Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Annci Hultström - 13 augusti 2010 23:31

Leap year. Hade ingen aning om vad det betydde förrän vi såg en film ikväll som hette just det. Vet du? Inte? Då kan jag berätta: Skottår. Bortsett från den lärdom filmen gav, så var den söt... fina vyer... aningen förutsägbar. Helt ok att spilla 1,5 timme på.

   (bild från google)


I övrigt har det inte hänt så mycket idag. Eller jo... jag har åkt mjölkbil. Nä, det var väl inte hela sanningen, men det kändes så. Bussarna jag åkte (japp, jag åkte faktiskt ändå) till Stinsen från jobbet passerade varenda liten tvärgata i Hjulsta, Husby, Akalla, Sollentuna. Kändes det som i alla fall. Men jag hade sällskap av en dam från jobbet. Så det gick ok ändå.


Väl i Stinsen åt vi (jag åt wokad scampi), sen kollade jag lite rea. Hittade ett par caprijeans + ett par baggy jeans. Båda tillsammans för 198:-. Lysande. För nederdelar behöver jag verkligen. Köpte f.ö strl 44 i baggybrallan å 46 i caprin (den var nästan åt leggingshållet = rätt tighta). Fatta - för 9 månader sedan köpte jag 54-56. Ja...eh... vad ska jag säga? S U R R E A L  B U T  N I C E!!!!! 


Köpte även ett armband som jag kollat på förr, men som jag då inte tyckte var värt 79kr. Men nu var det nersatt och kostade hela 5:-. Då framkallade det plötsligt ett habegär. Sen handlade vi lite inför i morgon. Vi ska ju ha kräftfest... jag, H & W. För att fira våra 10. Utöver kräftor blir det västerbottenpaj och kantarellpaj. Mmmm... vattnas i munnen bara av tanken.


Men innan det ska lagas, ska det sovas. Nu.


Önskar er alla en God natt och som vanligt - med vackra drömmar!!


ps.

Sandra: Bra idé, ska kolla med honom.

Lotta: Ja, vi gör det. AnLo Sieri AB   

Budda-Tina: Trevlig helg önskar jag snabbt i retur.

Av Annci Hultström - 13 augusti 2010 15:44

Nu är det bara 45 självande minuter kvar av den här dagen. Fredagen - arbetsveckans sista dag. Ser fram emot helgen. Ska bli skönt. Inga måsten, bara mys. Är rätt uppbokade i övrigt resten av sommaren, så det gör det extra skönt.


Håller på att ge upp att åka kommunalt härifrån. Herregud vilket strul det är. Snacka om världens ände. I alla fall när man ska tvärs över. Blä! Slutar nog med att jag ringer H som får hämta mig.


Jag har suttit och letat fotograf. Skulle så gärna vilja ta några bra bilder på mig själv och familjen. Har ingenting sånt. Eller jo, från när W var 5 månader, men jag vill ha nya. Åsså vill jag ha på mig själv åxå. Mitt nya jag. Känner ni någon? Det får inte vara för dyrt. Har även letat fototips. För någonstans tänker jag - hur svårt kan det vara att ta bilder själv? Men jag kommer hela tiden fram till att JO - det är svårt. Kanske skulle underlätta om jag läste kamerans manual ;-).


Förresten, måste kommentera vädret åxå. Shit vad varmt det är. Inne i alla fall. Ventilationen har inte funkat på hela dagen. Så sen nån timme så har jag haft ett av mina 5 fönster helt öppet. Har gett lite luftgenomströmning i alla fall. Och syre.


Nej, nu avviker jag för nu. Men... ja, ni vet... vi hörs sen.

Av Annci Hultström - 13 augusti 2010 10:51

Som telefonist får man en hel del dumma frågor, men häng med... det här borde väl ändå vara den dummaste av de alla:


Alltså - jag får in ett samtal, Ada söker Kalle, Kalle pratar i telefonen, Ada vill vänta. Emellanåt frågar jag om Ada vill vänta kvar. Det vill hon, men klämmer samtidigt in frågan "Hur länge kommer han att prata?".


"H U R  L Ä N G E  K O M M E R  H A N  A T T  P R A T A ? ? ?"


Fan, är jag sierska eller?? Hur i hela friden tror Ada att jag ska veta det? Hur tänker hon? Hade hon vetat det själv? Har du någon gång ställt den frågan? Hinta mig i sånt fall om meningen med den. För det är jag nyfiken på.


Trots att det ringer väldigt lite nu så händer detta minst en gång/dag. När jag jobbade på SEB och tog uppemot 900 samtal/dag fick man ju frågan ett otal gånger. Hmmm...


Nu till något helt annat. Ni vet serien Elvis, om den tecknade sköldpaddan, som är med i Metro. AJ LÖÖÖV IT! Här bjussar jag på två strippar hämtade från Metros hemsida:

    


Hoppas ni ser vad det står (klicka för större bilder). Underbar i alla fall.


Idag är jag utan syre här. Det står still, är fuktigt och äckligt. Har sagt till, borde ju vara ventilationen det är fel på. Försöker liksom andas, men det händer inget. Har förvisso öppnat fönstret, men det har inte gett så stor skillnad. Så på lunchen får jag väl gå ut och andas och sedan hoppas att det syret räcker resten av dagen.


Jag ska f.ö ut och åka kommunalt idag. Bilen är ju hos doktorn (service). Och eftersom det tar en halv evighet hit med kommunala medel, så skjutsade H förbi mig i morse påväg till sitt jobb. Men hem tänkte jag ge mig på att åka diverse bussar. Får se hur det går.


Nej, nu ska jag göra ett par knop här. Men vi hörs igen, senare.

Av Annci Hultström - 13 augusti 2010 09:30

Idag är det den fredagen den 13:e. Vet ni varför man säger att det är en otursdag? Jag hade ingen aning, så det blev en tur på google. Och i en gammal artikel i Aftonbladet hittade jag den här förklaringen (klicka på länken).


Hur ser ni på dagen, har något oturligt hänt dig den dagen? Jag ser på det som en helt vanlig dag. Och något oturligt har aldrig hänt mig.


Vad ska ni göra idag och i helgen? Ikväll vet jag inte riktigt vad vi hittar på. I morgon ska jag & H klippa oss och därefter ilar vi till Väsby ridklubb. De har öppet hus där, så vi tänkte kika in lite och se hur det är där. W älskar ju verkligen att rida och vara med hästar, så vi tänkte att det måste fångas upp. Sen vill ju moster ge henne en hästskötarkurs i present/julklapp åxå. Kanske de har det där?! Efter det vete 17 vad vi hittar på. Tänkte ev. få in en sväng på Grönan åxå i helgen. Phu... mycket blir det :-).


Det blev inget besök av städfirman igår. Ett jobb de höll på med drog ut på tiden, så de hann inte köra upp från Södertälje i tid. Men vi bokade om till måndag.


Firandet bestod igår av en film - "All about Steve". Den behöver ni inte spilla tid på. Märklig film och inte det minsta bra. Trots Sandra Bullock. Så roligare än så blev det inte... inte ens middagen åt vi ihop. Men det tar vi igen. Ikväll tror jag. Och i morgon. Då blir det kräftor, Västerbottenpaj å annat gott.


Nu ropar toan på mig... vätskedrivande i kroppen nu igen.


Hörs igen. Senare. Ha det bäst tills dess!


p.s Budda-Tina: Tack för kommentaren. Tänker på dig!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards