Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Men nu...

Av Annci Hultström - 2 juli 2010 15:31

... börjar jag faktiskt längta härifrån. En timme kvar, sen väntar playa del Kairo på oss.


Jag har sagt det förr... säger det igen ... Det är verkligen lugnt här. Idag har det kommit en besökare, hittills 80 samtal, 20 ordrar. Minst hälften av vad jag upplevt innan. Tänkte faktiskt räkna samtalen några dagar nästa vecka och sedan be min vikarie att räkna de två veckorna jag är borta åxå. Kul att se vad skillnaden blir mot högsäsongen. Hmmmm... när jag läser det så inser jag hur lite jag har att göra. Att jag ens orkar "pinna" har väl med att göra att jag faktiskt skapat mig en arbetsuppgift då.


Fick förresten en kommentar från Lina gällande mitt tycke gentemot tidningen Elle:


Fast måste ge lite kred till en av modellerna som var med i senaste Elle, en normal riktigt söt tjej!!


Det säger jag verkligen ingenting om. Det är en snygg tidning, fina bilder och så. MEN all reklam. Det är det jag inte fattar... det finns ju inget att läsa i den. Personligen upplever jag att vi pumpas av reklam överallt annars, så köper jag en tidning vill jag kunna LÄSA den. Inte bläddra förbi 124 sidor reklam. Även om det är snygga modeller på bilderna.


Vad ska ni göra i helgen då? Vad jag ska göra vet ni ju redan. Picnic i morgon och det lutar nog åt att sälja på loppis på söndag i alla fall. Vi måste få plats i förrådet igen... Jag har tänkt ut picnicmat idag. Det blir en potatissallad på färskpotatis, rödlök, coctailtomater, fetaost, gurka och olivolja. Så vansinnigt god. Till det grillad kyckling och bröd. Efterrätten blir jordgubbar. Vad annars??


Jag skickade en bild till bloggen för nån timme sen, men det verkar inte funka som det ska... den kommer inte in någon gång. Hade tänkt bjuda på en bild på en av mina 2 överdimensionerade fötter. Har svällt upp som en ballong idag med. Blä tycker jag om det.


Nej, hörrni. Nu ska jag hämta lite att dricka och ta mig en müslibar till mellis. vi hörs ikväll, efter bad & picnic.


p.s Annette - vad mysigt det låter, härliga minnen att se tillbaks på. Wilma älskar sånt... och att få äta framför TV:n är värsta äventyret ;-)

 
 
camilla

camilla

2 juli 2010 20:35

Titta in:) Grattis till lyckad operation, men i din inlednign står det nov 2010?! Fick inte ihop det:) När åker ni till Kairo? Ha de så trevligt där..

http://mammi86.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards