Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Annci Hultström - 15 augusti 2010 22:53

Dagen har gått i ett. Som jag skrev, så var tanken att vi skulle dra direkt efter frukost. Men lite rensning kom i vägen. Insåg att vi måste veta var W har i klädgömmorna innan loppis var aktuellt. Så vi rev ut allt ut hennes garderob och "framtidslådor" (ser ut som ett bombnedslag uppe nu, hann inte ta reda på allt idag). Hon fick prova en stoooooor mängd kläder. Jösses, ungen har växt hur mycket som helst. 5 cm över sommaren. Hon kunde inte några av de kläder hon kunde ha i våras, framförallt brallor. Helt sjukt. Men i framtidslådorna fanns en del, så inget krisar. Men loppis blev det ändå. 


Jag hittade en ny, lite mindre handväska (10kr), 2 skjortor (10 + 15 kr), en kjol (25kr), lite pysselsaker, ett armband m.m


Efter det susade vi till Rönningeby. Trodde de stängde kl. 16, men tyvärr mindes jag fel, så det blev en kortis där... 30 minuter bara. Men W hann rida (jag ledde hästen... springades, för fort skulle det gå), hälsa på getter, kolla kaniner å mata ännu fler getter. Då hände nåt hemskt f.ö En ung-get hade stuckit ut huvudet igenom stängslet. Vi matade den. Då kom en stor get och stångade den lilla, som i panik försökte komma loss med huvudet... den fastnade och kilades in. I munnen fick den stängslet från ena hållet och hornen fastnade åt andra hållet. Där satt den. Och den stora geten tryckte på. Så den skrek och höll på att kvävas såg det ut som. Jag fick så ont i hjärtat, så motade först på den stora geten, men när det inte hjälpte slog jag till den lite. Då shappade den och jag kunde hjälpa den lilla loss ur stängslet. Slutet gott allting gott!


Efter det blev det Täby C för en fika och jeansshopping till W (hittade inga på loppiset).


När vi kom hem åt vi lite rester från igår, sen klippte jag gräset, krattade och tränade styrka inne i 45 minuter. Efter det har jag med gott samvete suttit i soffan. En film blev det. Den hade nog varit skitbra - om man varit 15. "Linas kvällsbok" hette den.


Nu väntar sängen. Bilder får vänta. Är för trött.


Önskar er alla en god natt, dröm sött!


P.s Budda-Tina: Tack söta goa du! En stor kram, det får du!!

Av Annci Hultström - 15 augusti 2010 10:29

Frukosten just avslutad... nu bär det av mot Täby. Det blir loppisbesök och sedan en sväng till Rönninge by. Där lär vi väl få leda häst några gånger ;-).


Hörs senare. Med lite bilder!

Av Annci Hultström - 15 augusti 2010 00:25

Den här dagen har varit perfekt. 


P E R F E K T ! ! !


Först, som jag skrev - stall & bad. Sen har vi ätit goda kräftor och underbara pajer (västerbotten å kantarell). Suttit ute med tända ljus och en drink. Tagit en massa kort. Myst med W i soffan. Och nu har jag suttit en stund och lekt med bilder i PS. Kan verkligen inte så mycket om det. Men jag har i alla fall lyckats få ihop ett kollage:


Och en svartvit på mig:


Ni får en i färg åxå:


Kom på att jag glömde redovisa dagens... eller rättare sagt gårdagens (klockan har ju slagit spöke)... träning. Hade tänkt springa från badet, men det var helt enkelt för varmt. Så det bidde 30 minuter simning.


Nä, nu - mot sängen. Men först...


Lott@ - Tack, du hade varit mer än välkommen. Till å med mat & husrum hade du kunnat få :-). Du tar så fina bilder!

 

Budda - ja, lite av frisyren ser du på bilden ovan. Ska be maken fota bakhuvudet i morgon så får du en glimt av den med.

 

Nu - God natt, sov gott å dröm bara fina, söta drömmar!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards