Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Nämen...

Av Annci Hultström - 12 juli 2010 21:42

Jag såg just att jag inte skrev något igår. Det tror jag inte har hänt förut. Men gårdagen var fullspäckad och likså dagen idag. Men jag börjar med gårdagen...


Vi vaknade vid 8:30, gjorde oss klara, åt frukost, packade strandväskorna och åkte mot Uppsala. Väl där stannade vi till på Biltema. Skulle ha ett metspö + badtermometer. Men inget av det fanns. Såklart. Så i morgon blir det en sväng till Classe. De har kanske.


Efter det åkte vi till Skarholmen. Ett bad i Uppsala. Där badade, solade och åt vi. Sen bar det av hem till Lotta m. familj. Där lekte barnen massor, jag & Lotta drack (mycket ) vin, gubbarna drog en kabel... Vi grillade å åt glass till efterrätt. Vi kom efter kl. 22. En underbar dag!! Tack goa vänner!!!!!


I morse ringde kl. 8:30. Frukost gjordes i ordning och packades med. Sen åkte vi mot sta´n. Henriks syrra m. familj skulle flytta. De lämnade sin 4:a på c:a 95 kvm för en 6:a på 164 kvm. Båda lägenheterna ligger i samma huskropp, men med ingång från olika gator. Nuvarande ligger på Skeppargatan, 3 trappor utan hiss, utan balkong. Den nya på , 1 trappa med hiss och balkong. Och OJ, vilken paradvåning. Sååååå fint! Där kommer de få det bra. Balkongen ligger så det har utsikt ner mot vattnet och strandvägen. Allt är nyrenoverat, badrummet helt ombyggt. Ja, riktigt nice!! Det vi gjorde idag var att bära alla lösa prylar, kassar å annat. Resten (möbler, kartonger) tar flyttfirman i morgon. Det gick bra och jag kan berätta att motion har jag fått så jag klarar mig ett par dagar. Kommer väl inte kunna gå i morgon... Som jag skrev, 3 trappor utan hiss... De var 70 trappsteg ner, 23 upp, 23 ner och sen 70 upp igen. Totalt nästan 200 trappsteg. De 200 trappstegen tog jag c:a 25 gånger.5000 trappsteg alltså. I den här värmen. När vi kom hem kl. 19:20 var det 31,5 grader. Har gått ner över ett kilo bara idag tror jag :-).


Sen vi kom hem har vi packat å plockat lite. Så nu återstår bara lite småsaker i morgon. Planen är att komma iväg vid 12, så vi är uppe till 17 ungefär. Märker vi i morgon att vi är klara före, så drar vi. Bara vi får hit Victor först... han ska åka med oss upp.


Nej, nu ska jag knyta mig. Jag ska försöka blogga lite smått under veckan, men mottagningen är inte den bästa där ute i bushen.


Önskar er alla en toppenvecka och glöm inte att dricka mycket!!!


God natt å sov gott / A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards