Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Annci Hultström - 4 juni 2010 21:13

Ja, då är det fredagkväll och jag sitter i soffan med ett glas rödtjut. På TV:n sorlar Talang. Ska snart se en film. Tror det blir "It´s complicated". Utlovar en recension sen... i morgon.


När jag kom hem var H & W redan hemma. Wilma badade i vattenspridaren. Brrrr... frös bara jag såg henne. Blåste ju så kallt. Det var iofs varmt vatten som kom ur den. Men ändå...


Jag fixade lite middag. Som vi åt inne, för det var faktiskt för kallt ute. Det blev en pastasås på chorizo. Mycket gott.


Efter det blev det film å fredagsmys. Wall-E. Vi såg väl halva och ingen av oss gillade den så mycket. Wilma vred sig å ville leka lekar istället. Det brukar betyda tråkig film.


Nu sover hon som sagt, sedan en timme. H hänger tvätt och ska efter det åka och handla lite som saknas inför morgondagen. Jag ska vika tvätt å sen blir det alltså film.


Hoppas ni har haft en toppen-fredag och att ni får sova gott å drömma sött.


Hörs i morgon / A

Av Annci Hultström - 4 juni 2010 12:15

... jag blir så glad när det är sådant här väder. Strålande sol och vetskapen om det ska fortgå hela helgen. Wwwwiiiiieeee! Och ännu bättre blir det när man känner doften av dessa ljuvliga blommor:

  


Vi rationaliserade ju bort vår lilla syrén för någon vecka sedan, men många av grannarna har. Så när jag går från parkeringen går jag formligen igenom doften. Mmmmm... sommar!!!


Varför just syrén, för mig, är så förknippat med sommar är barndomsminnen.


Skolavslutningen (åk 1-6) hölls alltid i bygdens största kyrka, Västlands kyrka. Alla barn samlades en bit bort för att sedan tåga högtidligt till kyrkan. Och där vi ställde upp var det MÄNGDER med syréner. Långa, långa häckar med ljuvlig doft. Kommer aldrig att glömma det!!!!!!! Vi gick där med våra Sverige-flaggor, finklädda och sjungandes. Väl framme vid kyrkan kantades grusgången upp emot entrén av alla föräldrar. Inne i kyrkan doftade det åxå av syrén och andra sommarblommor.


Åh, vad jag önskar att Wilma kommer få ha så fina avslutningar i skolan.


Oj, oj... vilken nostalgi det blev... nästan så det blev vått i ögonvrån. Men så blir jag varje år vid den här tiden. Beror nog på alla lyckliga studenter man ser.


F.ö har dagen varit bra så här långt. Jag lämnade Wilma idag, Henrik hade ett morgonmöte på jobbet. Det har han varje fredag iofs (har missat några sen jag började jobba, vilket inte var så poppis tydligen), så det kommer vara jag som lämnar och han som hämtar på fredagar numera.


Och i och med det kommer det krävas, om möjligt, ännu bättre planering på morgnarna. För jag klarar inte av stressen på morgonen känner jag... minsta krångel från lilla fröken och jag får spel. Har ju liksom en tid att passa numera, vill/kan/får inte komma försent. Och i morse började vi tyvärr lite för sent. Så jag fick ett halv-spel. Men hon kom tillslut dit och jag hann i god tid till jobbet. Så slutet gott, allting gott!


Kvällen kommer inte bestå i så mycket mer än sittande. På altanen. I solen. Med ett glas vin i näven. Ser fram emot det redan.


Och i morgon får vi besök. TREVLIGT! Vi har ju inte setts allihopa sedan Thailand... 2 månader sedan med andra ord. Saknar dom!


Söndag har vi inga planer för just nu. Blir det fint väder blir det nog en picninc någonstans där det firas nationaldag. Åsså ska jag köpa mig en klänning. Skulle vilja ha en jeans-skjort-klänning. Undrar var jag kan hitta det?! Har nämligen nått mitt nästa mål och då är belöningen ett plagg. Nu har jag iofs köpt lite kläder under tidens gång - men bara begat/loppis och det räknas inte ;-).


Nej, nu måste jag äta åxå. Och kanske trycka in en stund i solen.


Men vi hörs en sväng ikväll igen. Ha det så bra tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards