Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 22:00

Snodde den här listan av Lott@ (http://www.lottaskrypin.se/)


Vilken svordom använder du mest?
-Fan åxå

Äger du en iPod?
- Nej, men en HTC Tattoo ocg annan mp3 spelare


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
-06:30

Hur många resväskor äger du?
-Ett par stycken + stor ryggsäck (från ö-hopping i Thailand)

  

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
- Ta bilden - men hoppas på omvänt när jag blir mer bekväm med mig själv


Vilken var den senaste filmen du såg?
- På bio var det Alvin & gänget 2. Hemma tror jag det var en Johan Falk (japp Lott@, samma smak :-))


Har någon av dina vänner barn?
- Dom flesta


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
- Beror på hur mycket jag vann... men blev det en STOR summa skulle ett hus stå på första plats och sedan en resa

Har någon någonsin kallat dig lat?
- Lat? Jag? Hmmmm... ;-)

  

Vilken cd ligger i din cd-spelare just nu?
- Eh... använder den typ aldrig... så jag vet inte. Men förmodligen en barnfilm (är en kombinerad variant med dvd)

 


Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
- Oboy, tveklöst. Men det har jag inte druckit alls under den här resan

  

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
- Nope

  

Använder du huvtröjor?
- Ja, ibland. Men som munkjacka, gillar inte sånna man drar över huvudet

  

Kan du vissla?
- Ja, både vanligt och bus

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
- Ja, på första maj... som barn med mor & far.

  

Vem var den senaste som ringde dig?
- En säljare, svarade inte. Men bortsett från det - maken.

  

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
- Ja, det tror jag.


Tittade du på tecknat när du var liten?
- Ja, absolut.

  

Hur många syskon har du?
- 1 storasyster

  

Vilken film kan du alla replikerna till?
- Åh, det finns ett par... Dirty dancing, Notting hill, Grease... ska jag fortsätta?


Äger du några band-t-shirts?
- Har gjort, men inte längre. Men den sista jag hade var Gyllene Tider.

När flög du senast?
- Juni 2009, till Oslo. Om en månad bär de av till Thailand.


Hur många stolar står runt ditt köksbord?
- 4

  

Läser du för skojs skull?
- Ja, men mest på semestern. Hemma blir det tidningar ibland.

Pratar du några andra språk?
- Engelska

  

Diskar du din egen disk?
- Ja, det som inte går in i diskmaskinen

  

Har du gråtit offentligt?
- Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
- Både och

  

Försöker du alltid lära dig nya saker?
- Ja, nästan alltid i alla fall.

  

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
- Skulle vilja tatuera in Wilmas namn i någon av mina befintliga. Vill inte ha en till fristående. Piercing - NEJ, tack.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
- Inte nödvändigtvis


Kan du kasta macka?
- Ja

 

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
- Ja

har du en blogg?
- Ja

 

Vilken är din favoritfrukt?
- Ananas

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
- Ja, jag försöker


Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
- 38


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Lite. Ibland, när jag skriver fel, försöker jag ignorera det. Men det går baske mig inte...


Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
- Tyvärr min dotter

 

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
- Pappa är från Västerbottens län, AC län. Därmed skulle vi heta något med A-C.

 

Gillar du senap?
- Ja, som krydda i mat. Inte till mat.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
- Ja, jag tror det.

 

Sover du på sida, mage eller rygg?
- Sida och mage

Har du någonsin köpt något från ebay?
- Nej, det har jag inte. Men Tradera och andra nätbutiker. Nu senast en brödrost på Expert.se

 

Tycker du om att krama folk?
- Ja, dom jag tycker om är mysiga att krama.

 

Skulle du säga att du är trendig?
- Nej, verkligen inte. Men jag kanske kan bli?!


Äger du en digitalkamera?
- Ja, två. En kompakt och en system.

 

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
- Jag skulle tacka nej.


Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
- Ja, många. Bl.a. "Kl 10.31 på morgonen i Kao Lakh" och "När livet stannar" - båda om tsunamin. Men det finns fler...

 

Tycker du att du är attraktiv?
- Ja, ibland... när humöret är rätt. Och det är oftare och oftare nu.

 

Vad är du allergisk mot?
- Kyla. Ja, det är sant... jag får nässelutslag av temperaturväxlingar.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
- Nej, inte alls!

Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
- Blev hon en pojke skulle hon heta Hampus. Men det blev en Wilma.

 

Vad har du på dig?
-Svarta byxor och fleecetröja.

 

Vad var den senaste musik du lyssnade på?
- Tja, det var på radio... Lugna favoriter tror jag det var.

 

Ja, det var det. Nu vet ni lite mer om mig :-).


Brevet blev godkänt. Så nu ska det skickas i morgon. Och sedan skrivas om igen för andra tjänster. Måste få till det som en PDF åxå... Henrik skulle ladda ner något program för det.


Nu är det snart bingen som gäller, så detta blir kvällens sista inlägg.


Hörs i morgon. Tills dess - dröm sött!

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 19:51

Ett program fyllt av ren och skär pepping. Blir så grymt taggad av det. Så jag ska nog ta mig en tur till på crossen ikväll :-)


Annars ska jag få hjälp av ett par andra ögon att se över mitt personliga brev... Henriks. Hoppas han tycker det ser bra ut och om inte så önskar jag att han har de ideér som jag saknar.


Ska försöka klämma in lite tv-tittande åxå. Skulle vilja se på det nya programmet på 5:an, Vinterspelen. Ser lite kul ut på reklamen.


Nej, nu - brevtittande.

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 15:37

Har inte fått iväg någon ansökan än. Det är svårt att få till ett bra personligt brev. Men jag är snart klar, så jag får iväg minst ett par ansökningar i kväll.


Sedan jag skrev sist har jag ätit lunch, vilat bort pannknack, tränat (25 min crosstrainer), duschat å nu sitter jag och skriver igen. Men snart ska jag gå och hämta W på dagis. Då blir det nog en stund i pulkabacken och sen hem för att laga middag. Vad det blir vete 17. Hade tänkt fisk, men insåg att det råder potatisbrist i det Hultströmska residentet idag. Så det får bli något annat helt enkelt. Ravioli kanske. Enkelt å bra. Magert med. Ja, så får det bli.


Nej, nu - fortsätta.


p.s Grattis mor & far till nya huset (de har skrivit på idag) och till den mindre uppfarten som ska skottas vintertid :-)

Av Annci Hultström - 9 februari 2010 11:18

Jag sitter och skriver personliga brev. Ska först sikta in mig på de 3 jobb jag helst vill ha av dom jag hittade, sedan lägger jag resten av krutet på de mindre intressanta.


Vaknade med pannknack idag. Blä! Så det blir nog en tablett och lite vila efter lunchen.


Var f.ö med Wilma till BVC i morse för andra svin-sprutan. Hon sa inte ett pip i vanlig ordning och för det fick hon en lejon-tatuering av sköterskan. Lyckan var gjord!!!! Och så fick hon ju åka buss åxå (Henrik behövde bilen idag). Bara det är ju lycka nog.


Vägde mig i morse åxå. -1 kg senaste veckan. Nu är det inte långt kvar till 2-siffrigt. Nästa vecka - då jäklar!!!


Nä, nu måste jag fortsätta. Får inte tappa tråden.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards