Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2010

Av Annci Hultström - 21 april 2010 22:07

... nu räcker det väl ändå med snö???? Det har snöat till å från hela dagen idag. Blääää... blöt å äcklig är den åxå. Blääää igen...


Det blir inga bilder idag. Har inte hunnit. Sorry! Men jag lovar, på hedersord, att de kommer i morgon. Så fort jag har lämnat Wilma så kommer dom.


Ikväll har det inte hänt så mycket. Och inte så mycket mer kommer att hända, för nu ska jag snart leta mig mot sängen. Längtar efter att krypa ner faktiskt... är trött.


Så helt enkelt - vi hörs i morgon.


Sov gotT & dröm sött. Kissa inte i sängen...

Av Annci Hultström - 21 april 2010 16:40

... av jobb i min närhet!!!! De ringde mig idag och sa att de kände att jag var toppen för tjänsten, men att de inte kunde betala det jag begärt... utan 1500 mindre. Jag sa att jag gärna ville ha tjänsten, men frågade ändå om de inte kunde möta mig lite... hon skulle ta det med konsultchefen som satte lönerna och sedan skulle hon återkomma. Hon sa åxå att det hängde på kunden nu. Men hon lovade återkomma inom kort. Hon sa åxå att hon var glad för att jag fortfarande var intresserad.


Wiiiiiiiiiieeeeeeeeee - så glad blev jag! Av bara det lilla. Hur glad ska jag då inte bli om jag verkligen får jobbet?! ;-)


Hoppas hon ringer i morgon igen... vore skönt om detta löste sig innan helgen.


Fortsätt hålla era tummar. Please?!


Nej, nu ska jag ta och vika lite tvätt innan maten ska lagas... herregud vilken hemmafru man är.


Vi hörs igen, senare. Då kommer de utlovade bilderna.

Av Annci Hultström - 21 april 2010 08:37

... till toa nere. Har länge letat efter den ultimata toarullehållaren, som skulle passa in. Men det har varit svårt... tills igår, då hittade jag den. Se här:


    

(klicka på bilden för att göra den större).


Ha, ha... är den inte helt underbar ;-)


God morgon förresten, hoppas ni har sovit gott.


Det har jag. Riktigt gott. Men i vanlig ordning vaknade jag i ottan, men idag var det inte så svårt att somna om. Kröp intill H, då somnar jag alltid. Ja, om inte han lever om för mycket vill säga. Och det fick jag ta ur honom en gång i morse. Han verkade drömma att något läskigt satt sig fast i hans ben, för han försökte skaka bort det. Men när det väl var bortskakat somnade jag så gott.


Sedan väcktes jag vid 7-tiden av att något klibbigt var på min arm... när jag tittar upp sitter Wilma där och går med sin klibbiga ödla på min arm.


Idag hoppas jag på att det blir en bra dag. Vad det innefattar förstår ni nog... att de ringer om att jag gått vidare till intervju 2!! Men jag hoppas även på att det INTE kommer någon snö... och att det går bra på arbetsförmedlingen.


När W slutar idag, kl. 14, ska vi åka iväg och handla lite. Jag frågade om hon ville följa med eller om jag skulle handla innan. Men hon ville med, så då får det bli så. Det blir Willys i Rotebro. Riktigt bra butik. Inte så stor, men fullt tillräcklig.


Nej, nu ska här borstas tänder å sen ska jag lämna W. Men jag återkommer till er när jag kommer hem... då ska ni få bilder på inköpen från helgen.


Vi hörs då!!

Av Annci Hultström - 20 april 2010 22:02

... vad bra det kändes på intervjun. hon som intervjuade ställde så många bra och konkreta frågor, så det var inga problem alls att inte vara nervös. Det tackade jag henne för.


Jag vill verkligen ha det jobbet. Det var verkligen jag... det jag vill göra... allt jag kan... Åh, vad jag vill...


Det som händer nu är att de ska presentera kandidater för kunden och sedan ska de välja ut de som de vill träffa. Detta kommer förhoppningsvis ske snarast, för hon trodde att allt skulle vara klart innan månadsskiftet.


Så lova nu att ni håller alla tummar ni har för mig och att detta går i rätt riktning.


I morgon ska jag ner till Arbetsförmedlingen och skriva in mig. Så jag har suttit nu och förberett besöket lite. Hoppas det går smidigt och fort.


Sedan är ju Wilma 15-timmars barn från i morgon. Hon är överlycklig över det, vill inte alls vara på dagis. Så hon går numera mellan 9-14.


Nej, vet ni vad... nu måste jag äta ett mellanmål. Är hungrig och trött känner jag.


Men vi hörs mer i morgon. Då hoppas jag ha roliga besked att delge till er :-)


Dröm sött - när det väl blir dags!


p.s Tack för alla tankar idag.


Och Marie-Louise - jag vet inte varför jag samlar vätska. Har kanske alltid gjort det, men aldrig tänkt på det. Nu är jag ju så medveten om min kropp och kanske är det därför jag har sån koll på det. Men jag ska söka läkare, vill få det kollat ändå.

Av Annci Hultström - 20 april 2010 13:20

Ja, snart är det dags att åka. Jag har inte fått något gjort idag i överhuvudtaget (förutom att välja kläder, gjort mig klar och ätit lunch).


Jag har bara suttit och gått igenom potentiella intervju-frågor. Det är inte lätt. Jag vill så gärna att det ska gå bra. Nä, inte bra - BÄST!


Vägde mig förresten i morse... har gått ner 3,5 under den gångna veckan. Så drygt 2 om man bortser från det jag gick upp. Nice!!!!!!!!!! Men fortfarande - j***a vätska!!


Nu är jag nere på 91,3 och jag är redo för att köpa mig en pulsmätare. Någon som har något tips på en bra till bra pris??


Nej, nu måste jag sminka mig och sen dra. Men vi hörs igen senare ikväll.

Av Annci Hultström - 19 april 2010 13:32

Hej på er alla läsare!


Idag är det en bra dag. Solen skiner! Men åxå för att efter att jag lämnat Wilma i morse gick jag hem och skruvade ihop hennes nya cykel. När det var klart (tog väl c:a 1,5 timme) slängde jag in en maskin och sedan satte jag igång att städa lite. Efter lunchen så ringde telefonen... det var Adecco. Jag fick intervjutid för det där jobbet jag GÄRNA vill ha, i morgon kl. 15. Wiiiiiiiieeeeeeeeee!


Lovar ni att ni håller både en tumme och två för mig?!!!?!!


Utlovade bilder på våra inköp... men jag hittar inte kameran. Lovar att de kommer så fort den kommit fram ur högarna av saker på övervåningen.


Nu ska jag hänga en tvätt.


Vi hörs senare igen!!



Av Annci Hultström - 18 april 2010 21:24

I fredags såg vi 6 avsnitt av Solsidan. Underbar programserie!!


I lördags vaknade jag 04:45 och kunde inte somna om. Så jag låg och filosoferade tills klockan ringde vid 7. Då gick vi upp och gjorde oss klara, sedan drog vi vid 9.


Vi lämnade W och åkte vidare. Första anhalten var lager 157. Där köpte vi regnvantar till Wilma samt en sminkväska och 2 t-shirts till mig. Det var allt. Vi lämnade sedan stället och styrde kosan mot Vingåker outlet. Väl där besökte vi först reatältet. Och där inne fanns det idel SKRÄP. Hittade ingenting... Så hoppet stod kvar till den "riktiga" affären. Men inte ens där hittade vi något.


Det fanns ju såklart massor. Men eftersom jag och Henrik normalt inte betalar 1400:- för ett par jeans, så anser vi ju heller inte att de är billiga bara för att de är nedsatta till 700:-. Men nu vet vi det och behöver inte åka dit igen... vi är nog mer Ullared-personer   .


Efter det åkte vi till hotellet. Det var en positiv upplevelse. Ett riktigt mysigt ställe, familjärt och inbjudande. Här kan ni se det på bild: www.katrineberg.nu.

Om man ser till den kategorin (enkelt, litet, familjedrivet, landsortshotell) så fick det +++++ i betyg. Väl på rummet bytte vi bara om och gick ner i den privata bastun, som var  uppvärmd för oss. Där satte vi oss lääääänge och njöt. Henrik med en öl, jag med en cider. Efter det gick vi upp och gjorde oss klara för middag. Den hade vi bokat till kl. 20. Maten kom på stört och det var såååå gott. Henrik åt helstekt fläskfilé med ungsrostade potatis/grönsaker + nån sås. Jag åt lax med pressad potatis och citronsås. Riktigt gott!! Och rödvinet jag drack var en hit. Måste ta reda på vad det hette.


Sedan satte vi oss i loungen och drack drinkaröl och spelade kort. Vänd-tia blev det, bäst av 10. Jag vann. Det händer inte varje gång kan jag säga. Typ aldrig ens. Men nu så :-).


Sen sov vi gott till kl. 9 i morse. Då gick vi upp och åt frukost, sen packade vi oss iväg och styrde bilen hemåt. Men inte ända hem. Nej, först blev det ett stopp på Biltema. Där skulle vi köpa slang, däck m.m till Wilmas cykel. Men när vi packat ihop och allt så insåg vi att allt det + cykeln skulle bli 550:-... då var det lika bra att köpa en ny cykel. Så blev det. En rosa. Precis som hon ville. Hon ska få den i morgon.


Vi gick åxå på EG:s fynd och köpte lite presenter (för kommande kalas), gummistövlar + lite kläder till W. Vidare for vi. Till Skärholmens C. Fint och stort centrum. Där köpte jag ett par skor på Skopunkten. Behövde ett par finskor att ha på ev. intervjuer :-).


Sen hämtade vi W. Hon hade haft det toppenbra! Igår var dom på Skansen och idag var de en sväng till Aspudden där de hade ridit häst och grillat korv. Ja, kanonbra. Hon ville inte åka hem!!


Nu sover hon sött och vi ska ta och kolla på ett par avsnitt av Solsidan igen.


Håll utkik här i morgon, då ska jag lägga in bilder på vår shopping (ja, inte presenterna då) och från hotellet.


Vi hörs då. Dröm sött - när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 16 april 2010 20:42

...fredag!! Varför längtar jag, som är hemma hela veckan, efter det? Ja... det är ju alltid trevligt att få umgås med familjen åxå ;-).


Men sen drar vi, jag & H, till Vingåker på shoppingtur i morgonbitti ju. Wilma ska vara hos faster, Gunnar & kusinerna (Tack goa ni för hjälpen). Och vi ska bo på hotell. Återkommer med recension efter helgen. På bode hotell och shoppingen.


Idag har jag varit på kurs hela dagen hos TRR. Det var en kurs som gick ut på att lära sig presentera sig själv på 3 minuter. Ni vet... om man kommer på en intervju och får uppmaningen "Berätta om dig själv"  så ska man kunna klar av den uppgiften på max 3 minuter, för efter det slutar folk att lyssna. Första testet gjorde jag på 4,5 (fick ingen kritik alls, de tyckte det var intressant och mycket bra - skulle bara korta ner det till 3 min). Andra gången kändes som att det gick åt skogen... kändes så konstigt att skriva om något som man inte fått kritik för... bara för att korta ner det. Men de tyckte det var bra och det är ju huvudsaken. Och att det var tre minuter... vilket det var.


Direkt efter kursen fick jag "go live". De hade nämligen ringt från ett företag angående en tjänst jag sökte igår. Så jag ringde upp och hon drog en kortintervju på 15 minuter och sa att hon skulle skicka över 2 personlighetstester som jag skulle göra över helgen och sedan skulle hon återkomma till mig nästa vecka.


Jag ska säga att jag verkligen hoppas på den här tjänsten. Det är mycket av det jag söker av ett jobb... jobba ensam i en reception med fullt ansvar för hela växeln - inklusive allt det tekniska, programmering o.s.v Så håll tummarna för mig!!!!!!


Nej, nu ska jag ta och ansluta mig till maken som tittar på gamla avsnitt av Solsidan - ett avvärldens bästa program. Störtskönt, helt i min humorklass!!


Ha en kanonfin helg, vi hörs på söndag.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards