Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 23:18

Ja, det gör jag just nu. Feel good. Filmen smittade av sig. En äkta feel-good-film, Under Toscanas sol. Klart sevärd!


Nu väntar bara sängen, så jag önskar er alla en riktigt god natt. Dröm sött!

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 19:26

... är inne i finalomgång. Spännande, peppande och tårdrypande!! I morgon visas upplösningen. Får bara inte missas.


I morgon är det fika på dagis, Fettisdag som det är. Tar nog med mig ett litet mellanmål dit. Vågar mig inte på att äta en semla. Nä, knäckemacka i all ära.


Ikväll är det en film jag funderar på att se, "Under Toscanas sol". Har hört att den är bra. Någon som vet?


Har f.ö varit på föräldrarådsmöte på dagis. Funderar på att gå ur. Blir bara arg när jag är där. För det har blivit stor skillnad på tänkte sedan det blev privat. De är ENDAST ett vinst-sökande företag nu... inte en hjälp till de föräldrar som arbetar som sig bör. Tänker bara på sig själva och sin personal... inte på föräldrar och barn. Bläää!!!


Nej, nu ska jag koncentrera mig på programmet. Återkommer!



Av Annci Hultström - 15 februari 2010 17:26

Har gjort - och ätit - gulaschen nu. Följde receptet... men ack, så stark den blev, trots det. Så det fick bli "back-upp-mat" för Wilma, potatisbullar. Vi andra överlever den nog. Idag i alla fall. I morgon är den nog oätlig.


Nu ska jag svida om och gå på möte på dagis. Är ju sekreterare i föräldrarådet. Så papper och penna ska med.

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 15:23

Fick precis en kommentar från en vän:


Vad fin du är Annci :-)

 

Tack snälla goa rara söta du (oj, så många superlativ det blev   ). Det värmer och gör mig rörd. För jag känner mig fin och "annorlunda" och då är det extra härligt när någon annan åxå ser det så   . Kram till dig!!

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 15:18

... har jag sökt ett par jobb till. Hur många ska man söka på en vecka tro innan det blir napp? Förra veckan blev det 7. För få?? Har ju liksom aldrig varit arbetslös, så jag vet inte.


Pratade med TRR (trygghetsrådet) idag om att jag ska på semester. Hur gör man då? Skriver man in det i brevet att man ska iväg eller ska man låta bli att söka nu? För det är ju inte så att jag tänker gå med telefonen på hela tiden i Thailand. De tyckte man kunde leta i urvalet... de som söker folk för längre fram i tiden. Eller så skriver man helt enkelt in det. Så jag gjorde det nu. Hoppas det inte skrämmer iväg dom för det. Nåväl, det visar sig.


Har tränat en sväng idag. 20 minuter på crossen blev det. 8 km. Fattar inte att den är så jobbig. Men orkar inte mer än så... svetten dryper verkligen. Men en skön känsla ändå.


Nu ska jag gå ner och förbereda mat. Det blir "fusk-gulasch-soppa" idag. På färs. Så gott!


Hörs senare!


Förresten, gillade ni mina bilder?

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 12:15

Här kommer lite bilder från våra 4 timmar på Junibacken. Klicka på dom så blir de större. Om ni vill.


Först såg vi en Pippi-föreställning. Den var spännande. Så så här koncentrerad såg hon ut:

  


Här är ett par bilder från föreställningen:

  


Och en på folkhavet som var där:


Sedan blev det lek för hela slanten

 Kör ångvält över pepparkaksdeg hos Bagare Bengtsson

 Rutschar ut ut Pipps hus

 I knät på Mamma Mu...

   ... med kråkan som övervakare.


  På Lilla Gubben (el. Blixt??)

 Korv-mojs-biträde

 I Alfons hus. Han var inte hemma...

 ... han var ute och flög.

 Det gjorde Wilma åxå, i Mulle Mecks plan.


Vi hälsade även på favoriten Pettson & Findus:


En toppenkul dag. Ett ställe väl värt sina pengar. Funderar starkt på att köpa årskort. Det kostar 245:-/år (tror jag det var) och en gång kostar 125:-. Så det är ju inte mycket att tala om egentligen.


Nej, nu är det lunchdags. Vad det blir? Vet inte, ber att få återkomma om det.


Oj, just ja... skulle ju lägga in en bild på mig åxå. Så här ser jag ut nu, 23,1 kg lättare:

  

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 11:24

Hur jävla svårskalat ska man acceptera att ett ägg är???


Vet ju att ju färskare äggen är, desto mer svårskalade. Men med tanke på hur svårt det var nu, så känns det som att jag stått under hönan å väntat på att sno ägget ur dess röv. För fy f*n, helt omöjligt och därmed pinfärskt. Blev halva ägget kvar på skalet. Som f.ö bara gick att få loss i micro-bitar. Hmmmm...

Av Annci Hultström - 15 februari 2010 10:34

... ja, inte för mig direkt. Men söka sådana. Det är min uppgift. Har hittat ett par till som lockar, så jag sätta mig och skriva ansökningar. Ska bara äta mellanmål först.


Fick förresten en kommentar:

"Haha lite kul att det blir publicerat innan det skrivs :-P"


Svar på det är att när man öppnar inlägget så sätts tiden. Dumt. För skriver man ett låååångt inlägg så blir ju tiden helt fel. Går att ändra manuellt, men jag glömmer ju det jämt. Så i det här fallet så öppnade jag inlägget 08:06 men så slog väl klockan precis om när jag började skriva. Lätt förvirrande. Ska försöka komma ihåg att ändra tiden.


Nej, nu - mellanmål. Ett ägg står på menyn.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards