Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Annci Hultström - 5 februari 2010 21:02

Jag har ofta funderat över vilken som är min bästa dag i veckan och vid 37 års ålder har jag kommit fram till att FREDAG är dagen D. Så skönt att veta att man har hela helgen framför sig... och att ligga i soffan och bara löka.


Den här kvällen med... lökarkväll. Kollar på Let´s dance. Skulle ju gått till Linda och kollat, men när jag höll på att somna i nagel-fixar-stolen vid ett flertal tillfällen var det bara att inse att det skulle vara lika bra att ta på mig pyjamas, tvätta bort sminket och krypa ner i soffan och där invänta John Blund. Så så fick det bli. Hoppas f.ö att Claudia Galli vinner. Gillar henne och duktig är hon åxå.


I Stinsen fixade jag alltså naglarna, på Queen nails. Och när jag kom in var min älsklingsbloggare Magdalena Graaf där. Hon uppmanar alla sina läsare att ge sig tillkänna när de ser henne, så jag var påväg att säga hej. Men då kom Henrik (han kom med bussen) å sen var det min tur... så det blev inte så. Nästa gång kanske :-)


Hittade presenter åxå, så nu är det åxå klart. Bra!


Wilma brukar ju kläcka en hel del sköna kommentarer. Igår hade de, på dagis, pratat om bussar. "Då hade hon sagt: En busshållplats är som en människoparkering". Är det inte alldeles underbart? Fröknarna hade skrivit upp det på en gång.


Och idag, när vi var påväg från Stinsen, så sa vi till Wilma att det inte skulle bli tid för så mycket fredagsmys eftersom vi varit i affärer. Då sa hon: "Men då får vi helt enkelt inte gå i affärer på fredagar då". Hon har en lösning på allt hon!!!


Nej, nu ska jag äta ett mellis. Vi hörs kanske en sväng i morgon och om inte, så blir det på söndag.


Ha det bäst å njut av helgen!!


Kram på er alla mina nät-vänner (och riktiga med för den delen ;-))



Av Annci Hultström - 5 februari 2010 14:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 5 februari 2010 12:30

... kvar av dagen. Längtar verkligen hem. Eller hem å hem... bort... härifrån. Vi ska ju till Stinsen.


Förhoppningsvis ska jag fixa naglarna (om de har tid), present ska köpas och mat ska ätas. Sedan bär det av hem å knata över en sväng till Linda för att se på Let´s dance. Har pratat med henne och hon mår efter omständigheterna ok. Ont som f*n. Men det är ju inte konstigt. Ville trots det ha sällskap. Det passar mig bra eftersom min käre man totalvägrar det programmet. Så då får ju även jag sällskap i titten.


Till lunch idag blev det en av mina många kebabmatlådor. Gott även idag. Till middag vet jag inte än. Förmodligen kyckling med tzatsiki. Visar sig sen.


Ute skiner solen. Det är underbart. Ger hopp om en fin helg!

Av Annci Hultström - 5 februari 2010 08:29

... är det fredag. Som jag har längtat!!! Det har varit en tung vecka, som sugit enormt med energi. I helgen ska jag bara njuta å ladda om. Hos mamma & pappa. Dit åker vi i morgonbitti.


Ikväll blir det Let´s dance. Med ett glas vin. Kanske hos Linda, det beror på hur hon mår. Vi skulle höras under dagen.


Ställde mig på vågen idag. Nu har vätskan gått ur kroppen märker jag. -2 kg sedan ett par dagar tebax. Och båda ringarna går på - utan problem (bra mått det där - inga ringar = mycket vätska, båda ringarna = lite/ingen vätska). Så skönt!!


Och vet ni vad? Nu är det bara 1,1kg kvar tills jag väger 2 siffrigt. Så kämpar jag på grymt med träningen nu fram tills min egentliga vägardag (på tisdag) så når jag kanske det målet. Då ska jag baske mig köpa mig en ny BH :-). Eller kanske ett par tjocka gråa strumpbyxor - det behöver jag bättre. Mmmm, får se vad det blir. Måste nå dit först.


Idag har jag f.ö kjol på mig. Det var då jag insåg att jag behöver ett par tjocka strumpisar. För naturligtvis fanns det inga parkeringar nära, utan jag fick gå en stund. Tur att det inte var så kallt, bara -3 idag.


Ikväll ska vi till Stinsen. Måste köpa en present till syrrans man som fyllt år. Frågan är vad??? Så svårt... Får fundera lite.



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards