Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Annci Hultström - 2 mars 2010 15:19

... är mitt huvud nu. Har suttit hela dagen med intervjuteknik. Har klurat å klurat på bra svar på de omöjliga frågorna man kan ställas inför. Jag hoppas nu att det räcker åxå.


Pannknack har jag fått åxå. Verkar som om de många timmarna framför skärmen kräver att jag använder mina glasögon. Ska testa det i morgon och se om jag slipper det då.


Nu ska jag äta mellanmål, duscha, hämta Wilma, laga mat å sen åka på bio. Ska se en feel-good-rulle med Sandra, "Valentines day". Men först ska vi äta lite åxå.


Vi hörs när jag kommer hem. Eller i morgon. Beror på hur trött jag är.


Ha det bäst så länge!

Av Annci Hultström - 2 mars 2010 10:44

Läste en kompis blogg och blev ARG.


Det är så här att de har en son som är drygt 4 år. Utöver det har de tvillingar som är 1 år. I och med det får den äldre bara vara på dagis 15 timmar/veckan.


Men deras situation är väldigt jobbig, så de har ansökt om att få utökad tid (heltid). Men fick avslag. Kommunen menade att det bara är till för problemfamiljer (typ narkomaner å så)... Bara där förvånas man. Men nu blir det värre... Nu får han inte vara där på sportlovet och det har ingen sagt till dom. För när de frågade förut sa de att det var ok. Men så kom dom dit i morse för att lämna. Då säger fröknarna att han inte fick vara där. Så de fick vända å gå hem igen.


HELT sjukt!


Om nu regeln finns så må det vara hänt. Men säg det för fan inte inför barnet. De hade kunnat låta honom vara där idag. För han kan ju ta det personligt. Och för den delen så berättade fröknarna igår att det hade varit väldigt få barn där och att de haft det lugnt å skönt.


Blä - byråkrati!!! Nä, det där dagiset blir bara värre å värre. Skönt att det bara är 2½ termin kvar. Men hu... känns länge.

Av Annci Hultström - 2 mars 2010 08:31

Jag har tagit en vätskedrivande varje morgon den senaste veckan och har inte alls känt mig lika svälld. Och även på vågen har det visat sig... -1,4 (mot de normala 0 el. -0,2 typ).


Så nu är jag nere på 96,5 och hittills har jag har tappat 26,6 kg. Hade hoppats på -30 till resan... men det kommer jag inte klara. Men, jag är MER än NÖJD ändå!!!


För förstå - jag har nu tappat 26,6 på drygt 4 månader (om man räknar från flytstarten). 26,6 jävla kilo som jag aldrig kommer få tillbaks. 26,6 jävla kilo som varit ett stor hinder för mig. Nu - puts väck!! Som jag njuter!


Förresten, God morgon på er! Hoppas ni sovit gott. Det har jag. När jag fått iväg H & W så lade jag mig igen. Ja, faktiskt. För första gången återvände jag till värmen. Kände att det var mig väl unnt idag. Men jag somnade inte om, låg bara och kände på livet... klev upp kl. 8 igen.


Idag är det -7 grader och enligt H snorhalt ute. Men det är vackert, för det har kommit en hel del snö... så träden är återigen snötyngda. Tänk, vilken vinter. Det känns helt otroligt.


Nej, nu måste jag äta frukost. Har inte gjort det ännu. Men vi hörs igen senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards