Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Annci Hultström - 18 juni 2010 20:44

... tåras. Oj, så vacker hon är Kronprinsessan. Och så oerhört lycklig och avslappnad hon/dom ser ut. Ja, som ni förstår sitter jag framför TV:n och tittar på direktsändningen från konserthuset. Och klänningen... hade gärna ägt den. Då skulle jag haft den på mig på mitt första nyår som normalviktig. Så vansinnigt vacker!!


Men där då... prins Albert... hmmm... vad ser den snygga tjejen i honom? Pengar månne? Tycker han ser så slimig ut. Men... han är kanske trevlig ;-)


Idag blev det thai-mat till middag. Sen tog jag ett bad och därefter kollade vi på "Andra sidan häcken". Nu sover Wilma. Henrik är upp och jag sitter bänkad här. Får väl se när Henrik kommer ner och tycker vi ska se på något annat. Då får jag försöka slita mig.


Oj, nu... Magnus Uggla. Coolt och så passande!!! Nu kommer tårarna igen... hmmm... lite känslig ikväll måntro?? ;-)


Halsen är lite bättre, snuvan med. Men jag har fått lite rethosta. Så det får nog bli en slurk cocillana innan sängdags. Då kommer jag sova löjligt gott.


Nej, nu ska jag titta vidare. Vi hörs igen i morgon. Lördagen den 19 juni. Bröllopsdagen med stort B. En dag som kommer gå till historien.


Sov gott och lova att bara drömma söta fina drömmar!!

Av Annci Hultström - 18 juni 2010 15:31

Kollade just in på fejjan (på mobilen, inte på datorn... det är ajabaja på jobbet). Där gick att läsa 2 stora vardagskontraster... En vän skrev att hennes drygt 1 år gamla tvillingar kissat på pottan idag. Det var hon mäkta glad och stolt över. En stund senare går att läsa att en annan vän sett Mette-Marit & Haakon från sitt jobbfönster. Det var hon glad över.


Ja, tänk vad man kan glädjas åt så olika saker en molnig fredag i mitten av juni. Underbart!!! Och jag glädjs med er båda!! För jag minns hur glad jag var när när W kissade på pottan för första gången... och när jag såg kungen och drottningen på Eriksgata i Väsby 1997.


Fotbollsmatchen det kollades på här är slut nu och klungan har skingrats. Den skingrades faktiskt innan matchen var slut och en av de som följde den ringde mig för en stund sedan och frågade vad det stod. Ha, ha... rolig. Så efter slutsignalen skickade jag honom ett sms. Han höll på Tyskland, som förlorade. Så det kom en ledsen gubbe i retur.


Det är sååå lugnt här, märks det? Hmmm... börjar jag spåra ur nu tro? Lika bra att befria er - igen.


Hörs sen!

Av Annci Hultström - 18 juni 2010 13:54

... timme kvar. Sen blir det hemåt. Men först måste jag stanna till på Mekonomen för att köpa registreringsskyltshållare. Efter det blir det matlagning och sedan soffan för resten av slanten. Mår sådär... hoppas innerligt att det inte blir mer av det.


Här är det lugnt som i graven idag. Ringer knappt alls. Faktiskt lugnaste dagen hittills. Och jag ligger i fas med allt annat, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Står mest och skrattar åt alla här... de är så söta. Framförallt alla fotbolls intresserade män. Vi har nämligen fått en TV uppsatt utanför repan idag. Tanken är att den ska visa text om vilka som är på besök, vilka kurser som pågår o.s.v Men programmet är inte på plats än, så idag visar den fotboll. Så det har liksom blivit en samlingsplats idag...


Ute är det ett väldigt varierande väder. Solen skiner ibland, det regnar. Ibland. Men blåser gör det hela tiden. Har ett par flaggor utanför fönstret och de står rakt ut konstant. Hoppas det blir bättre väder i morgon. För alla "i-bröllopet-inblandade-personer"´s skull. Det är, oavsett prinsessa eller inte, en stor dag när man gifter sig. Och då vill man helt enkelt inte ha spöregn, blåst och drivis.


Måste säga att jag dras med i bröllopsyran. Jag älskar ju verkligen bröllop. Och gråter gör jag ALLTID. Det spelar ingen roll om det är på film, i kyrkan eller där de inblandade är utklädda till gansters och gästerna till varulvar (som på min systers bröllop: http://annci.bloggplatsen.se/2009/11/01/2140937-festen-blev-till-brollop/). Nä, tårar kommer ändå. Det enda bröllop jag inte gråtit på var mitt eget. Så det här prinsessbröllopet gör mig glad. Ser fram emot att se hennes klänning och hår. Och blommorna. Och alla andras vackra klänningar. Hade funderingar på att åka in till stan ocoh vifta lite flagga. Det är ju en historisk händelse, som Wilma kommer att läsa om i skolan. Men jag vet inte... det beror på väder och på hur jag mår. Och man ser ju trots allt bäst på TV.


Marre - du har rätt i din kommentar. Crosstrainern funkade inte heller när den kom. Fick väntar 4 veckor på reservdelar. Vad är det med oss och större köp?? En penna får vi köpa. Den håller kanske.


Nej, nu har jag tråkat er en stund. Nu ska jag kanske försöka hitta på något annat.


Vi hörs senar ikväll igen. Ha det bäst tills dess.

Av Annci Hultström - 18 juni 2010 07:55

God morgon vänner!


Idag ringde kl. 6. Jag skulle ut och springa. MEN... vaknade kronförkyld. Naturligtvis. Anade att det skulle bli nåt med tanke på halsontet igår. Hostar å snörvlar, är hes å har ont i halsen. Så idag blir det mycket thé.


Förresten, har ni tänkt på att det som brukar säga - Everthing before but is bullshit - stämmer så bra? Som nu skrev jag: "Jag skulle ut och springa. MEN...", Mmmm... bullshit alltså. Och ibland när man frågar någon hur de mår, så blir svaret "Jotack, det är bra... MEN" och därefter kommer sanningen. Ett sant "ordspråk".


Nu när jag kom till jobbet var det full aktivitet i receptionen. Jag har fått ett nytt skåp - MED dörrar - att ha mina pärmar i. Detta för att inte behöva ha de synliga. Så nu är det officiellt färdigpimpat här. Eller nä... det går att göra mer. Jag skulle vilja ha nya gardiner. Med färg på. Och kanske lite nya tavlor. Men det tar jag efter sommaren. Kan inte begära mer just nu känner jag.


Nej, nu måste jag starta upp här. Men vi hörs senare. Till lunch. Då vet jag kanske mer om när vi får diskmaskinen. Jag peppade Henrik att gå på de om att den SKA levereras idag. Annars får de stå för leveranskostnaden. Jag vill ju inte vänta till nästa vecka för att de klantat sig. Ja, vi får se vad det säger.


Ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards