Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2010

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 15:37

Har inte fått iväg någon ansökan än. Det är svårt att få till ett bra personligt brev. Men jag är snart klar, så jag får iväg minst ett par ansökningar i kväll.


Sedan jag skrev sist har jag ätit lunch, vilat bort pannknack, tränat (25 min crosstrainer), duschat å nu sitter jag och skriver igen. Men snart ska jag gå och hämta W på dagis. Då blir det nog en stund i pulkabacken och sen hem för att laga middag. Vad det blir vete 17. Hade tänkt fisk, men insåg att det råder potatisbrist i det Hultströmska residentet idag. Så det får bli något annat helt enkelt. Ravioli kanske. Enkelt å bra. Magert med. Ja, så får det bli.


Nej, nu - fortsätta.


p.s Grattis mor & far till nya huset (de har skrivit på idag) och till den mindre uppfarten som ska skottas vintertid :-)

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 11:18

Jag sitter och skriver personliga brev. Ska först sikta in mig på de 3 jobb jag helst vill ha av dom jag hittade, sedan lägger jag resten av krutet på de mindre intressanta.


Vaknade med pannknack idag. Blä! Så det blir nog en tablett och lite vila efter lunchen.


Var f.ö med Wilma till BVC i morse för andra svin-sprutan. Hon sa inte ett pip i vanlig ordning och för det fick hon en lejon-tatuering av sköterskan. Lyckan var gjord!!!! Och så fick hon ju åka buss åxå (Henrik behövde bilen idag). Bara det är ju lycka nog.


Vägde mig i morse åxå. -1 kg senaste veckan. Nu är det inte långt kvar till 2-siffrigt. Nästa vecka - då jäklar!!!


Nä, nu måste jag fortsätta. Får inte tappa tråden.

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 23:16

... sängen. Har letat jobb, finns massor. Har lyckats skaka fram 30 jobb jag ska söka i alla fall. Återstår att se vilka chanser jag har...


Men som sagt... nu - sängen!


God natt å dröm sött!

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 21:08

Såg den serien när den gick förut... och idag var det ett uppföljningsprogram.


Jag fattar inte varför jag prompt ska se på den typen av program, för jag mår fysiskt illa av det... det knyter sig i magen å jag blir så ledsen.


Jag inser då åxå hur lyckligt lottad jag ändå är... jag och de mina har inga farliga sjukdomar, jag får mat varje dag och tak över huvudet, jag har goda vänner och kläder som värmer... de enda problem jag egentligen har är bara av lyxmodell och trots det klagar jag ibland. Jag borde skämmas!!


När jag beslutade mig för att bli barnmorska var det för att få vara med när liv kommer till. Men på vägen har jag ibland fått en ny känsla, känslan av att hjälpa på ett annat sätt. Hjälpa de som har det svårt eller är sjuka. Det var framförallt efter mina dagar på sjukhuset som detta föddes... jag uppskattade den omvårdnad jag fick så pass mycket att jag själv ville bli en av dom.


Så var min väg bär - det vete 17.


Nu ska jag äta kvälls-mellanmål.

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 18:28

... sitter jag, vid den här tiden, på ett :  


påväg till:

  


där vi ska bo på Laguna Beach club, som har den här underbara:

    


Vår enda promenadväg i 3 veckor kommer att vara:

  


där vi även, kvällstid, kommer ha det så här:

  


kanske sippandes på en:

  


med detta som utsikt:

  


Ja, go´vänner... känns onekligen som att livet kommer te sig betydligt mycket bättre om en månad än det gör idag. Eller hur   ??


Nu har vi nyss ätit middag. Resten av kvällen kommer bestå i träning och städning.


Men vi hörs ju naturligtvis senare igen.

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 15:18

... i mängder. Varför inte göra det på en gång när den är torr??


Nä, vi sparar tills vi ha 2000 plagg att vika, då kan kolla hur lång tid det tar. På kul bara.


Gah... nä, det måste bli ändring på det. Från och med nu!!


Har f.ö inte gjort många knop idag. Är så trött och frusen, känner mig mentalt slut. Hoppas snart kunna bygga upp energidepån igen. För den är verkligen helt och fullständigt tom.


Nä, nu - mera tvätt!

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 11:49

Lade mig under 1 fleecefilt + 2 täcken (utöver den pyjamas + sockor jag redan hade på mig), men huttrade ändå. Somnade dock ganska snabbt och vaknade 2 timmar senare. Skönt och välbehövligt... sov som en rumpa inatt.


Nu har jag pratat lite i telefon och nu ska jag ta å äta lite å sen hoppa in i duschen.


Vi hörs senare, ha det så bra tills dess!


p.s


Emmely - tack för kommentaren. Ja, ansiktet har blivit smalt. Känns nästan som att det är klart... så man undrar hur det ser ut sen, när jag tappat 35 kg till. Vi bor inte direkt på landet. De bilderna är tagna hos mina föräldrar... de bor verkligen på landet. Men hursomhelst så har vi fått mängder med snö vi med. Det är verkligen underbart!

 

Sandra - tack för pepping! Kämpar som attans - en skön känsla att se resultat åxå.

Av Annci Hultström - 8 februari 2010 06:48

God morgon världen!


Nu gick det att ladda upp bilder. Så här kommer de.


Först en från i fredags... Wilma ville verkligen bli nergrävd:



Sedan några från mor & far. Först från vår tur på sparkstötting:


     


Sen en bild då Wilma pimplade för första gången. Morfar är med som hjälp:


  


Och slutligen en hoper bilder på den vacka omgivningen - även kallad Paradiset - där de bor:

          


Nu ska jag få liv i Wilma å göra henne klar. Sedan blir det nog sängen en stund igen.


Hörs igen. Senare.


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards