Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Annci Hultström - 30 april 2010 23:10

En värmande eldtunna.Behövligt i kylan.Hoppas ni haft en bra Valborg.

 
Av Annci Hultström - 30 april 2010 09:40

... är för vår familj inte en vanlig Valborg, med allt vad det innebär, utan främst är det mammas födelsedag och idag når hon alltså de magiska 65.


Inför det har det varit lite pyssel... som t.ex fixa den perfekta presenten, kratta i trädgården, ordna med mat för gästerna och nu städas det. Kl. 17 kommer de.


Vi kommer att servera smörgåstårta (som jag skrev häromdagen) och därefter blir det kaffe m. chokladtårta och marianne-fluff (alt. grädde för de som önskar).


Naturligtvis blir det vin, öl, drinkar och avec åxå.


Känns som det kommer att bli en bra dag, för just nu skiner solen. Men man vet ju iofs inte vad som händer senare. Men vi håller en tumme för toppenväder hela dagen. Nu är ju tummarna fria att hållas för annat än för att jag skulle få jobbet ;-).


Appropå det... det känns så skönt!! Och att mina kunskaper äntligen kom till riktigt bra användning. Det har de ju inte gjort den sista tiden... Känner mig så nöjd så nöjd!


Idag är jag svullen som en julgris, kan knappt böja fingrarna... och inte har jag någon vätskedrivande med mig heller. Glömde de hemma. Så jobbigt. Kanske ska höra med syrran (som jobbar i vården) om hon har tillgång till nåt. Hon kanske kan langa i sånt fall ;-).


Förresten, det blir första gången jag smakar smörgåstårta sedan open. Undrar vad kroppen kommer att gilla det?! Spännande. Varje gång det är nåt nytt så känns det lite läskigt, men spännande. Att lära känna sin kropp på nytt och på ett helt annat, djupare, plan är grymt tillfredsställande.


Nej, nu ska jag sätta fart lite här... har nyss klippt pappa, men har lite mer att hinna med.


Men vi hörs senare under dagen.


Ha en underbar Valborg och hälsa våren ordentligt nu, så den i sin tur för med sig en toppensommar.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards