Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Annci Hultström - 3 augusti 2010 20:07

Nu är vi hemma igen. Middag äten och W avlämnad. Nu sitter vi soffan. Och där tänker jag bli kvar. Bangar med andra ord träningen idag. Japp, så är det. Men det var ju 5 gånger/vecka och jag har flera dagar på mig att klara av de sista 4.


Nej, nu avviker jag. Säger därmed God natt, sov gott å dröm sött!!

Av Annci Hultström - 3 augusti 2010 16:24

... kikade förbi kontoret idag:

  


En tvättäkta viking. Och tänk, de hade sånna klänningar på den tiden åxå ;-).


Nu - hemgång!

Av Annci Hultström - 3 augusti 2010 12:51

... är verkligen gott. Vet inte hur många år det gått sedan jag åt det sist. Men idag hade de det i restaurangen - så det blev det. Till min förvåning åt även hjälpredan det med god aptit.


Hon har f.ö skött sig exemplariskt idag. Så duktigt. Och charmar alla gör hon. En kvinna sa att hon verkligen är söt... "Ibland säger man att det är söta, fast man inte menar det. Men här är det verkligen sant". Ha, ha... ja, vad ska man säga? Hon är ju verkligen så söt.    Partisk? Jag? Nä...   . Å vet ni vad? Hon är lång åxå. Jösses, hon har stuckit på längden den här sommaren. Känns det som i alla fall. Hon är flera cm längre än John. Blir intressant på 5-års kontrollen.


Har f.ö bjudit över John med pappa & plastmamma på middag på lördag. Vi har inte umgåtts så förr, men kände att det var på tiden. För så ofta som barnen leker är det ju skumt att inte lära känna päronen närmare. Så det ska bli trevligt!


Nu sitter hon i företagets lekrum och ser på film. Det är utrustat med lite ritgrejor, tv, dvd-spelare, soffa, bord & stolar, spel m.m Allt för att man ska kunna ha ett barn med sig på jobbet när dagis är stängt eller om barnet är sjukt nog att vara på dagis, men friskt nog att inte behöva vara hemma. Hon har inte vågat sig dit förr, men nu börjar nog rädslan att möta någon släppa ;-).


Snark, jag är trött... ikväll blir det ytterligare en tidig kväll. Men först ska jag träna!!


Hörs igen. Senare. Ha det så bra tills dess!

Av Annci Hultström - 3 augusti 2010 08:30

God morgon!


Idag har jag en hjälpreda med mig på jobbet. En viss liten Wilma. Hon fick välja mellan att vara hos John (igen - om hon fått vill säga, vi hann inte fråga), hos grannarna eller med mig på jobbet. Hon valde mitt jobb. Trots att hon tyckte det var trist förra gången. Så vi får se hur det går. Just nu sitter hon och äter frukost. Sen blir det lite filmtittning... Gustaf 2 står på repertoaren.


När vi är klara här för dagen så ska vi hämta H och sen åka vidare till Täby och lämna W där. Sen träffar vi henne på lördag igen. Vad ska vi då roa oss med? Jo, i morgon ska jag träffa en gammal kompis som jag lyckats träffa två gånger på matbutikers parkeringar... nu sist häromdagen. Så nu tyckte vi att det var dags att vidga våra vyer. Så Våfflan i Sigtuna blir vår mötesplats. Inne, inte på parkeringen. Ska bli mycket trevligt!! På torsdag & fredag ska vi måla å tapetsera om vår lilla hall uppe. Så det blir fullt ös. Lite städning måste hinnas med åxå, får antagligen middagsgäster på lördag... efter kalaset vi ska på på dagen.


Förresten - vägardag idag. Resultatet: 84,7 kg. Det ger en minskning på 2,2kg sedan förra veckan. Nice!


Nej, nu ska jag guida en nyanställd i intranätet. Men vi hörs igen. Senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards