Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Annci Hultström - 4 augusti 2010 22:17

God kväll!


Nu är jag hemkommen från Sigtuna och dejten med Plingan.


På vägen dit svängde jag in till Stinsen och hämtade min klocka som kommit. Bild kommer i morgon. Den är så fin, jag är så nöjd. Hittade även örhängen som kommer bli perfekta. Bild kommer på dom åxå.


Tillbaks till dejten... Vi käkade alltså på Våfflan. Jag åt en burgare å Plingan en foccacia. Det var gott, soligt, varmt å trevligt! Tänk att man kan prata bort så många timmar... Vi måste göra om det. Snart. Här kommer några bilder:

 Café Tant Brun - ni vet, från sagan

 Rådhuset på torget, så gulligt

 En grind inbäddad i rosor som vi passerade

 En av många gränder... en känsla av Visby fick jag

 Jag & Plingan (bortse från min solglasögonipannanlook)

 Tillsist - solnedgång fotad från bilen på väg hem


Nu väntar sängen. Önskar därmed en god natt. Dröm sött å kissa inte i sängen.

Av Annci Hultström - 4 augusti 2010 15:03

Idag är det sådär luuuugnt igen. Fram till kl. 14 var det ok, men efter det har det varit helt dött. Har ringt mig själv flera gånger i tron om att telefon pajjat.


Så jag har roat mig på http://www.tjuvlyssnat.se/. Jag förundras över hur korkade folk är. Ställer mig emellanåt frågan om det verkligen är sant.


Som den här:

Två bimbotjejer ~18 sitter och pratar.
Tjej 1: Kan inte vi ta med dina färgglada skor till Gotland?
Tjej 2: Nej, nej! Förra året så blev två par skor totalförstörda av att jag bara gick. Det är ju kullersten och skit överallt.
Tjej 1: Vad är kullersten?
Tjej 2: Du vet sådana där stora runda stenar som ligger bredvid varandra på gatan? Typ som asfalt fast det inte är asfalt. Skorna fastnar mellan stenarna.
Tjej 1: Va?! Typ som grus?


Läste åxå den här:

En mamma och hennes dotter ~5 står i kön till Lisebergs entré.
Dottern (exalterat): Mamma, mamma, jag vill åka rulltrappan!


Barn är fantastiska. Det förde tankarna till Wilma. Igår när vi hade lämnat henne hos farmor & farfar och satt oss i bilen för att åka. Då springer hon ut på altanen och ropar efter mig. Följande samtal utspelar sig:

W: - Mamma, åker ni nu?

Jag: - Ja.

W: Ok, då vet jag. Men ring när ni kommit hem, så jag vet att ni kommit fram ordentligt.


*ASG*, som vi skrattade.Brådmogen? Hon? Nä, inte ett dugg!!!!!


När vi kom hem ringde H, men se det dög inte. Det var ju jag som lovat ringa, så jag fick komma till luren. Då sa hon bara:

-Så ni är hemma nu?! Bra. Hej då!


Det kommer så mycket roligt och klokt ur henne, men detta tog nog priset i år.


Mötte f.ö hennes bästis - på mitt jobb - i morse. Hon berättade att W fått en speciell plats i hennes hjärta. Hon fullkomligt avgudade denna lilla varelse sa hon. En annan - vår kontaktperson - kom åxå idag och berömde henne... han sa åxå att det var helt ok för mig att ta henne med mig om det krisar. Jag behöver inte ens be om lov, utan han litar på mitt omdöme sa han. Åh, jag älskar verkligen det här företaget. Inte bara för den skull, utan ändå... de är ljuvliga . Önskar de ville anställa mig helt å inte "bara" hyra in mig. Kanske ska lägga in en stöt om det i höst   .


Idag stapplar jag f.ö runt på mina 10 cm igen. Eller stapplar är nog fel, det går bättre och bättre. Så om en månad (precis i dag) ska det nog gå bra att faktiskt gå på dom. Men jag kommer nog ta ett par dansvänliga skor med mig. I skopåse kanske . De skorna är nog inte lika passande, men väl så sköna och just dansvänliga.


Nej, nu ska jag sortera en hög ordrar som just kom. Hörs ikväll när jag kommit hem eller i morgon - om det blir för sent menar jag.


Må gott tills dess!

Av Annci Hultström - 4 augusti 2010 08:45

Tränade i går i alla fall. Styrka och stretch blev det. Skönt efteråt. Måste få in den känslan fler gånger!!


Idag häller det ner utanför fönstret, men det stör mig inte. Inte ens ett dugg. För det är skönt att jobba å sitta inne när det är murrigt ute... och ikväll ska jag ju på restaurang Våfflan i Sigtuna... och visst är det mysigt att sitta ute, men inne med ljus tända är åxå ok. Eller ja... det kommer ju förvisso en höst när man kan göra det jämt. Så kanske borde man önska sig sol & värme nu ändå?! Kan känslan ha att göra med att vi faktiskt haft flera veckor med übervarmt och torka?!


Tjejen, Plingan, jag ska träffa ikväll träffade jag 1994 när vi båda började på en restaurang på Arlanda. Vi fann varandra och höll ihop i några år. Men som för många andra gled vi åt olika håll och sedan 2001-2002 (tror jag) har vi inte ens haft sporadisk kontakt. Men så träffades vi på Willys parkering för c:a 3 år sedan, pratade en stund och sen var det liksom inte mer. Men så addades vi på fejjan för en tid sedan och sen möttes vi igen på parkeringen till ICA Maxi Arlandastad för en dryg vecka sedan. Efter det bestämde vi oss för att ses. Parkeringar i alla ära, men restaurang blir bättre. Det ska bli riktigt trevligt, prata ikapp åren som gått.


Idag fyller en kusin till mig år. I morgon fyller pappa. På fredag syrran. På lördag min systerson. Lustigt hur det kan bli. Pappa fick syrran i present. Syrran fick sin son i present. Tänk om han en dag får ett barn i present. Då kommer jag börja tycka att det är läskigt.


Här kommer de sista bilderna från vår semester. Det är från dagen då vi var i Humlegården. Vi avslutade dagen med en promenad + middag ute vid Beckhomlen:


 Kartan över ön. Gick hela promenaden runt.


Detta såg vi längs vägen:

 En av torrdockorna.

 Den största torrdockan på ön.

 Knack, knack - någon hemma?

             

 Gröna lund med superzoom.  

 Stället vi åt på. Mums!! Simmade förbi när vi åt.

 Skeppshunden... sprang runt där utan halsband.


Såg även denna lyxkryssare. Googlade info när jag kom hem. Den var gigantiskt. Se här: http://www.faktaomfartyg.se/star_princess_2002.htm



Nej, nu avslutar jag för nu. Men vi hörs garanterat senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards