Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Sett solen? Nån?

Av Annci Hultström - 25 maj 2010 19:42

Idag har det verkligen varit tråkigt väder. Inte för att det gör så mycket när man ändå är inne och jobbar, men att få in några strålar gör stor skillnad. Men den är kanske tebax i morgon.


Idag har jag fått massor gjort på jobbet. Börjar få riktigt bra grepp om ett å annat. Fattas dock en hel del, men nästa vecka ska jag sitta med en av cheferna. Då ska jag pumpa honom på info.


När jag kom hem vid 17:15 kastade jag mig över matlagningen. Skulle ju på möte kl. 18. När den väl var klar 17:35 fick jag kasta i mig den. Ska ju äta i 20 minuter, men det gick nog på strax över 10 minuter... inte bra. Det slutade naturligtvis med en dumping light. Fick lite hjärtklappning och blev aningen skakig. Men det gick över ganska snabbt tack och lov.


På mötet blev det inte så mycket sagt. Var ju sista för läsåret, så det var mest en fikastund med småprat. Sade upp mig som medlem i rådet... har tröttnat. Det ger inget längre. Inga föräldrar kommer med frågor och det lilla som kommer upp blir ju alltid nedröstat av ledningen i alla fall. Så på dessa 6 terminer har vi fått igenom en konkret sak. Bra jobbat va?? Nej, nu ids jag inte mer.


Nu sitter jag här i soffan och funderar på att gå och ta ett bad... eller lägga mig... eller diska... hmmmm... orken räcker inte till nåt, så jag blir nog kvar här. I alla fall en stund. Samla kraft ni vet. Tittar under tiden på Biggest loser. Bra som vanligt.


Förresten, jag vann nåt idag. 1 biljett till Cirkus Maximum. Ja, 1 biljett... hur korkat är inte det?? Kanske ska jag vara tacksam... men så här var det... Fick en lapp hem i brevlådan om att man kunde vinna biljetter (biljettER = plural=flera). Jag tävlade och vann. 1 biljett. Det handlar ju bara om att de vill att man ska köpa till för sina barn och respektive. Och Cirkus, mina vänner, är ingen billig aktivitet längre. Skulle vi köpa en barnbiljett till Wilma och en vuxen till Henrik så skulle det ändå gå på 660:-. Lägg till för en vuxen till (om vi inte vunnit) och kostnaden är uppe i 1010:-. Tur att man inte är en flerbarnsfamilj. Då hade jag valt en utlandsresa istället ;-). Får se hur vi gör. Wilma vill gärna gå, har pratat om det länge. Men... ja... svårt. Får väl bli så ändå tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards