Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Annci Hultström - 13 maj 2010 19:45

... till Biggest loser - igen. De har precis sprungit en halvmara. Fortfarande rätt mycket överviktiga... sjukt. Jag vill åxå. Blir så grymt peppad.


Var appropå det ute i morse. Tog en lite längre tur i morse, 36 minuter, och sprang 12 minuter av tiden. Ska verkligen pressa mig nu sista veckorna innan Vårruset och Blodomloppet. Vore ju nice om jag kunde springa halva tiden i alla fall. Har kollat upp om gym vid jobbet. Finns ett i husets markplan. De tar 150:-/månad och årsabonnemang behövs inte, utan kan tas månad för månad. Däremot glömde jag fråga om man gå där med FAR (fysisk aktivitet på recept). Ska fråga om det på måndag tänkte jag. Men funkar inte det så kör jag på kort där ändå.


Nu till gårdagens film-tittning... ett snabbt avklarat kapitel. Det blev nämligen ingen film. Varför? Jo, min man fastnade så pass länge att jag höll på att somna i soffan och gick och lade mig istället. Vi tänkte göra ett nytt försök ikväll, när han badat klart.


Och dagen då, vad har den bestått i? Jo, som jag skrev igår så hade vi ju en fullspäckad dag som plan och så blev det. Jag vaknade 05:45 (ofrivilligt), låg kvar till 06:20... gick på toa, klädde mig och gav mig sedan ut på min runda. När jag kom hem vid 07:30 hade Wilma vaknat och satt och såg på TV. Henrik sov fortfarande. Jag lade mig i badkaret en stund, väckte H och fixade sedan frukost. Efter den så drog vi in till stan. Där lämnade vi de 5 säckarna med kläder till Stadsmissionen (det blev MYCKET glada) och drog oss sedan till Tekniska museét. Där var vi sedan i nästan 6 timmar, hela öppettiden i princip. Och jösses vad kul vi hade. Det var ett riktigt bra ställe. Väl värt ytterligare ett besök någon dag.


När vi kom hem vid 18-tiden fick Wilma lite middag (vi andra var mätta efter eftermiddagens fika) och därefter jordgubbar med glass. Nu sover hon och vi ska äta lite och sen se den där filmen   .


Nu kom han, den nybadade maken, så jag avslutar här för dagen. Men vi hörs igen i morgon.


Sov gott och dröm sött när det väl är dags.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards