Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Nackspärr

Av Annci Hultström - 24 maj 2010 19:46

Ja, det är vad jag fått på köpet idag. Vaknade något stel... men det har bara blitt värre å värre under dagen. Henrik får ge mig en omgång sen, så får jag se om det släpper.


Dagen på jobbet var bra. Jag börjar komma igenom alla gamla dokument... men än är det lång väg kvar. Jag fattar inte vad alla föregångare tänkt på när de velat spara info som är upp emot 20 år gamla. Vad har de för värde idag?? De har ju bytt växel och personal hundra gånger inom den tiden. Hmmmm...


Men idag var min kontakt tebax efter en veckas semester, så han gav mig ok på att kasta allt utom årets. Men jag tänkte att jag faktiskt sparar allt sedan 11/9-09. Det var då de bytte växelplattform och då kan det vara bra att ha infot kvar i ett år i alla fall om man behöver gå tebax för att kolla något.


Har åxå börjat göra i ordning den infopärm som varje Adecco-entreprenad har för att vikarier ska kunna orientera sig. Det är åxå ett digert jobb, med mycket gammal info. Absolut nyast var vissa sidor som uppdaterades förra sommaren. Så även där har jag lite att bita i.


Men kul är det. Saknar dock info om företaget. Så i morgon ska jag se till att få några möten bokade.


Sen jag kom hem har det inte hänt så mycket. Lagade mat och sedan kollade jag å Wilma på Askungen tills det var nattningsdags. Tiden räcker verkligen inte till nåt nu när jag jobbar heltid. Men jag är innerligt tacksam att jag bara jobbar till 16:30 samt att jag kan köra bil. För jag är ju ädå hemma (efter dagishämtning) vid 17:15 senast. Kunde ju ha varit mycket värre... Känns bara lite trist att stressa hem... Wilma ville gunga idag, men då måste man säga nej. Annars blir ju maten så grymt sen. Tycker det är sent nog att äta vid 18-tiden. Nåväl, jag kommer väl in i rutinerna snart och då blir det lättare.


Nej, nu ska jag gå ner och städa undan i köket. Men vi hörs senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards