Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Annci Hultström - 8 augusti 2010 20:04

Då var söndagen snart till ända. Det har varit en trevlig sådan. I princip perfekt faktiskt.


Efter en ruggigt slö förmiddag med lååååång frukost så drog vi in till stan. Parkerade bilen på Skeppbron och styrde stegen till Livrustkammaren. Där gick vi först en guidad tur för barn. De berättade om de kungliga hundar & hästar som funnits genom tiderna. Wilma lyssnade flitigt.


Efter det gick vi runt en stund själva och avslutade därefter med ytterligare en arrangerad stund... de berättade om bröllop genom tiderna. Det var visning av brudklänningar. Det tyckte W var trist, men hon satt helt stilla och lyssnade ändå. Påvägen ut kollade vi in lite olika hästvagnar. Tog en fika på inre slottsgården och gick sedan till Storkyrkan och kollade in den och tog sedan en promenad genom gamla stan mot bilen igen.


Alltför sällan turistar man i sin egen huvudstad. Måste bli bättre på det, för det är kul, intressant och så mycket vackert att se på. Så nästa helg bär det nog av igen.


Förresten... Jag har ju skrivit förr om att Wilma inte glömmer saker. Det är inte bara det att hon minns händelser, hon känner igen sig åxå. Som idag - vi kom körandes på Strandvägen, från Nybroplan mot Djurgårdsbron. Framme vid bron säger hon: Men, där åker man ju in när man ska till Skansen och Gröna Lund.


Och i morse, så funderade jag högt hur det går för de på jobbet som vandrar Fjällräven Classic. Henrik sa att det nog inte var så kul för dom om det har regnet där som det har regnat här. Då utspelade sig följande samtal:


Wilma: - Nä, det är nog inte så kul. För de bor ju i tält.

Jag: -Men hur vet du att de bor i tält?

Wilma: -Men det är ju på ett fjäll och där finns det ju inga hus.

Jag: -Du har så rätt. Hur vet du det? Har någon berättat det för dig?

Wilma: -Nä, det har jag tänkt ut med min hjärna.

 

Ha, ha - vad ska man säga? Smart tjej!! Brås hon på mig månne ;-)?


Jag måste hylla något åxå. Eller inte hylla, utan snarare höja till skyarna, prisa... tadadam - Vår diskmaskin!!!! Å, den är underbar. I love!! Som igår när vi hade gäster. En diskning senare så var allt klart. Förut har vi fått diska tre gånger + handdiskat en massa.


Och idag har vi använt den flitigt åxå. Vi stannande nämligen till på Ica Maxi på hemväg från stan. Där hittade vi en ny servis. Äntligen. Tallrikarna kan nämligen vara max 26,5 cm för att få plats i skåpet och det har inte varit det lättaste att få tag i. Men nu så. Bild kommer.


Appropå bilder... lovade ju bilder nu. Men kameran är helt urladdad och då går det inte att föra över bilderna. Men nu laddas båda batterierna, så bilder kommer i morgon istället.


Ang. mitt löfte om 5 pass i veckan, för att slippa ostron. Klarar ju inte det den här veckan. 4 pass har jag kommit upp i. Men... det var p.g.a trasig fot. Och sådan händelser måste jag ju tan hänsyn till. Så jag måste nog skriva in några klausuler i löftet... T.ex om jag blir sjuk/skadad och om Wilma blir sjuk och kräver så mycket uppmärksamhet att det inte går att få till (om H är borta). Ja, det är väl de två. Allt annat är dåliga ursäkter. Det är väl fair?


Nej, nu blir det filmtajm. En Wallander - Vittnet. Efter det blir det sängen. Så jag önskar redan nu en god natt! Dröm sött!

Av Annci Hultström - 8 augusti 2010 09:47

... känns mycket bättre idag. Har kört ett pass på crossen nu. Tar ett styrkepass ikväll tänkte jag.


Nu ska vi äta frukost, sen bär det av in till stan. Det vankas besök på Livrustkammaren. Tur att man har barn så man får tummen ur att besöka sevärdheter i sin egen hemstad...


Ha en toppensöndag! Vi hörs ikväll, med lite bilder från dagen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards