Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Annci Hultström - 12 juni 2010 22:17

Idag har vi fixat en massa här hemma. I morse efter frukost drog jag & H till Ikea. Vi hade ju fått godkänt att reklamera vår bäddmadrass. Det skulle ge oss 30% rabatt på nästa bäddmadrass. Men väl där insåg vi att jag missuppfattade. Det som gällde var att de drog av 30% på vad vi en gång betalade och vi fick alltså tebax 70% av det priset = nästan 1800kr. KANON! Det gjorde att nästa bäddmadrass inte kostade oss en krona. Kunde det bli bättre??


När den var köpt bar det av hem för att äta lunch (blev donken idag). Sen satte vi igång med förflyttning av tvättmaskinen upp till övervåningen. Det var fan så tungt, men nu är allt klart. Ett tomt hål i köket väntar den nya fina STORA diskmaskinen. Åh, så skönt det kommer bli. Och så fint och tomt köket kommer se ut utan bänkdiskmaskinen.


Till middag åt vi helstekt oxfilé med smörsvängs färskpotatis, smörsvängda sockerärtor, bejja och kantarellsås. Till det rött vin.


Nu har vi svullat godis i soffan. Först framför slutet av "Det regnar köttbullar" (var inget vidare bra tyckte någon av oss) och nu till någon halvkass komedi på 3:an.


Snart blir det sängen. Är trött. Och i morgon blir det lunch på Gröna stugan i Sumpan med mor & far + svärföräldrarna. Trevligt! Hoppas bara att Wilma håller sig frisk. Hon har fått ögoninflammation. Får det vad det blir av det.


Nej, nu avviker jag. Men vi hörs igen i morgon. Sov gott & dröm sött!


Av Annci Hultström - 12 juni 2010 08:55

God morgon världen!


Natten varit bra? Det har min... men jag önskar att jag kunde sova lite längre än till 07:30 någon gång. Framförallt när Wilma vaknade och gick ner till mamma å pappa. Men, men... I´m doomed.


Det blev en massa Wii-spelande igår. Mamma å pappa gillade det så mycket att de kanske köper ett eget :-)


Nu ska vi åka till IKEA och köpa ny bäddmadrass. Efter det hem igen. Och fixa lunch. Sen får vi se vad dagen har att bjuda på.


Hörs sen. Ha en toppenlördag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards