Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 22:31

... blev det ingen... vi ångrade oss. Behöver sova i tid båda två och alla filmer vi ville se var två timmar... så det blev försent. Så vi ser på Kvarteret Skatan istället. Vi har sett föreställningen live, men det är kul ändå.


I morgon har jag inget planerat direkt. Så jag ska börja plocka fram kläder och se va vi har inför resan. Allt för att se om det behöver köpas nåt.


Skulle ju lägga upp bilder idag, men det får bli i morgon istället...


Hörrni - vi hörs i morgon. Så sov gott å dröm sött.



Av Annci Hultström - 23 februari 2010 21:25

Nu har jag precis kommit in igen efter nästan en timmes promenad ute i ett gäng minusgrader. Brrrrr... Nu ska jag krypa upp i soffan, ta på mig två filtar och sen se en film. Återkommer med recension.

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 21:12

Anna, vet inte om du kommer att titta in här igen, men trots det vill jag säga - Kul att se dig här och TACK snälla för ditt inlägg i gästboken!!!


Snart är jag nere igen på den vikt du hjälpte mig ner till inför bröllopet - 92 kg. Tänker ofta på den tiden... du var helt ovärderlig. Och det känns trist att jag inte förvaltade det du gjorde för mig på rätt sätt... men livet ville annorlunda.


Men, som sagt, nu är jag snart där igen. Och lägre ska jag.


Ha det bäst - vi ses kanske någon dag.


Kram / Annci

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 15:27

Här ska jag skriva om de små sakerna som gör stor skillnad i mitt nya liv, saker som man kanske inte tänker på – men som gör mig så innerligt glad. När det känns jobbigt kan det vara bra att ha detta att titta tillbaks på.  När jag fyller på med nytt lägger jag det överst. 


****************** FEBRUARI **************************************************


Köpt träningskläder i strl. 44-46 (nederdel) och 40-42 (överdel).

--------------------------------------------------------------------------------------------

Blev visslad efter utanför Stinsen   

--------------------------------------------------------------------------------------------

Har rensat garderoben på sånt som är för stort. Det blev en hel papperskasse proppfull. Bl.a den klänning som jag hade på ett bröllop i augusti är som ett hav!

--------------------------------------------------------------------------------------------Har gått från strl. 54-56 i nederdelar till 50 - påväg mot 48. Överdelar har minskat från 52 till 44-46.

--------------------------------------------------------------------------------------------Sprang ikapp med Wilma från dagis en dag. Det är inte långt, men för mig är det ett stort framsteg. Flåsade inte ens när jag var framme.

****************** JANUARI **************************************************

Jag kommer i mina svarta jeans igen och måste ha skärp, annars tappar jag dom. Hade de f.ö på midsommar, men då fattades det några cm i midjan, så jag hade ett gummiband som höll ihop och de satt i övrigt riktigt tight. Mina blå, skapligt nya, är alldeles för stora.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Provade gamla kläder inför resan till Thailand. Vita ¾ byxor = satt perfekt, gröna ¾ byxor = för stora, jeanskjol = satt perfekt, shorts = satt perfekt, badkläder =för stora

--------------------------------------------------------------------------------------------

Att åka (läs: springa upp för backen) pulka är fullständigt o-jobbigt  

--------------------------------------------------------------------------------------------

Min jacka är riktigt luftig nu, och ett par tröjor går in under. Så även jag har varit varm i vinter.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är riktigt jobbigt att bära Wilma upp för trappan (vilket händer när hon somnat i soffan på lördagar). Då väger hon ändå 5 kg MINDRE än vad jag gått ner. D.v.s hon = 16 kg, jag = tappat 21kg

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kan ha min morgonrock igen – skönt!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det går att klippa tånaglarna framåtlutad, utan att kvävas.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte ont i knäna/fötterna längre och ryggen blir bara bättre och bättre.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är billigt i drift. Köper vi ute-mat räcker en portion i 4-5 dagar. Och vi går runt på en pizza till hela familjen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mina blåa jeans, nästan aldrig använda, är för stora. Ville kolla status, hur mycket som fattades innan jag kan ha dom... åsså var de för stora. Nice!!

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 15:11

... börjar det hända grejor. Jag och Lotta har varit till Stinsen och där... där förstår ni blev vi VISSLADE efter. Det var några grabbar som var uppe på ett tak å skottade snö som utförde denna nobla handling. Så nu kan jag skriva till det på min Framgångs-lista   .


Köpte f.ö nya träningsbyxor + en passande tröja. Storlekar blev på byxa 44-46, på topp 40-42. Nu var det ju ett stretchigt material. Men ändå, satt absolut inte för tight... lovely!! Bild kommer. Sedan hade Lotta med sig 2 par jeans till mig i strl 48. Ska ta å prova sen å se hur det går.


Jaha, vad mer... eh... inget faktiskt. Hittade dock en del att köpa (framför allt till Wilma) när lönen kommer. Så jag får bärga mig ett par dagar.


Nu ska jag ta å fixa lite här å sen hämta prinsessan. Hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 09:45

vägde mig i morse och glömde delge er det... hmmm... Nåväl, 2 kg är tappade under denna vecka. Så nu är jag nere på 97,9 och har tappat totalt 25,2. Jag är så GLAD!!!!


Var hos gyn åxå... han trodde det strulade av två anledningar. 1 - för att jag går ner så mycket/fort. 2 - för att p-pillren inte funkar som de ska efter en gbp. Så efter Thailand blir det p-stav tror jag. Fick i alla fall "uppskjutningspiller" att ha under resan. Återstår bara att se om de funkar.


Nu får jag snart besök, hörs igen.

Av Annci Hultström - 23 februari 2010 06:58

... det snöar idag. Det var f*n inte igår... men väl i lördags. Men what the heck... ere vinter så ere.


Idag ska jag lämna Wilma och sedan åka till gyn och prata lite om de problem som uppstått. Efter det kommer Lotta å vi ska ha tjejdag. Funderar på att förslå bio, om jag kan hitta någon matiné. Annars blir det nog mest prat!!!


Men nu är duchen ledig, så jag ska in där nu. Hörs ikväll.


Ha en toppenbra dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards