Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

UPPDATERAD Framgångs-rapport

Av Annci Hultström - 11 februari 2010 11:51

Här ska jag skriva om de små sakerna som gör stor skillnad i mitt nya liv, saker som man kanske inte tänker på – men som gör mig så innerligt glad. När det känns jobbigt kan det vara bra att ha detta att titta tillbaks på.  När jag fyller på med nytt lägger jag det överst. 


****************** FEBRUARI **************************************************

Har rensat garderoben på sånt som är för stort. Det blev en hel papperskasse proppfull. Bl.a den klänning som jag hade på ett bröllop i augusti är som ett hav!

--------------------------------------------------------------------------------------------Har gått från strl. 54-56 i nederdelar till 50 - påväg mot 48. Överdelar har minskat från 52 till 44-46.

--------------------------------------------------------------------------------------------Sprang ikapp med Wilma från dagis en dag. Det är inte långt, men för mig är det ett stort framsteg. Flåsade inte ens när jag var framme.

****************** JANUARI **************************************************

Jag kommer i mina svarta jeans igen och måste ha skärp, annars tappar jag dom. Hade de f.ö på midsommar, men då fattades det några cm i midjan, så jag hade ett gummiband som höll ihop och de satt i övrigt riktigt tight. Mina blå, skapligt nya, är alldeles för stora.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Provade gamla kläder inför resan till Thailand. Vita ¾ byxor = satt perfekt, gröna ¾ byxor = för stora, jeanskjol = satt perfekt, shorts = satt perfekt, badkläder =för stora

--------------------------------------------------------------------------------------------

Att åka (läs: springa upp för backen) pulka är fullständigt o-jobbigt  

--------------------------------------------------------------------------------------------

Min jacka är riktigt luftig nu, och ett par tröjor går in under. Så även jag har varit varm i vinter.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är riktigt jobbigt att bära Wilma upp för trappan (vilket händer när hon somnat i soffan på lördagar). Då väger hon ändå 5 kg MINDRE än vad jag gått ner. D.v.s hon = 16 kg, jag = tappat 21kg

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kan ha min morgonrock igen – skönt!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det går att klippa tånaglarna framåtlutad, utan att kvävas.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte ont i knäna/fötterna längre och ryggen blir bara bättre och bättre.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är billigt i drift. Köper vi ute-mat räcker en portion i 4-5 dagar. Och vi går runt på en pizza till hela familjen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mina blåa jeans, nästan aldrig använda, är för stora. Ville kolla status, hur mycket som fattades innan jag kan ha dom... åsså var de för stora. Nice!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards