Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Annci Hultström - 14 april 2010 22:10

... det blev en bra dag. En lugn och skön dag. Utan bråk. Eller ja, Henrik å Wilma hade en liten kamp vid sänggående. Men det var det enda åxå.


Jag har ju städat. Blev i princip klar nere... ska torka golven bara. Sen är det bara uppe kvar... hmmmm... Protkollet blev skrivet. En prommis ute i det UNDERBARA vädret blev det åxå. Åsså åkte vi och köpte en "ny" cykel till W. Hittade en 16" på Blocket för 300:-. Den var i fint skick. Kanske måste tvättas lite bara. Och däcken måste pumpas. Men det är bra. Då har jag något att göra i morgon.


Appropå i morgon... då kommer det en och - förhoppningsvis - köper vår sulkyvagn. Satte ut en annons idag och en ringde på en gång. Vi använder den ju aldrig längre. Och skulle vi behöva en vagn på t.ex Kolmården eller så, så har vi ju vår "monstervagn". Det är en vanlig Graco-sulky MEN med STORA lufthjul... inga små sketna sulkyhjul. Behöver jag säga att den var ultimat på Thailands sandstränder. Men det var en parentes... åter till försäljningen... Vi har satt ut den för 500:-. Får vi den såld för det lovar jag att berätta vad vi gav för den   .


Förresten, jag åt pannkaka till middag idag. Mina första sedan open. Var lite pirrig. Hur skulle magen gilla det? Men det gick sååå bra. Och gott var det!!!


Nej, nu är det snart nattnatt. Måste ju orka söka jobb, tvätta cykel å städa .


Dröm sött därute!!



Av Annci Hultström - 14 april 2010 09:32

... känns det som att det här kommer att bli. Vaknade utvilad med en glad Wilma. Resten av morgonen förflöt lugnt. Och solen skiner. Och redan nu är det varmt och skönt ute. Och vågen visade -1,4kg ner... sedan igår... Ja, en bra dag alltså :-)


Ja, vikten då... med tanke på allt kissande igår var jag tvungen att ställa mig på vågen... hade alltså tappat -1,4 sedan igår. Är det inte helt sjukt??? Ruggigt irriterande med all vätska jag drar på mig. Varför är det så? Det känns seriöst som att något är fysiskt fel. Ska nog ta och söka läkare för det. Ska på återbesök till sköterskorna på St Göran i maj. Kan ju ta ett snack med dom då. Eller så går jag helt enkelt till vårdcentralen någon dag.


Idag ska jag skriva protokoll från gårdagens möte sedan städa, städa och städa. Ja, klämma in nån timme ute ska jag åxå såklart. Och kolla jobb igen framåt eftermiddagen. Ja, det låter som att även den här dagen ska kunna fördrivas.


Nej, nu ska jag sätta fart. Men vi hörs igen senare. Ha en bra onsdags tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards