksom ett hack som jag stör mig på. Blä!


Åsså har jag bokat nagelfix till lördag. Då ska de pimpas rejält inför festen. Hoppas det håller sig fint då, annars får jag nog kika in och fixa det den dagen. Kanske är lika bra iofs. Ja, vi får se.


Just nu är jag så chokladsugen (mens?). Vill ha. Nu. Den här är det som ger mig begär:

  

Det låter helt märkligt med blandningen salt & choklad. Men nä! Den är gudomlig. Men man måste suga på biten, inte tugga. Då går man miste om smaksensationen. Tycker jag i alla fall. Smaka och njut!


Nej, nu tänker jag avsluta. Men vi hörs igen. Senare.

 
 
Budda

Budda

17 augusti 2010 21:30

Hej!
Gjorde frissören fel? Kunde inte se det. :)
Blir kul att se hårbilder.

Film: The bucket list med Morgan Freeman och Jack Nicolsson (förlåt stavningen). En må-bra-film.

Den film du så snällt tipsade om med Kevin Kostner beställde och betalade jag från Ginza men den var slut så jag vet inte hur det går nu (jag har ju betalat). :-p

Ha det gott och tack för kommentar OCH inspiration.

Jag tycker inte en Gastric by pass är att välja en ´lätt´väg. *beundra*

/Budda

http://www.budda.bloggplatsen.se

Annci Hultström

17 augusti 2010 21:45

Ja, han gjorde nog det. Men det syns som sagt inte framifrån. På min vänstra sida, den med längst lugg, är det precis som det ska. Det är kort i bak och blir längre å längre ju längre fram man kommer. Men på den andra sidan är det kort och plötsligt långt. Inte den där etapp-varianten. Inte snyggt. Sedan har han gjort nåt skumt med bakhuvudet... förmodligen behövdet tunnas ur lite, blir liksom för fluffigt. Jag har nämligen väldigt lockigt hår egentligen, så jag plattar det... men nu går det inte att platta. Det brukar tyda på för mycket hår. Så det blir till att göra om, göra rätt :-).

Åh, den filmen var toppen. Har m.a.o sett den redan. Men tack ändå för tipset, den är väl vär att se igen dock.

Kan jag inspirera dig så är ingen gladare än jag... mig... jag (vad är egentligen rätt att säga??)!!!

Nu väntar sängen. Har fått en omgång massage av min make, tagit min migräntablett. Nu hoppas jag må bättre i morgon.

Sov gott!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards