Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Annci Hultström - 6 augusti 2010 14:41

Snart är dagen slut. Det har varit luuugn. Så pass lugn att jag unnade mig en fika idag. Blev inbjuden av de inne på produktsupport. Trevligt! Så en kopp latte och en tunn skiva bulle blev det. Gott. Å magen sa inte stopp heller.


Nu har jag faktiskt fått lite att göra... ska ta tag i det och sedan dra hem. Det blir thaimat hemma ikväll. Nej, inte hemlagad... Varför bemöda sig när vi har restaurang Tiger att tillgå ;-).


Förresten - Tack Sandra för kommentar! Och Budda-Tina, dig har jag svarat i din blogg :-)

Av Annci Hultström - 6 augusti 2010 09:30

God morgon världen!


Jag kom IN!!! Helt sjukt surreal but nice!! Vad jag pratar om? Jo, jag kom in på Uppsala Universitets sjuksköterskeprogram. På plats. Inte ens på distans. Tänk vad ett högskoleprov kan göra underverk. Nu har jag ju iofs besämt mig för att inte gå utbildningen. Känner inte att jag vill lägga 6 år (3 år till syrra + jobba 1,5 år + 1,5 på barnmorskeutbildningen) av mitt liv på det. I alla fall inte just nu. Dumt kanske att tänka så. Jag blir ju inte yngre... men... Ja, visst är det en dröm jag har... men nä... inte just nu. Jag känner att jag har nog med mig själv, så det skulle varken bli hackat eller malet av nåt. Sen om vi ev. ska ha ett till barn så ska det hinnas med åxå. Men oavsett det så är jag så glad att jag kom in. Kick för egot! Trodde jag aldrig.


Andra roliga saken idag är att min syster fyller 41. Stort GRATTIS systrami! Hoppas du får en fin dag med mycket sol och kärlek!


Nu då... har jag månne mer att berätta?


Jo, igår blev det hämtning av make för vidare färd till Väsby C. Vi skulle på apoteket + hämta ut ett paket på ICA. Sen åkte vi och åt middag på Sigma. Men, nä... de verkar ha bytt ägare. Var inte alls så gott som det brukar. Så nu måste vi hitta en annan kvarterskrog att hänga på. Efter det bar det av hem, lökade i soffan till maten lagt sig. Sen körde jag 25 minuter på crossen (+stretch) 


Kvällen avslutades med en film, "Dear John":

En typisk Annci-film. Gillade den. Inte den bästa jag sett, men ändå helt ok!


Nicolas Sparks skrev ju även boken "Message in a bottle" som jag gråtit otal tårar till. Äkta kärlek, på HÖG nivå:

  


Nu finns även "The last song", som ska vara tårdrypande. Återkommer med recension när vi (eller kanske bara jag?) sett den:

  


På apoteket hämtade jag ut en p-stav. Ville passa på medans jag hade kommit upp en del i högkostnadsskyddet. Ordinarie pris är 1048kr, men den kostade bara 230kr (håller i 3 år = billigt) för mig nu. Det är ju så här att efter en op funkar inte p-piller som de ska. Kroppen tar inte upp de som det är tänkt, vilket gör att de ger inte fullt skydd. Så vad jag måste ha är något som tas upp i blodet och då finns det ju ett par alternativ... bl.a p-ring (kräver normal bmi), spiral (nä, verkar läskigt) och p-stav. Så det fick bli så. Men när jag såg den igår så verkar det åxå läskigt. Jösses, vilken jävla nål den ska föras in med. Kommer ju göra ap-ont. Men... det får gå. Så nu är det bara att invänta nästa mens, ringa för en tid och åka dit och bli rejält stucken i armen. Har försökt läsa på och har förstått att det kan krångla en del i början. Men - erfarenheter någon?


Idag har jag glasögon på mig. Är så trött i mina ögon efter att glott in i skärmen i två veckor... jobbigt att inte ha något att göra, utan tvingas att surfa   . Igår var det f.ö sååå lugnt och tråkigt. Första gången som jag känt så sen jag började faktiskt. Kan ju ha hört ihop med att jag var så trött åxå.


Det blev inget städat igår. Så idag är det det första jag ska göra när jag kommer hem - ja, efter middagen såklart. H får åka och handla för morgondagens middag + present till 3-åringen som ska firas på dagen. Det blir mao fullt upp.


Nej, nu ska jag fixa ett mellanmål. Ha en toppendag. Vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards