Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Annci Hultström - 9 augusti 2010 20:38

God kväll!


Det blev en sallad till middag. Skinka å fetaost. Skulle kunna leva på fetaost. Det är sååå gott. Mmmm...


Efter det  har jag suttit med W i soffan å myst en stund. När jag lagt henne satte jag mig och laddade över bilder från kameran. Så nu tänkte jag bjuda på några av dom.


Börjar med några bilder från den dagen vi hämtade W från syrran:

 Nu bär det av - mot hagen.

 Först en galopp med kusinen bakpå.

 Åsså lite uppvärming i skritt...

  ...sen lite trav själv.

 Hindret W byggt själv...

 ... med ett "hopp" över åxå.

 Åskådarna (H, syrrans man & pappa).

 Jag tog mig en ostadig tur. Inget fan av barbacka...

 ... men det är Sanna. Hopp utan sadel. Minsann!

 Jorå,en hederlig lantmannakeps.Specialbeställd av stolt Robert :-)

 Åsså var det slut för denna gång - mot stallet.

 Och en bild på mig. Bortse från de lånade skorna (högklackat i hagen funkar inte så bra har jag hört).


Nu ska jag köra ett pass på crossen (ska se om foten håller), sen äta mellanmål, duscha och tillsist umgås med min man. Oj, oj... stressig kväll det här.


Hörs i morgon. Sov gott alla, när det väl blir dags! Det kommer jag att göra.

Av Annci Hultström - 9 augusti 2010 15:34

Pratade recept med en här på jobbet förut och kom in på pinjenötter. Vi var båda överens om att det är en underbart god - men ack så dyr - liten nöt. Då gav hon mig tipset att använda solrosfrön istället. Hon kallade de för fattigmanspinje.


Så igår när jag gjorde en pastarätt som innehåller rostade pinjenötter bytte jag helt enkelt ut de mot rostade solrosfrön. Det blev knappt någon skillnad alls. Förutom priset... 66kr/kg istället för 466kr/kg. Testa och TJÄNA en slant   .


Idag har det varit rätt mycket här på jobbet igen. Skönt att det börjar komma igång lite igen. Har fått in 77 samtal än så länge.


Snart får jag åka hem och krama min goa söta kloka fina ljuvliga lilla Wilma. Tror bestämt jag har saknat henne mer än jag erkänt för mig själv. Det är naturligtvis väldigt skönt åxå att slippa den där stressen (hämta&lagamatstressen)... men det är alla de roliga & kloka kommentarerna man går miste om när hon är borta som känns. Och kramarna. Nu är hon inte Sveriges mest kramiga unge (kramas man för länge kan man missa något ju), men det lilla man får lever man länge på. Så jag hoppas på en stor kram när jag kommer. Sen hoppas jag hennes dag har varit bra och att hon sluppit ifrån retstickan.


Då ska vi dra en sväng till Rusta, sen blir det hem för att fixa mat. De två yngre i familjen ska få pannkaka idag (nä, jag ska inte äta det... minns det den här gången). Själv gör jag nog en sallad med fetaost & skinka tror jag. Det är gott. Alltid gott.


Förresten... jag vet inte om det är något på g med mig. Påväg att bli sjuk? För jag har ju sagt att jag har ont i foten... nu har jag ont i handlederna åxå. Rörde ihop pasta igår och blev helt slut. Idag gör det ont... Har även haft ont i vänster öra ett par dagar... Det går liksom ner i käken och halsen. Så märkligt. Men det är ju bara det att jag inte Känner mig sjuk alls i övrigt. Ja, vi får se vad det blir av det.


Nej, nu ska jag runda av här. Men vi hörs senare ikväll. Då med bilder.

Av Annci Hultström - 9 augusti 2010 08:22

God morgon!


Jaha, så var det en ny vecka. Nu är semestern HELT över, för W är tebax på heltid igen och börjar dagis idag. Hon ser inte fram emot det. Hon har pratat om den här pojken hela ledigheten... hur mycket dumt han säger/gör och att hon inte vill gå dit igen för att han är där. Tänk att en enda liten pojke (6 månader äldre än henne) kan förstöra hela upplevelsen... Trist! Skrev ett brev till fröknarna om det, bad de se till henne lite extra gällande detta. Får se hur det går, hur dagen blir.


Vi såg ju en Wallander igår, "Vittnet". Det var bra. Faktiskt riktigt bra. Alla de där är ju inte, men denna var som sagt det. Kan rekommenderas.


Idag gör det ondare i foten igen. Vet inte om jag tog ut den igår med först ett träningspass och sedan några timmars prommis i stan.


Vad svullen jag är idag... fick knappt på ringarna och det var läääääänge sen. Kanske beror det på det extremt fuktiga luften vi har. Det känns som man är i tropikerna... allt är småfuktigt. Märkligt. Känns som det behövs en rejäl urladdningg. Både ur luften och ur mig ;-). Tog en vätskedrivande i morse, får se om den hjälper.


Nej, nu ska jag äta frulle. Men vi hörs igen, senare.


Ha en bra måndag tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards