Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Annci Hultström - 25 maj 2010 21:54

Wow, vilken film. Somnade ifrån den häromkvällen, men nu har jag sett klart den och jag kan rekommendera den varmt. Om man står ut med elände vill säga. Mycket elände. Helt sjukt... och tänk att det var så åxå. Ja... man blir mållös.


Efter det har jag satt i mig lite ananas åxå. Och diskat. Nu ska jag bara pallra mig upp till övervåningen och göra kväller.


Men först måste jag berätta... jag har köpt en klänning. Hittade den på Blocket och hon var vänlig nog att skicka den. Den kom idag och satt som gjuten. Tänkte ha den på midsommar. Om vädret tillåter vill säga. Ska be H ta ett kort på mig i den så lägger jag ut en bild.


Men nu - sängen. Som vanligt - sov gott och dröm bara söta drömmar!

Av Annci Hultström - 25 maj 2010 19:42

Idag har det verkligen varit tråkigt väder. Inte för att det gör så mycket när man ändå är inne och jobbar, men att få in några strålar gör stor skillnad. Men den är kanske tebax i morgon.


Idag har jag fått massor gjort på jobbet. Börjar få riktigt bra grepp om ett å annat. Fattas dock en hel del, men nästa vecka ska jag sitta med en av cheferna. Då ska jag pumpa honom på info.


När jag kom hem vid 17:15 kastade jag mig över matlagningen. Skulle ju på möte kl. 18. När den väl var klar 17:35 fick jag kasta i mig den. Ska ju äta i 20 minuter, men det gick nog på strax över 10 minuter... inte bra. Det slutade naturligtvis med en dumping light. Fick lite hjärtklappning och blev aningen skakig. Men det gick över ganska snabbt tack och lov.


På mötet blev det inte så mycket sagt. Var ju sista för läsåret, så det var mest en fikastund med småprat. Sade upp mig som medlem i rådet... har tröttnat. Det ger inget längre. Inga föräldrar kommer med frågor och det lilla som kommer upp blir ju alltid nedröstat av ledningen i alla fall. Så på dessa 6 terminer har vi fått igenom en konkret sak. Bra jobbat va?? Nej, nu ids jag inte mer.


Nu sitter jag här i soffan och funderar på att gå och ta ett bad... eller lägga mig... eller diska... hmmmm... orken räcker inte till nåt, så jag blir nog kvar här. I alla fall en stund. Samla kraft ni vet. Tittar under tiden på Biggest loser. Bra som vanligt.


Förresten, jag vann nåt idag. 1 biljett till Cirkus Maximum. Ja, 1 biljett... hur korkat är inte det?? Kanske ska jag vara tacksam... men så här var det... Fick en lapp hem i brevlådan om att man kunde vinna biljetter (biljettER = plural=flera). Jag tävlade och vann. 1 biljett. Det handlar ju bara om att de vill att man ska köpa till för sina barn och respektive. Och Cirkus, mina vänner, är ingen billig aktivitet längre. Skulle vi köpa en barnbiljett till Wilma och en vuxen till Henrik så skulle det ändå gå på 660:-. Lägg till för en vuxen till (om vi inte vunnit) och kostnaden är uppe i 1010:-. Tur att man inte är en flerbarnsfamilj. Då hade jag valt en utlandsresa istället ;-). Får se hur vi gör. Wilma vill gärna gå, har pratat om det länge. Men... ja... svårt. Får väl bli så ändå tror jag.

Av Annci Hultström - 25 maj 2010 07:58

...ja inte grader tack och lov utan kg. - 1 kg blev alltså resultatet denna vecka. Väger därmed 89,2, så nu har jag gått ner precis 34 kg sedan toppnotering.


Tycker det går fööööör långsamt nu, men har läst mig till att efter 6 månader så gör det normalt det (vet att de sa det på sjukhuset åxå). Så det är väl bara att acceptera helt enkelt. Fast om man slår ut de 34 på antal veckor som gått så är det mer än 1 kg/vecka. Och det får man väl anse som ett mycket bra resultat?!


Jag har sovit som en prinsessa inatt igen. Men vad vaknar man till... pissregn. Trist! Mest för barnen, för de ska springa Smedbyruset idag. Wilma var så glad över det. Alla skulle få pris när de kom i mål. Hoppas det inte häller ner precis då bara. När jag ändå är inne på vädret så beställer jag härmed SOL och VÄRME tills på torsdag. Då ska vi ha picnic på dagis. Fixar någon det???


Nackspärren är bättre, men inte helt bra. Så det får kanske bli en vända ikväll igen. Jag tror det är bäddmadrassen. Har ju varit utan den nu i två veckor (på uppmaning av IKEA), men lade på den i söndagskväll. Känner mig helt mörbultat i kroppen åxå när jag vaknar. Ska sova med den några nätter nu och känna efter. Sen ringer jag besiktningsmannen och lämnar rapport.


Nej, nu mina vänner måste jag jobba. Men vi hörs igen senare. Ha en bra dag i regnet.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards