Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Annci Hultström - 21 februari 2010 22:37

Nu har vi försökt på ett par filmer... men vi bojkottade dom. Båda två. Efter c:a 30 minuter. Den första hette "I love you Beth Cooper". Den fick en överstruken snöskyffel i betyg. Rent skräp. Den andra hette "Original" med Tuva Novotny. Den fick en snöskyffel. Inte värd mer än så. Skräp den med.


Så nu ger jag upp och lägger mig istället. Ska iväg i ottan i morgon. Ska vara på TRR i morgon, mellan kl. 10-15. Om jag kommer iväg. Det verkar som om mycket av kommunaltrafiken ska ställas in i morgon. Säger de redan nu. Hur vet SL det? Nåväl, verkar det vara strul i morgonbitti så skiter jag i att åka. Orkar inte krångla i -20 grader. SL till å med uppmanar folk att vara hemma om man kan.


Avslutar nu, med en önskan om en god natts sömn - med söta drömmar.


Av Annci Hultström - 21 februari 2010 17:33

Nä, det kan vi verkligen inte anklagas för att vara. Men jag önskar jag vore... För idag var vi ut en sväng i alla fall. Vi packade en rygga med varm choklad och bullar. Sen åkte vi till Norrviken. Efter 10 minuter hade vi fått nog. -14 grader och blåst som attans. Det gick genom märg å ben. Så vi åkte hem och dukade upp picnicen på vardagsrumsgolvet istället.


Problemet tror jag ligger i bristen på bra kläder. Äger ju inga täckbyxor... så det blev långkallingar och jeans. Inget vidare... Men nästa vinter, då j****r är det jag som köper mig en schysst outfit.


Efter fikat så har Wilma målat en massa, nu pärlar hon medan jag lagar mat.


Kvällen kommer att bestå i film. Vilken vet jag inte än, men jag tror "Precious".


Nä, nu måste jag återgå till matlagningen.


Vi hörs igen. Men senare!

Av Annci Hultström - 21 februari 2010 10:50

... vilket vackert väder det är. -12 just nu och med en stor sol som skiner från en klarblå himmel. Det är gnistrande vackert. Vill ut och grilla korv. Resten är inte lika sugna, får se vad vi hittar på.


... vilken dag det var igår. Träffade Lotta (-Li) i centrum vid 13-tiden. Så åt vi lunch på farbror, med ett glas vin. Därefter gick vi en sväng i skoaffärerna och beslutade oss för ett glas till, så vi återvände. Där blev det inte bara ett glas, utan tre till. När klockan var nästan 19 bröt vi upp... vi gick till stationen, där Henrik skulle lämna Sanna vid tåget. Men det visade sig att alla tåg var inställda (han fick f.ö hämta henne innan i Kärrtorp åxå - för ALLA tåg var inställda), så då försökte vi få tag i en taxi som skulle köra henne till Uppsala. För därifrån gick tågen. Men det var kört - fanns inte en bil att få tag i. Så vi körde henne till Arlanda. Där han hon, med nöd & näppe, med ett fjärrtåg till Gävle.


Då åkte vi hemåt och köpte med oss thai-mat. Den åt vi framför mello och JÄVLAR vad dålig jag blev. Mådde så grymt illa. Var nog helt enkelt så att det var på tok för länge mellan måltiderna (hade ju inte direkt ätit några mellanmål). Vankade av å an en stund, trodde jag skulle kräkas. Men det värsta gick över efter en stund. Men då gick jag å lade mig istället. Somnade vid 22-tiden. Vaknade sen vid 02-tiden, törstig som en kamel. Satte mig i sängen och drack ½ liter. Efter det kunde jag somna om igen.


Så hur sammanfattar man då första "fyllan"? Ja, jag drack 4 glas rödvin (c:a 8 dl totalt) och det gick bra. Blev salongsberusad, men inte mer. Men nästa gång ska jag nog se till att äta lite mellanmål under tiden. Men kul hade vi. Gud vad vi pratade - TACK vännen!!!


Nej, nu ska vi ta å göra oss klara här. Går segt... alla är trötta.


Vi hörs senare!


p.s Jag har idag gått ner 25 kg... väger 98,1 (tappat ett helt kilo sen igår ;-))

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards