Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Annci Hultström - 4 maj 2010 20:34

Ja, i morgonbitti är det dags att skriva kontrakt. Kl. 10 ska jag vara på plats inne i stan. Då får jag träffa min chef åxå. Henne jag träffade tidigare var rekryterare. Jag har skrivit ner lite frågor jag hoppas få svar på... som t.ex friskvårdsbidrag, personalsammankomster m.m


Vi bakade två chokladsockerkakor. De blev goda. Var ju tvungen att smaka en bit... mmmm...


Nu har jag beställt tre nya knivar... Victorinox. En brödkniv och 2 små skalknivar varav en med tänder. När de flyttat hem blir det rensning av gamla skräpknivar. Jag älskar verkligen Victorinox. Har Global åxå, men nä... de är inte lika bra tycker jag. Fick ju ett kit med kockkniv, brödkniv, skalkniv, laxkniv, bryne och laxtång när jag började på Arlanda 1990 och allt utom brödkniven lever fortfarande i samma anda.


Beställde de på www.knivar.nu. De har även knivslipning, så när jag hämtar knivarna ska jag ta med mina befintliga och få de slipade samtidigt. De håller till i Spånga, så det blir ju nära från jobbet sen.


Nej, nu ska jag ta och kolla igenom vad jag ska ta på mig i morgon.


Hörs vi inte något mer idag, så gör vi det i morgon igen.


Tills dess får jag önska alla en god natt. Sov gott & dröm sött!

Av Annci Hultström - 4 maj 2010 16:02

Vi drog till Ikea, men på vägen dit åkte vi via Lunda industriområde för att se var jag ska jobba och för att se hur lång tid det tar att köra. Utan köer tog det 19 minuter från dörr till dörr. Då åkte vi via Stäket. Jag ska klocka via Sollentuna/Akalla åxå för att se om det går snabbare. Men det tror jag inte...


På Ikea reklamerade vi våra sängar. De är 5 år gamla och redan så nerlegade att man tror att de är 15 år gamla... som värst 5,5 cm. Behöver jag säga att ingen av oss sover speciellt bra längre? De skulle skicka ut en besiktningsman. Får väl se vilket år han kommer...


Efter det åt vi lunch där och åkte sedan hemåt. Var sedan på utvecklingssamtal på dagis. Wilma gick igenom besiktningen, med flaggan högt i topp. Man blir stolt som mor när man får höra att man har en modig, framåt, empatisk och mycket duktig tös. Det var bara några av superlativen... Jag fick även chans att framföra att jag tycker det är skit att de inte har någon arrangerad lek på eftermiddagarna. Det var de medvetna om och försökte febrilt få ordning på den biten. Får se om det blir något bättre.


När vi var klara där gick vi hem och jag gjorde i ordning alla papper till a-kassan (det sista intyget jag inväntade kom idag) och gick sedan och postade högen. Passade på att köpa ägg åxå, för Wilma ville baka.


Sagt och gjort - vi slängde ihop två chokladsockerkakor. Skulle bli tigerkakor, men jag glömde helt bort att spara lite vit smet. Men de ska väl gå ner ändå ;-).


Nej, nu måste jag ner och kolla i ugnen. Men ni vet att vi hörs igen senare.

Av Annci Hultström - 4 maj 2010 08:51

... gott i natt. Så gott att jag inte vaknade av klockan när den ringde för promenad. Måste ha stängt av den i sömnen. Vaknade när den ringde kl. 8 (medicin-larm). Då satt W och kollade på TV och Henrik hade redan gått till jobbet. Så promenaden får helt enkelt bli ikväll. Eller under dagen med W. Hon kan ju cykla och jag gå.


Nyss var Väsbyhem här. De letar en läcka i huset. Igen. Tack och lov var det inte hos oss. Eller man kanske ska hoppas på det. I köket. För då skulle man få ett nytt och fint kök   .


Nej, nu ska jag fixa lite här och sedan dra till Ikea.


Vi hörs senare idag. Ha det så bra tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards