Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

39,7...

Av Annci Hultström - 7 juli 2010 20:59

... visade termometern - i Wilmas ruuuumpa - när vi kom hem från dagis. Anade nåt direkt på dagis. Hon kändes jättevarm och hade lite prickar på kroppen. Men tänkte väl först att det var värmen. Så åkte vi till Rusta. Där huttrade hon till när vi passerade en fläkt som stod på. Sen när vi kom hem bad hon om en filt. Hon frös. Då tog jag tempen. Och, som sagt, 39,7 visade den. Så av med kläderna och intag av en halv alvedon (hon tar de i tablettform sedan ett drygt år tebax) blev det. Och sen, efter middagen, duschade jag henne kallt (hon skrek) och så fick hon isglass. Trots alla febernedsänkningsförsök sjönk den bara till 38,5. Hon klagar även på halsont. Igen. Så jag ringde sjukvårsupplysningen nyss. Med den höga febern tyckte de inte att vi skulle vänta med att gå till dorren, så i morgonbitti är det vi som står och knackar på när de öppnar. Hon måste bli frisk. Snabbt. Vi åker ju på semester på tisdag. Och på lördag hade vi ju åxå planer. Rackarns!!


Nog om det... En pool hittade vi. Tillräckligt stor för oss alla. Måste hitta nån klorrening bara... ids ju inte tappa ur vattnet varje gång. Tyvärr blev den inte invigd p.g.a Fröken Feber. Köpte även schampoo åt henne och hårsnoddar. Hon blev så nöjd så.


Hade möte med kunden idag. Så nu har vi rätat ut en massa ??, vilket gav mig en hel del att pyssla med på dagarna. Kanon! Bl.a ska jag bygga om organisationsträdet och det tar tid och tänk. Jag ska åxå sätta mig in i hela kösystemet... tala om alla meddelanden och fixa lite annat. Kul ska det bli!! Och idag har jag suttit och grottat i TTY. Åh, som jag saknat det... myser som fisken nu!!


Nu kollar vi på fotbollen. Vi tror Tyskland vinner... men H hoppas på Spanien. Det visar sig. Om ett tag.


Nej, nu avslutar jag. Vi hörs i morgon igen. Efter läkarbesöket.


Lova mig att sova gott å drömma sött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards