Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2010

Av Annci Hultström - 12 april 2010 20:05

Önskar att man kunde trycka på rewind och göra om den här dagen... inget speciellt har hänt, jag har bara känt mig på riktigt pisshumör hela dagen.


Vaknade i morse av en dunk i ryggen... blev livrädd, tittade upp och där står Wilma och säger inte ett ljud - hon bara pekar på sin näsa. Där hänger det ut snor som man kan tro kommer från ett helt kompani. Sammanfattningsvis kan man säga att jag haft bättre uppvaknaden i livet. Kanske var redan där det började gå fel?!


Efter att jag lämnat henne på dagis gick jag hem och fixade lite ute. Tog ner ljusslingan... ja, det är sant - vi har haft den kvar tills nu. Hade inte en tanke på det innan vi drog till Thailand, då var det fortfarande så mörkt på kvällarna och massor med snö. Och sedan vi kommit hem har vi inte hunnit. Men nu så, nu är det nere. Jag sopade en massa och slängde lite annat åxå. Sedan rensade jag rabatterna på baksidan och krattade lite.


Sedan var det lunch och efter det skulle jag leta lite jobb, men kom inte in på platsbanken (tekniskt fel) så jag letade hotell inför helgen istället. Hittade ett som ligger mellan Katrineholm och Flen. Verkar helt ok. Ska bli trevligt. Var länge sedan vi gjorde något själva nu.


Sedan sov jag en stund åxå faktiskt. Hade så ont i ryggen och kände att jag började få huvudvärk åxå, så jag tog en tablett å lade mig. Tack å lov hjälpte det, för när jag vaknade mådde jag mycket bättre igen. Ja, förutom det dåliga humöret... det har hållit i sig hela dagen.


Nu ska vi snart se på filmen Precious. Ser verkligen fram emot det. Har läst å hört så mycket om den och den ska visst vara i toppklass. Och tårdrypande. Det är kanske det jag behöver idag...


Hörs vi inget mer idag så gör vi det i morgon.


Sov gott och Dröm sött!!

Av Annci Hultström - 11 april 2010 19:54

Hej kära läsare!


Idag har jag inte tagit mig tid att skriva förrän nu, för så fort vi avslutat frukosten i morse så satte vi igång med storrensning. Det var förrådet som föll offer. Wilma hade krupphosta, lite feber och kronförkyld så hon var nöjd att få se på film (med ett löfte om en glass i solen sen). Hon kom dock ut efter lunchen och ritade med gatukritor, sparkade sparkcykel å bara grejade runt. en superduktig tjej har hon varit. 


Jag trodde det skulle ta några timmar (typ 3)... men det tog 7.  Men så blev det rensat åxå. Och fint! Vi rensade i massor av lådor, gick igen verkligen allt. När vi vara klara packade vi in allt skräp i bilen och det fyllde allt utom framsätena (fällde ner baksätet åxå). Så i morgon blir det tippen med. Såååå skönt, bra feng shui ;-)!


Nu ska jag slå mig ner i soffan å slöa lite. Ska nog ta en kopp te och ett par skorpor.



Vi hörs i morgon - för känner jag mig själv rätt kommer jag nog somna på soffan.

Av Annci Hultström - 10 april 2010 19:34

...nu är jag hemma igen. Provet avklarat och rättat (fick 72 av 122 - ger ett poäng på c: 1,1, definitivt svar kommer 30/4), middagen & vinet avklarat (MYCKET trevligt - Tack vännen för sällskapet), promenad avklarad.


Nu sitter jag i soffan med familjen och tittar på Surfs up. Kommer somna ovaggad ikväll. Det är ett som är säkert.


Hörs i morgon. Må gott denna ruggiga lördagsafton!

Av Annci Hultström - 10 april 2010 11:44

2 prov klara, 3 kvar.Vet inte hur det går.Ute - ösregn.Vilken bra dag ;-).Men den blir bättre...Middag med kompis efteråt.Vi hörs i kväll.

 
Av Annci Hultström - 9 april 2010 22:12

... kallar på mig nu. Måste ju upp tidigt som f*n i morgon. Provet börjar 08:20... så jag måste väl dra 07:45. Måste ju hinna packa lite matsäck å så åxå. Undrar hur det kommer att gå??!?!!?!?!


Förresten - har ont som f*n i ryggen. Skulle blöta håret över badkaret innan vi drog (för att fixa det) och när jag rätat på ryggen märkte jag att det gjorde ont som attans. Blev värre å värre... känns som en nerv som är i kläm. Får se vad det blir av det.


Kom hem från svärmor nyss förresten. Trevligt och gott! Fick fläskfilé med kantareller och pressad potatis. Sen lite ostbricka å div. chokladsorter. Har även lyckats lejja bort Wilma för en helg till hennes kusiner. De erbjöd sig själva och jag nappade såklart ;-).


Men nej hörrni - nu gäller sängen.


Vi hörs i morgonkväll igen. Håll tummarna för att jag får hjärnan med mig när jag går i morgonbitti.

Av Annci Hultström - 9 april 2010 14:58

...för stunden. Får se om jag sätter mig något mer ikväll. Känns inte helt befogat, för det är verkligen inget man kan plugga sig till. Utan det gäller mer att tänka logiskt och systematiskt. Visst finns det vissa saker man kan läsa på... t.ex hur man räknar ut volym på cylinder m.m Men med matten färskt i minnet hoppas jag att jag minns sånna saker ändå. På det jag gjort hittills ligger jag över medel. Hoppas det fortsätter så.


Måste göra mig klar för kvällens middag. Har ju en hel garderob att välja kläder ur numera... hmmm... jobbigt ;-)


Vi hörs sen... ikväll, i morgon eller så.

Av Annci Hultström - 9 april 2010 11:43

... zzzznark säger jag. Vad sövande det är att läsa A4:a efter A4:a med text... det är sååååå långa texter som sedan följs av 4 frågor.


Nu ska jag luncha å sen vila lite, för att därefter ge mig på det igen. Med nya krafter.


Appropå krafter så blev jag rätt kraftlös på dagis idag. Wilma fick värsta spelet när jag skulle gå. Allt var fel å hon skrek, slet, rev, låg på golvet, grät... ja, allt var fel. Inte vet jag vad som hände. Kanske någon känning av sprutan vi tog igår. Hmmm... ja, de skulle ringa från dagis om något var fel. Har inte hört nåt än. Så det gick väl över.


Nej, nu - lunch.

Av Annci Hultström - 9 april 2010 08:24

En ny morgon, veckans sista vardag. Har sovit gott inatt med, men för kort. Ja, det kändes så när jag vaknade i alla fall. Jag gick gäspande upp, klädde på mig och skulle gå på prommis. Men så när skon kom på insåg jag att det inte skulle gå... skavsåret.Efter att  Vill inte få köttsår. Rackarns! Får köra en repa på crosstrainern istället. Eller så får det helt sonika bli vilodag idag. Man ska ju ha det ibland åxå sägs det... Men nä, nu har jag kommit igång. Då ska jag baske mig hålla fast med det åxå.


När Henrik gått så rev jag fram en förvaringslåda ur garderoben. I den har jag kläder som jag ska komma i en dag... Jag började och prova och det visade sig att jag kom i i princip allt - men en del satt tight. Det minsta jag fick på mig var en kjol i strl 42. Den satt dock tight... men snart så. Fanns även två par byxor som funkade redan nu. Men det var finbyxor, så jag är fortfarande fattig på vardagsbyxor. 2 kjolar var det åxå. En jeanskjol och en festkjol. 2 trekvartsbyxor var där åxå samt 2 sommarklänningar. Spännande och se vad jag kan ha när det verkligen blivit sommar. Med tanke på att jag kom i det nu, fast det satt tight, så känns det väl som att det är för stort om sisådär 3 månader. Ja, det visar sig.


Idag ska jag plugga och sen, när jag hämtat W, ska vi göra oss klara och sedan hämta Henrik. Vi ska därefter hem till hans föräldrar på middag. Nice!


Nej, nu ska jag göra Wilma klar för dagis. Men vi hörs igen senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards