Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Annci Hultström - 17 augusti 2010 19:49

Vilken eftermiddag det blev. När jag skulle gå från jobbet HÄLLDE det ner ute, så det var bara att lägga benen på ryggen och springa till bilen. Väl i Väsby blev det uppehåll, så till dagis gick jag utan regn. Men påväg därifrån började det igen. Älgade, men vad hjälpte det... hade glömt nycklarna hemma. Så det var bara att springa till bilen och sen försöka fördriva tiden tills H kom hem. Och naturligtvis var hans buss sen, så han kom inte förrän 18:15... Nåväl, hem kom vi. Men det blev pizza till middag.


Och de utlovade hårbilderna uteblir. För av allt regnande så är jag krullig som ett får för tillfället. Orkar inte riktigt platta det för att ett kort. Så jag återkommer med bilder i morgon... före & efter. Får be H fota i morgonbitti.


Jag har förresten upptäckt en ny träningsform. Kan tänka mig att den ger en väldigt stark och slimmad kropp. Så jag tänkte köra på det, stenhårt. Någon som ska med? Klicka på länken HÄR så får ni se hur det går till.


Gissa vad? Nu ska jag få mig en omgång massage. Till det blir det nog en film i vanlig ordning. Eller kanske "Allsång på Skansen". Jag avviker gör jag i vilket fall och sen hörs vi helt enkelt i morgon igen.


Så redan nu, trots den tidiga kvällen, önskar jag en god natt med många å fina drömmar!!

Av Annci Hultström - 17 augusti 2010 13:45

... nu vet jag vad hon ville... och jag oroade mig HELT i onödan. Hon ville bara träffas, stämma av, äta lunch, prata skit, berömma mig. Ja, idel positiva saker. Så nu är jag nöjd å glad igen.


Hon berättade f.ö åxå att hon som jobbade innan mig har blivit uppsagd. Eller som det så fint heter: "man har slutit ett avtal med henne om att hon ska sluta". Hon sa att det var på g redan då, men att det tar ett tag att övertyga facket om att det är bäst för alla. Men nu var det klart. Kan, trots att det är bra för företaget, inte låta bli att undra hur det kommer att gå för henne... Hoppas hon reder upp sin situation.


Min pannknack ger sig baske mig inte. Tabletter hjälper inte alls idag. Måste nog be min älskade make om en rejäl omgång ikväll. Ja, massage alltså. Är stel som en fiolsträng i nacken. Kanske kan lite värmekudde, massage och liniment avhjälpa det. Ska försöka köra en repa på crossen åxå trots det. Kanske kan även det hjälpa?


Vi ser ju en del film, men upplever att det är mycket skräp... Har du något förslag på en bra film? En riktigt bra. En sån man inte glömmer, utan en sån man minns och vill se igen... å igen... å igen? Ex. på en sånna filmer är "The boy in the striped pyjamas", "Ice age", "Notting hill" och "Dirty dancing". Olika genrer (ser konstigt ut, heter det så?), men bra på sitt sätt.


Ringde frisören förresten. I morgon kl. 19 ska jag dit igen. Då får vi se om han kan klippa till mig. Rätt. Ska lägga upp en bild sen ikväll på hur det ser ut från sidan. Det är liksom ett hack som jag stör mig på. Blä!


Åsså har jag bokat nagelfix till lördag. Då ska de pimpas rejält inför festen. Hoppas det håller sig fint då, annars får jag nog kika in och fixa det den dagen. Kanske är lika bra iofs. Ja, vi får se.


Just nu är jag så chokladsugen (mens?). Vill ha. Nu. Den här är det som ger mig begär:

  

Det låter helt märkligt med blandningen salt & choklad. Men nä! Den är gudomlig. Men man måste suga på biten, inte tugga. Då går man miste om smaksensationen. Tycker jag i alla fall. Smaka och njut!


Nej, nu tänker jag avsluta. Men vi hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 17 augusti 2010 09:46

God morgon alla!


Så var det en ny dag och för mig även en ny dag med pannknack. Lederna känns mycket bättre idag, men huvudet vet jag verkligen var jag har. Trots att jag har sovit ok. Vaknat några gånger dock för att huvudet gjort ont, men att gå upp å ta tablett mitt i natten föll mig aldrig in. Blir för pigg då.


Det blev en film i soffan igår "I love you Philip Morris".

 (bild från Google.se)


Handling (från sf.se): Steve Russell är lyckligt gift med Debbie och en mönsterinvånare i staden där de bor. En bilolycka får honom att drastiskt omvärdera sitt liv. Steven inser genom en uppenbarelse att han är gay och beslutar sig för att leva sitt liv fullt ut - även om det innefattar att bryta mot lagen.  Stevens nya syn på livet gör att han ganska snabbt hamnar i fängelset.  Där tar livet ännu en ny vändning och hanblir galet kär i Phillip Morris, en känslosam och lågmäld kille. Stevens hängivelse att få leva ett liv i frihet tillsammans med Phillip driver Steve till fler och flera innovativa brott. Han är beredd att göra vad som helst för att förenas med Phillip utanför murarna och han genomför en rad osannolika rymningsförsök som får omvärlden att häpna.

 

Kan varmt rekommenderas. Trodde det var en komedi... men den var snarare tragikomisk, med eftertanke.


Jag hade fått en inbjudan från min chef om en kurs som är obligatorisk för alla nyanställda. Den går av stapeln samma dag som vi drar till Kroatien. Så frågan är: hinner jag med en kurs på 3 timmar (kl. 9-12) om vi måste vara på Arlanda 15:30? Nu är ju inte jag den som stressar upp mig inför resor, så det känns inte som att det borde vara några problem. Men OM något skulle hända... Ja, tål att tänkas på.


Måste bara tycka till om vädret igen... eller snarare väderprognosen. Har sagt det förr - men att vara meteorolog måste vara världens mest tacksamma jobb... att kunna ha fel hur många gånger som helst, men ändå få behålla jobbet. Fantastiskt! För som igår, då sas det på morgonen att det skulle bli dåligt och regna. Men solen sken i prinicip hela dagen (förutom några moln). I morse sa de att det skulle vara fint hela dagen och möjligen någon skur framåt kvällen. Nu regnar det.


Vad de än spår så måste det bara vara fint på lördag. Då ska vi nämligen på "Diggiloo" med H´s mor & far + syster med familj. Svärfar fick det i present när han fyllde. Så det blir mååånga timmar ute. Picnickorgen ska packas, rejält. Ska bli trevligt - om det inte regnar vill säga. Håll edra tummetottar, pliiiis!


Jag skrev i överskriften att det kommit nyheter i bloggen. Ni märker inte så många av dom, men en sak är för er... Det är att jag numera kan svara på era kommentarer direkt i kommentarsfältet. Så från nu så gör jag på det viset och inte här i mina inlägg. Så har du skrivit något och du vill se svaret på det går du bara tillbaks till den dagen och kollar in kommentaren... under finner du mitt svar. Jag svarar varje dag (om jag inte är bortrest vill säga), så du behöver inte bläddra flera sidor bakåt. Ok?


Åsså dagens vikt: 83,4. Gav -0,4 under den gångna veckan. Mens? Eller så har jag byggt muskler med all min träning... ha, ha, ha... troligt på en vecka, eller hur?!


Nej, nu ska jag göra ett par knop. Men vi hörs ju igen. Senare. Ha en bra dag tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards