Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Ursäkta grekiskan... men FAAAAAAAN!

Av Annci Hultström - 22 juni 2010 08:38

Hej på er!


Ber om ursäkt för att jag uteblev med kvällsinlägget igår... men jag var på piss-dåligt humör och hade därmed ingen skrivarmotivation. Hade haft en diskussion med min man. Han fastnade - som vanligt - framför datorn och det suger. Inte bara för att jag får sitta ensam (det kan vara skönt ibland), men att inga sysslor blir gjorda heller. För jag tänker inte städa å plocka om inte han gör det. Sån är jag. Efter att jag uttryckt mitt missnöje blev det fart. Då både vek han tvätt och skruvade fast de nya skyltarna på bilen. Allt medan jag satt kvar i soffan och surade. Sen somnade jag tidigt. Blä kände jag.


Idag kändes det bättre när jag vaknade (både med humöret och halsen), ända tills nyss. Då ringde Henrik och berättade att Wilmas absolut bästa fröken ska sluta. Anki heter hon och är helt underbar. Wilma (och vi vuxna) älskar henne!!!! Det är den andra fröken som säger upp sig nu. Den första var Annette. Åxå hon högt älskad av oss alla. Dessa två har inte ens jobbat i ett år. Undrar om förskolans ledning kommer fatta att de gör något fel snart. Det har varit GRYM personalomsättning sedan det blev privat och framförallt sedan ett år tillbaks. Jag ska skriva till dom. Inte för att det kommer att hjälpa, men jag måste få det ur mig. Skitföretag!! Kan på en gång skriva åxå att ska ni ha förskola till era barn - AKTA ER för "Ett tu tre förskolor AB". De bedriver, i mina ögon, ingen seriös verksamhet. När man tar upp saker som är fel, så är det aldrig deras fel enligt dom. Och de är noga med att säga att de inte finns till för att vi föräldrar ska ha någonstans att göra av våra barn när vi arbetar. Utan de är en pedagogisk verksamhet. Men när jag hämtar Wilma på eftermiddagarna (kvittar vilken tid - kl. 14, 15 el. 16) så gör de aldrig något. Barnen leker egna lekar, medans fröknarna står i en klunga och pratar. När jag tog upp detta fick jag till svar att de var medvetna om problemet, att de försökt komma på en rutin men att de helt enkelt inte får till det. Eh... jaha... hur svårt ska det vara att en fröken har på ansvar att leka något med barnen varje eftermiddag?? Då sa hon att det är svårt för att barnen går hem så olika tider. Men även det såg jag som en riktigt dålig undanflykt. Föreslog en titt på schemat och kolla vilka barn som är där längst och hitta på en sak med dom och en sak med övriga barn. Nä, skitdagis är vad det är. Vi har kollat på möjlighet att byta och plats finns. Men det känns ändå taskigt mot Wilma att få nya vänner nu och så bara gå ett år för att sedan få byta igen när hon börjar nollan. Vad hade ni gjort??


När jag ändå är dyster å less kan jag ju meddela veckans vikt... jag har gått upp 1,5 kg den senaste veckan. Toabesök? Jotack, men inget större direkt. Hmmm... fattar nada. Visst, jag åt lite godis (kring 10-15 bitar) på bion i onsdags... men inte FAN ska det spela någon roll. Jag har förvisso inte tränat mer än en dag... men med tanke på intaget av mat i övrigt så är det omöjligt för mig att gå upp så mycket numera. Känns det som. Nä, det är det där med magen. ALLT har samlats på lager någonstans i kroppen. BLÄ!


Nej, det blev inte "roligare" än så just nu... och p.g.a det skiter jag i att skriva mer just nu.


Vi hörs!



 
 
Sandra

Sandra

22 juni 2010 17:19

Jag pratade med Anki igår när jag fick veta att hon skulle sluta. Hon hade fått en tillsvidaretjänst i stan och jag förstår henne att hon tar den fast det suger för oss. Hon hade tydligen blivit lovad tillsvidare hos 1tu3 men eftersom skrindan ska läggas ner får hon troligtvis inte det nu. Fattar inte hur dom kan låta både Annette och Anki gå. Vet inte hur det här ska sluta :-(
Kram

http://mammasandra.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards