Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Annci Hultström - 16 augusti 2010 19:58

... när chefen ringer och vill ha lunchmöte i morgon? Ja, det undrar jag... för min ringde idag, sent på eftermiddagen, och frågade om vi kunde äta lunch ihop i morgon. Vad kan hon vilja? Eller hon kanske inte vill nåt, det kanske är sådant som chefer på Adecco gör och att jag bara inte är van? Ja, det visar sig i morgon helt enkelt.


Nu har städfirman varit här och besiktat. Det visade sig vara en mamma från dagis. Hade ingen aning om att hon hade företag... känns ännu bättre då faktiskt. Och det kommer bli kanon. Ser så mycket fram att spendera dessa pengar varje månad. Mmmm...


Nu sitter jag däckad i soffan... är helt slut. Ser på "Roomservice" Appropå slut... Googlade på "sjuk när jag ska ha mens" och jag är inte ensam. Men ingen, som sökt svar, hade fått veta varför det blir såhär. Är väl bara att gilla läget.


Nä, nu tar vi några bilder från helgen.


Först maten... kräftor, västerbottenpaj och kantarellpaj:

   


Wilma var rädd för kräftorna, så det var med skräckblandad förtjusning hon petade på dom:


Tilläggas bör att Henrik efter det satte ett tomt kräfthuvud på fingret och "attackerade" henne med den... hon blev inte direkt mindre rädd   å han fick skäll... av både mig å henne. Då såg han mest ut såhär:


 Ser det inte vansinnigt gott ut?


 Familjen


 Fröken mustasch, med sin Hello Kitty-sovmask.


Nu är det filmtajm. Vad vet jag inte. H vill se en rå action... för att väga upp allt romantiskt dravel som tydligen visats här ett tag   . Tror jag kommer att somna. Nä, inte för att slippa se. Jag ÄR faktiskt trött!


Vi hörs i morgon igen. Tills dess: Sov så gott, dröm sött å kissa inte i sängen!!

Av Annci Hultström - 16 augusti 2010 14:26

... synd om mig idag. Mår mystiskt... hängig, seg, pannknack, ont i lederna, ont i ryggen. Influensakänsla. Fattar inte att det blir så vid mens. Måste fråga någon om det vid tillfälle, höra om de hört om fler som har så. Men det är inte varje gång heller... utan snarare varannan. Kan det ha att göra med att man normalt släpper ägg från varannan äggstock och att det är den ena av dom som ställer till det???? Skit är det oavsett. Hade lugnt kunnat åkt hem å lagt mig nu, men nä... så länge jag inte har feber så jobbar jag. Så funkar jag.


Nu ska jag snart visa ett par nyanställda hur systemen funkar som de ska använda sig när det gäller telefonen. Trevligt att få göra något annat.


Kommer att skita i träningen idag kan jag säga på en gång. Men jag har ju hela veckan på mig att komma upp i mina 5 tillfällen... och kommer jag inte upp i det så tar jag in min sjuk-karens. Men förra veckan fixade jag det *stolt*.

Av Annci Hultström - 16 augusti 2010 12:00

Jag känner såååååå många som fyller år i augusti och räknar man tebax 40 veckor (en normal graviditetslängd) så kommer man in i november. Årets i särklass tråkigaste månad (tycker jag) och då förstår man plötsligt varför så många är födda i augusti. Så här ser mina augusti-födelsedagar ut (datumet först), firar såklart inte alla längre - men ville få med de för att påtala vanligheten:


2 kompis son

4 kusin

5 pappa

6 syrran

7 systerson

12 ett x´s bror

14 bekant

15 kompis barn + kompis

16 svägerska

20 bekant

24 ett x + kompis bror + f.d arbetskamrat

27 x´s svägerska

28 kompis barn


December måste vara en tråkig månad den med, för september ser ut såhär:


4 jag

5 kompis (tillika tvilling)

7 kompis

16 kompis bror

18 kompis

21 bekant

23 kompis + kompis barn


Ja, så det har försigåtts en del kul i sänghalmen under årens lopp i just november/december   .


Jag tog en alvedon förut i hopp om att må aningen bättre. Men jag vete 17, känner mig inget bättre än i alla fall. Ska lägga mig tidigt ikväll i alla fall, det är ett som är säkert. Men först ska ju städfirman komma på besiktning. Då får vi domen - går det att få det fint hos oss eller inte . Hoppas ju på att det går, tänk så mycket roligare livet blir då.


Nu ska jag snart äta lunch. Blir rester från i fredags... köttfärslimpa med potatis och sås (murkelsås??).


Hörs senare. Ha det bäst tills dess och smaklig måltid (om du inte redan ätit) (vad åt du förresten?).


Av Annci Hultström - 16 augusti 2010 06:31

God morgon! Hoppas ni sovit gott. Det har jag, men det känns inte som att jag sovit alls... är så trött idag. Känner mig hängig,men det är så typiskt när jag får mens. Då känns det ofta som jag Ska bli sjuk... fryser, ont i kroppen å huvudet osv. Är jag ensam om det eller finns det nån mer som känner så?Nej, nu ska jag göra mig klar för att åka till jobbet. Men vi hörs sen. Ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards