Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Annci Hultström - 2 augusti 2010 21:33

Ja, det är vad som sägs om trisslotter. Men när FAAAAN är det då? Vet inte hur många trisslotter jag köpt i mina dagar, men inte är jag miljonär inte. Som millenieskiftet... var på fest hos x:ets bror. Vi var ett antal par (kan vi har varit 10 par??) och varje par hade med sig 20 trisslotter. Dessa lades i en stor skål och sen skrapade vi hejvilt. Vinsten skulle delas lika bland alla. Men... eh... vilken vinst?? Vi vann inte ens tillbaks hälften av våra insatser. Så det beslutades att den lilla summan skulle gå till festens värd. Nu har vi precis skrapat 3 st. Inte ens 25 kr vann vi. Jag vill åxå vinna miljoooooner!!


Tränat har jag gjort däremot. Det blev 6,5 km (16 minuter) på crossen. Därefter stretching, rejäl sådan. Tänker INTE äta de där ostronen vill jag meddela.


Kommentarer har jag fått:

Lotta - Tack vännen! Jag hoppas det blir bra ihop åxå... du vet, helheten måste stämma ;-)


Budda - Vi ska på en 90-års fest (30+60) den 4 september. Första festen på mitt nya liv. Ser fram emot det!


Nej, nu - duschen å sen sängen.


Sov gott å dröm sött!!

Av Annci Hultström - 2 augusti 2010 15:23

... i en hel dag går. Om man det är tillåtet att sitta ner i omgångar. Och eftersom det är en dryg månad kvar tills det är dags så hinner jag nog gå in de rätt ordentligt.


I övrigt kan sägas att dagen har varit lugn. Det drar nog inte igång förrän nästa vecka. Fast trots det har jag redan haft 3 gånger så många samtal som i fredags.


Snart slutar jag för dagen. Då bär det av hem för att hämta W hos John. Sen blir det nog bara att softa hemma och invänta besked om huruvida Wilma ska till farmor & farfar eller inte. De åkte med tåg kl. 12 idag, men vet inte hur mycket ork de har över för en studsig prinsessa.


Här kommer några bilder igen. Det är från vår dag i Humlegården: Jag innan avfärd.

 Wilma innan avfärd. Går det att ha för mycket skydd?? ;-) Först lunch...


... sen lek i massor. Här gungade jag så "hårt" att hon hoppade... som hon skrattade:

  


Åsså ännu mer lek:

                         


Vi hörs senare ikväll. Ha det så bra tills dess!



Av Annci Hultström - 2 augusti 2010 09:15

God morgon världen!


Så är det en ny vecka igen. V. 31. Det betyder nästan 7 veckor kvar till Kroatien. Jag längtar redan. Mycket efter att få vara ledig, men främst efter att se den förändring som blivit då. Alltid bra att ha såna milstolpar... Hur mycket väger jag då? Hur ser jag ut? Hur mycket tränar jag? Vilka kläder kan jag ha och inte o.s.v


Har ett vad med mig själv - och nu även med er - att jag ska komma igång med att träna ordentligt (varför är det det svåraste jag ställts inför i livet?). Jag ska konditionsträna (springa ute eller köra crossen hemma), styrketräna (hemma tills gymmet på Friskis är klart) och STRETCHA (är usel på det) 5 dagar/vecka fram tills dess. Ja, inte allt på samma dag... utan en av dom - förutom stretcha som ska göras efter varje pass. Om jag inte har gjort det måste jag äta 5 ostron vid ett illa valt tillfälle - typ nyårsfesten. Och om det tycker jag FY FAN!!! Så jag kommer passa mig mycket noga ska jag säga. Ok, hänger ni på och peppar mig?! Har jag inte skrivit om min träning en dag, så har jag inte gjort som jag utlovat. Då måste ni ifrågasätta mig. Ok?!


Jag har ju köpt skor till festen nu. Blev först ett par lila, men jag ångrade mig. Kände att lila inte är så användbart i längden. Så jag hittade ett par svart. Minst lika snygga, men med högre klack. Iofs är det lite platå, så i det stora hela blev det inte lika högt. Men jag är nästan en dm längre i alla fall :-). Så här ser dom ut, materialet är typ lite glansigt sidentyg:

  

Klänningen:

  

Accessoarer i övrigt har jag inte funderat på. Men jag tror det blir en svart kuvertväska (samma tyg som skorna), armband och örhängen i nåt silveraktigt. Har bokat makeup tid åxå. Tänkte något silvrigt å riktigt party. Vad tror ni?? Hjälp mig... jag vill vara riktigt snygg - nu när jag kan :-). Å detta är ju första festen på mitt nya liv... mmmm... ska bli kul! Har f.ö skorna på mig idag. Tänkte jag skulle gå in dom ordentligt. Här är det blandat med sitta, stå å gå. Så skavsår hoppas jag slippa. Men det känns lite skumt bara att stappla runt på 10 cm klack här i repan. Ska kanske sätta mig å fila naglarna åxå... å ta på läppstift stup i kvarten   


Idag är alltså Wilma med sin kompis John. De skulle bada om vädret tillåter (vilket inte ser så lovande ut), annars vet jag inte. Vi skickade med bilstolen å pengar ifall de får ett ryck att åka någonstans.


Nej, ropar toan på mig. Hörs senare idag!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards