Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

10 år...

Av Annci Hultström - 12 augusti 2010 11:30

... är en lång tid. Under det gångna decenniumet har vi:


  • fyllt år 10 gånger
  • bytt årtionde
  • upptäckt digitalkameran

Och i mitt fall även:


  • träffat mannen i mitt liv
  • förlovat mig
  • gift mig
  • fått en underbar dotter
  • rest en massa
  • bytt jobb några gånger
  • hittat tebax till vänner i halv-glömska
  • pluggat upp högskolebehörighet
  • kommit in på universitet (och tacka nej)
  • tagit beslut om en gbp och gått ner varaktiga 40 kg

Ja, ett axplock, men en hel massa ändå som synes. Varför kom detta just nu då? Jo, jag och Henrik blev ett officiellt par idag. För just 10 år sedan. 12 augusti 2000.


Jag hade blivit lämnad, med stor sorg. Trodde livet var slut. Men Henrik fanns där... torkade tårarna, lyssnade och hjälpte mig uppskatta livet igen. Det övergick så småningom till något större, djupare.


Vi hade väl "strulat" lite ett tag, men det var bara oss emellan. Ingen visste (eller??   ) .


Så var vi på en kräftskiva ute på Lådna. Jag presenterade mig för en tjej och fick frågan: "Jaha, det är du som är tillsammans med Hulta?"


Eh... jag hade inget bra svar på det och insåg att vi nog måste "bestämma" oss för att gå live eller avsluta. Så det blev ett snack den natten. Vi hade följt Sara (som var aningen överförfriskad) till stugan (hon behövde sova om vi säger så) och påvägen tebax stannade vi på en äng, i månskenet. Där pratade vi lite och kom fram till att "JA, vi kör". Och här är vi nu, 10 år senare.


Som för många (alla?) andra har det inte varit en spikrak väg vi vandrat - men vi vet vad vi vill och jobbar utifrån det när shikanerna hopar sig.


Vi borde absolut fira - men idag är det inte aktuellt. Fast till helgen då ska vi hitta på något. Kanske borde vi äta kräftor, det var ju det vi åt den gången... mellan alla nubbar ;-). Har en bild från den kvällen. Jag scannar in den (det var ju före digitalkamerans tid) och lägger upp den ikväll så får ni se.


Avslutar nu med att säga:


 Henrik, jag älskar dig!  

Nu går vi mot vårt andra decennium... låt oss nå fram!

Puss puss / din fru   

 
 
Lott@

Lott@

12 augusti 2010 14:17

Hej Annci!
Tack för dina rader i min blogg :) Jag är inne hos dig ofta, bloglovin du vet ;)

19/10 har jag ju min årsdag & jag hoppas det har blivit -40 till den dagen, men det går otroligt segt!! har nu länge stått på -37 nånstans sen i februari (snacka om platå!? )Jag har ca 30 till som jag skulle vilja bort med innan jag är färdig men vi får se vart det landar.
Tror jag äter ganska vettigt men är fruktansvärt dålig på vatten... :(

I övrigt mår jag bara super, försöker träna 3ggr/vecka & det känns ganska lämpligt för tillfället. Kanske simning blir aktuellt längre fram i höst :)

Nä nu vart detta en hel roman, men jag kikar som sagt in ofta men är dålig på kommentera, skärpning :) ♥
Stora kramen från norr

http://www.lottaskrypin.se

 
Sandra

Sandra

12 augusti 2010 15:57

Grattis till er båda på årsdagen!
Så fint skrivet att jag fick en liten tår i ögat :-)

Hur har det gått för W på dagis nu då?
Kram

http://mammasandra.blogg.se

 
emmely

emmely

12 augusti 2010 17:08

Hej! Tack för raderna i bloggen och det stort grattis till era 10 år tillsammans. Önskar att jag någon dag kan säga samma sak. Liksom 10 är är ju en evighet när man bara är 17 år.

Sen vill jag säga att du är modig! Hur vågar du visa upp bilderna på dig innan och efter op ? Jag har likadana bilder men skulle aldrig våga visa dem! Men du ger mig inspration!
Kramar

http://graje.blogg.se

 
Ingen bild

mam

12 augusti 2010 19:05

det var som attan har det verkligen gått så lång tid det hade jag ingen aning om men grattis till er båda kram mor svärmor

 
Ingen bild

syrran

12 augusti 2010 19:32

Ja du Henrik o syrran. åren går och mycket händer i livet och tur är väl det annars har man ju inget liv att tänka tillbaka på. GRATTIS till er 2

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards