Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Annci Hultström - 7 augusti 2010 23:18

Jag glömde berätta för er... Igår kändes det lite skumt på ovansidan av min fot, men inte värre än att jag kunde gå på den. Det gjorde bara ont i vissa lägen. Men så i morse när jag skulle gå ner för trappan knäppte det till i foten och sen har det gjort ont att gå på den. Det känns dock bättre nu... men så har jag ju knappt använt den på hela kvällen. Får se hur det känns i morgon. Hoppas det är bättre så jag kan köra ett pass på crossen. Eller kanske två pass... eftersom jag ligger ett pass efter p.g.a bortfallet idag. Vägrar äta ostron ;-)


Gästerna gick f.ö hem för en halvtimme sen typ. Det var mycket trevligt. Har ju som jag skrev innan inte umgåtts på det här planet förr, mest pratat när man mötts på dagis eller hämtat W hos dom. Men som sagt - trevligt, så det var inte sista gången.


Ute häller regnet ner (och det blixtrar å mullrar som attans). Jag hade ju tänkt att kunna sitta ute hela kvällen, dricka drinkar, tända ljus,  filtar över axlarna, barnen fint lekandes inne. Men nä... Tända ljus blev det... å vin... å rosé. INNE. Men sen var det stopp. Eller ja, barnen lekte fint i omgångar. Men mot den senare delen av kvällen blev det sura miner. Kan har varit trötthet ;-). Trots pissväder så grillade vi, under markisen. Det är så gott. Nästan ännu godare när man inte räknar med det. Förstår ni vad jag menar? Som på nyårsafton. Mmmmmmums!


I morgon är det söndag. Wilmas sista semesterdag. Vad ska man då hitta på? Kanske livrustkammaren. Sägs vara mycket bra, även för barn. Andra tips? Någon?


Nej, nu ska jag krypa till kojs. Men vi hörs i morgon igen.


Sov gott & dröm sött!


P.s Bjuckar på en underbar bild på Wilma. Den är tagen i juli 2008. Hon var 2,5 år och påväg på semester.

  

Av Annci Hultström - 7 augusti 2010 17:24

Grillen tänds (under markisen) om ett par minuter. Potatisen är klar, liksom sallad och övriga tillbehör. Så nu inväntar vi bara gästerna


Kalaset var trevligt och 3-åringen blev glad för sina presenter. Hans lillasyster, som vi inte sett sedan april tror jag det var, hade växt sig till att vara en stadig bit. Då var hon en liten fågelunge efter sjukdom på sjukdom. Så söt!


Nu ska jag gå ner och öppna vinet.


Ha en trevlig kväll alla! Det ska jag!

Av Annci Hultström - 7 augusti 2010 09:06

Vaknade vid 9-tiden. Nu ska jag slå in paket, förbereda kvällen middag, göra oss klara och sen åka på kalas. Kl 18 kommer gästerna, trevligt. Oj,måste kolla så ti har is...vill ju kunna bjuda på en drink. Nej, nu ska jag skynda på lite. Men vi hörs ikväll. Ha en toppenlördag!

Av Annci Hultström - 7 augusti 2010 00:15

Idag är det en bra dag. En mycket bra dag! Stod i badrummet och skurade. Tänkte samtidigt på en av mina bästa vänner som jag inte träffat på länge och saknar massor. När jag var klar och kom ner så kollade jag på min mobil och då hade hon ringt. Vad är oddsen?! Nåväl, jag ringde upp i alla fall och efter lite småprat berättade hon att hon och hennes snubbe  har  och nu väntas en liten   komma. Åååååååå... så underbart! Min älskade   vän ska bli mamma och det kommer hon göra så bra!! Och pappan, han går såklart inte av för hackor han heller :-).


Ni ska veta att jag (vi) är så glad för er!!! Önskar er all lycka fram till leveransdatumet, 27 december och håller tummarna för att du går över tiden. Men gör du inte det så blir det folk av decemberungar åxå. Puss vännen   !!


Har f.ö storstädat i 2,5 timme i den sjuka hettan (räknade det som dagens träningspass faktiskt), så nu är vi redo att ta emot gäster igen. Efter det har vi kollat på film. Det blev en av de jag skrev om tidigare idag, "The last song". Fin film, helt ok. Några tårar letade sig ner för kinderna.


Häromdagen när jag laddade upp filmklipp här, så hittade jag några andra söta/roliga filmer som jag måste dela med er. Tänk på att ha ljudet på.


Först när Wilma fick träffa Patricias kattungar i juli 2007 (1,5 år gammal), spana in pussen hon ger den *söt*:


Och nu ett när Wilma sjunger (eller ja, det är väl mest jag som sjunger) Lilla Snigel i april 2007 (knappt 1,5 år gammal):


Och tillsist en intervju vi gjorde med Wilma i augusti 2008 (2,5 år gammal). Hon tyckte inte det var lika kul som vi:


Nu väntar sängen. Har en dag att tänka på i morgon åxå.


Sov gott & dröm sött!!


ps. Klockan är tjugoöverspöket nu. Det innebär att Jim, min systerson, fyller 15 år idag. Moppemyndig, men åxå byxmyndig. Grattis "lilla" gubben på din dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards