Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Annci Hultström - 10 augusti 2010 21:30

Har suttit bänkad framför Allsången. Ja, hemma alltså å inte på plats. Men jag önskar jag hade varit där. Det ser alltid så mysigt ut. Även om artistutbudet suger stundvis så är stämningen ändå oslagbar. Bröllopet på webben var åxå fint, men aningen orepeterat. Och kanske aningen dyster musik. Men... ja... deras val. Kanske?! Eller månne SVT:s?!


Henrik är f.ö ute och springer. Första gången på år och dar. Får se hur det går. Han kommer nog innan jag avslutat inlägget, så jag flikar in in med resultatet.


Jag har mätt mig ikväll och här kommer måtten som utlovat:

 Mått 19/10 - flytstartMått 10/8 - Idag
Vad4841,5
Knä4941
Lår8465
Höft135107
Midja12393
Revben10786
Byst11996
Hals3933
Överarm4332
   

Slår man ihop allt så är det 152,5 förlorade centimetrar.


E T T  H U N D R A F E M T I O T V Å komma F E M  jävla centimeter. Som har suttit på min kropp.


Det är första gången jag sätter siffrorna bredvid varandra och räknar samman totalen. Och ni anar inte hur förbannat lycklig jag är i detta nu. Jösses, så jävla bra och stolt jag är!!!!!


Återupprepar bilderna från ett par veckor tebax... bara för att påminna er ordentligt hur jag såg ut då. Hur 152,5 cm till på en kropp kan se ut:

    


Nu kom Henrik... 25 minuter tog rundan. Så han tog den snabbare än jag. Lever gör han alltså ;-).


Nu ska jag ta och packa för i morgon. Då ska jag ju springa iFormloppet med Lotta. Håll tummarna för fint väder.


Så jag avviker nu. Men vi hörs ju i morgon igen.


Sov gott & dröm sött!!

Av Annci Hultström - 10 augusti 2010 15:30

Jag kollar lite på festlokaler å catering. Vilket virrvarr... Först står det ett pris, sen i det finstilta - gärna på en annan websida - med vad som tillkommer o.s.v Phu... men jag kämpar på.


Har du några tips till mig på lokal där det går att köpa ett helhetskoncept? Det jag vill ska ingå är:


Mat (buffé förslagsvis)

Personal (för servering inkl. dukning, avdukning m.m.)

Dukar, porslin, glas m.m

Fördrink

Barpersonal


Funderar på att höra av mig till Minerva. Det var dom som höll i vårt bröllop och det funkade ju mer än bra. De har kanske tips om lokaler åxå.


Om en timme är det hemgång. Då ska jag hämta prinsessan och därefter fortsätta hem för att laga mat. Idag bjuds det cevapcici med ris & tzatsiki i Hultströmska residentet. Det är gott!


Det är mätdag idag. Har mätt mig en gång i månaden, men aldrig skrivit resultaten här insåg jag. Så är du nyfiken på det får du återkomma efter kl. 21 (om inte förr).


Hörs senare ikväll. Ha det så bra tills dess!


P.s Uppdaterar... glömde skriva att lokalen ska kunna ta c:a 100 pers och ligga i Stockholmsområdet.

Av Annci Hultström - 10 augusti 2010 11:45

Fick en hälsning på fejjan:


Du är så otroligt inspirerande vännen. Jag säger bara WOW! :-) KRAM!!


Det gjorde mig ofantligt glad. Mer än jag tror att någon kan förstå. Jag skriver såklart för min egen skull, för att minnas... men kan jag på vägen inspirera någon annan så är lyckan gjord.


Tack goa Ingvor - du gjorde min dag!! KRAM!!


Nu några bilder.


Jag berättade ju om det misslyckade besöket vi gjorde till 4H-gården Hästa. De enda djur vi kunde klappa var getingar. Men så hittade vi dessa kusar åxå. Inte så livfulla dock. Så det var lätt att göra konster och sola på dom:

 


I söndags var vi ju till Storkyrkan (kyrkan där Knugen & Silvia samt Victoria & Daniel gifte sig). Då tog jag dessa bilder:

 Fatta att något så gammalt är bevarat. Fantastiskt!


 Altaret, ser lite annorlunda ut utan allt pynt som var under vigseln


 St Göran & draken


Nu är det snart dags för lunch. Blir ytterligare en dag med pasta (kyckling, pesto, soltorkade tomater, fattigmanspinje). Ska bli gott, är faktiskt lite hungrig idag. Är ju inte alls vanligt numera. Kan det vara morgonens träning månne?!


Smaklig måltid - om du åxå ska äta snart?!

Av Annci Hultström - 10 augusti 2010 10:00

Hej på er!


Det blev ett kort pass på crossen igår... 7 minuter och en hoper situps. Skulle använda hantlar, men handlederna sa nej. Har faktiskt vaknat ett par gånger i natt av att det gjort ont i dom. Foten känns dock bättre igen. Så pass att jag gick upp kl. 6 i morse och körde 6,5 km på crossen. Kollade på sitcom på tv. Bra kombination.


Efter det tog jag dagens vikt. Vågen visade 83,8, vilket ger -0,9 för den gågna veckan. Känns bra! Hoppas det släpper mer nu när jag tränar bättre. För det vore ju nice att ha nått nästan i mål till 1-årsbesöket (kring 10 november). Fortsätter jag tappa i snitt 1 kg/vecka så har jag tappat 52 av de tänkta 60 när jag kommer dit. Och då har jag alltså 12,7 kg kvar att bli kvitt innan dess.


Forskningen säger att opade har tappat 80% av sin övervikt på 2-års dagen. Men det skulle betyda att jag gått ner mer under mitt första år... vore nice det med!


Och fortsätter det gå bra har jag kanske nått ända i mål till nyår. Då skulle jag alltså väga 63 kg då. En hel människa smalare. SJUUUUKT! Törs inte ens tänka på hur jag mår, ser ut och är som person då. Som jag längtar!


Ska ta tag i å börja kolla om den där nyårsfesten nu tro jag. Måste väl boka något innan det är försent... Frågan är bara var? Stan kanske - lättast för alla? Fast samtidigt längre för alla. För de flesta bor ju ändå i norrort. Ja, jag ska börja klura. Skulle ju vara intressant åxå att se hur många som skulle vara intresserade... Kanske får skicka ut ett "höra-mig-för-mail" med ett ungefärligt koncept. Tanken är att det blir en "betala-för-dig-själv-fest", men till så låg kostnad som det bara går såklart. Men nyår brukar ju folk fläska på med lite extra, så jag hoppas det går att få till. En annan tanke är ju barnen... i princip alla har ju barn numera och att lejja bort dom en sån dag är kanske inte det lättaste. Så det får nog bli med barn... för jag vill att alla som vill ska kunna komma. Men då kanske man får "anställa" en barnflicka eller två som ansvarar för de små liven. Ja, mycket att klura på alltså.


Nä, nu ropar toan på mig... måste ila. Men vi hörs igen. Senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards