Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Annci Hultström - 5 maj 2010 22:16

Sitter här med mitt 3:dje glas skumpa. Kall och mycket god!!


Insåg att jag glömt tacka för kommentarerna jag fått på sistone... så nu:


Syrran - TACK snälla!


http://www.filozophie.bloggplatsen.se - Tack snälla! Det är verkligen en skön känsla. Firar med skumpa för tillfället... är inne på 3:dje glaset   . Och pulsklockan ja... den föll lite i glömska för de var så dyra och en djungel. Vet baske mig inte vilken jag ska köpa. Måste läsa mer om det helt enkelt. Men tillsvidare har jag i alla fall unnat mig en annan sak... ett Wii. Tack igen och kram till dig med


Marre - Japp, tanken är den... gillar ni att sjunga? I sånt fall kan jag dra iväg och köpa karaoke-spelet... Vill ha!!!   


Nu ska jag tömma glaset och leta mig mot sängen. Ska ut och gå/springa i morgonbitti kl. j*****t tidigt. Efter det ska jag lämna Wilma och därefter åka in till stan. Jag ska på 6-månaderskontroll i morgon, efter open alltså. Det är hos sköterskorna bara, så jag gissar att det är vägning å mätning som står på schemat. Men jag ska även ta upp om all vätska jag bär runt på. Ska se om de kan prata med doktorn om det, annars får det bli VC på fredagmorgon.


Ja, så ser det ut.


Önskar alla en god natt. Sov gott & dröm sött!


p.s Nu installerar maken Wiiwii...så i morgon blir det testkörning.

Av Annci Hultström - 5 maj 2010 20:05

Ja, nu är hon här... önskad och efterlängtad... Välkommen säger jag till:


  


                                            


Detta är något jag velat ha länge och nu när jag fick jobb så blev det min present till mig själv (för slutlönen) + att i helgen som var förstod vi att Wilma åxå tyckte det var kul. Hon spelade det på syrrans jobb och älskade det. Så beslutet togs och nu bor hon här. Lilla fina Wiiwii.


Det blev den svarta, för den kostade bara hundra spänn mer men innehöll istället en hel uppsättning spel till. Köpte även med en extra handkontroll + en extra av den andra handkontrollen åxå + en Super Mario Galaxy. Så kul!!! Längtar tills den är inkopplad och jag får premiärköra. Har på sikt tänkt köpa ett Wii Fit med balanceboard åxå. Men det får vi vänta lite med... även om det suger i tarmen...


Fick förresten ett samtal från min chef. Jag behöver inte börja förrän på tisdag, för personen som ska lära upp mig är sjuk. Sedan jobbar jag bara tisdag + onsdag, för de har stängt på fredag. Det var generöst.


Fick även svar på hur många som sökt tjänsten. Det var 30 pers. Inte så många som jag trodde, men kul ändå såklart att jag var mest intressant av 30 pers. Kanske var det inte så många sökande för att de specificerat de program man skulle kunna... är ju faktiskt inte så många som kan de.


Nej, nu avslutar jag och beger mig till kylen. Där ska jag ta fram skumpan, knäcka den och ta mig ett glas... eller två... eller tre.


Hepp / A

Av Annci Hultström - 5 maj 2010 13:03

Som av en slump var det just den låten - "I´m moving on" - som var på tur i MP3-spelaren idag när jag satte på den efter att ha skrivit på kontraktet... måste erkänna att jag blev lite tårögd. Det är en mäktig låt, med underbar innebörd.


Hör här:

http://www.youtube.com/watch?v=FmD_Ypa1iWU&feature=related


Tårarna var av lycka såklart, för när jag klev ut därifrån kände jag mig så glad och stolt. Och för att jag få ett jobb så snabbt och genom annons (det svåraste sättet) samt att vara den enda de tagit in på intervju. Min chef sa f.ö att de 4 jag mött hittills bara hade idel bra saker att säga om mig, hon hade hört så mycket positivt. Och kunden hade sagt att de inte behövde träffa någon mer - "Henne vill vi ha".


Och glädjen över att få en tjänst som jag själv verkligen vill ha och där jag är väntad på, där man förstått att uppskatta mig och det jag kan.


Ja, det kan inte kännas annat än surreal but nice   !


Jag har ställt frågan om hur många sökande det var, väntar på svar om det. Det skulle vara en riktig ego-boost att få veta.


Personen jag ska ta över vet f.ö inget om att hon inte ska vara kvar där längre... efter 3 år. De skulle ha talat med henne om det idag, men hon var sjuk. Så de ska ta det med henne i morgon. Känns som det kommer vara aningen infekterad känsla på måndag... om hon ens dyker upp för att lära upp mig. De sa att om hon inte dyker upp, så skulle jag få blir ledig (med lön) tills de fått i ordning på det.


Hon har tydligen inte skött det bra alls... som t.ex basicsaker som att hålla rent och städat. Papper överallt, gammal frukt, vattenflaskor o.s.v Så det känns inte som att det kommer vara så svårt att göra de nöjda.


Åh, det ska bli så förb****t kul!!!!!!! Är "fett taggad"... som jag kanske skulle sagt om jag var 14   .


Förutom det har det inte hänt så mycket mer idag. Åt lunch när jag kom hem och snart ska jag byta om och sedan hämta min älskade lilla prinsessa på dagis. Hon hade "visa-en-favoritsak-för-kompisarna-dag" på dagis idag. Hon valde sitt smyckeskrin. Ett rosa med en ballerina som dansar till musik när man öppnar locket. Hon är så glad i det. Naturligtvis skulle alla smycken med åxå   .


Nej, nu ska jag kila. Men vi hörs igen senare. Ha det så bra tills dess!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards