Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Annci Hultström - 4 februari 2010 19:50

Strax före kl. 11 idag så skickade jag ett sms till Linda (en kompis) och frågade om vi skulle "leka" idag. Efter en stund ringde hon upp och jag nekade samtalet eftersom jag var på jobbet. Sms:ade tebax att vi kunde höras på lunchen. Då sms:ade hon igen... skrev att hon krockat och var på St Göran. Jag sms:ade igen och frågade hur hon mår... då ringde hon igen. Naturligtvis tog jag samtalet.


Hon grät och pratade bara om sin bil... förstod att hon var kraftigt chockad. Frågade om hon behövde mig och hon grät fram ett ja. Så jag kastade mig in till chefen och sa att jag måste åka. 20 minuter senare var jag på plats. Hon låg på en brits, med nackkrage och skakade. Efter att jag suttit där en stund började hon lugna sig och fick färg i ansiktet och på läppar igen. Då slutade hon åxå prata om allt det praktiska. I samma veva hämtades hon till röntgen. Den visade tack och lov inga skelettskador eller mjukdelsskador. Läkaren förklarade det mer som en kraftig stukning av nacken. Hoppas det håller sig vid det.


Efter det körde jag hem oss å vi satt bara å softade en stund, sen hängde jag hennes tvätt. Efter någon timme kom hennes mammas sambo och tog över "vaktandet". Ingen vill att hon är själv, man vet aldrig vad som händer när chocken släpper helt. Men när jag gick kändes hon ändå ok, efter omständigheterna. Bilen däremot - den är inte ok. Kommer, som de sagt efter första titten, att lösas in. Blev helt ramsne.


Det som hände var att hon körde på en huvudled. Från vänster kom en taxi och körde rakt ut och in i hennes förarsida. Hon "puttades" då åt sidan och innan hon fick stopp på bilen så körde hon rakt in i (och helt över) en stolpe. Tack och lov lyckades hon undvika att köra rakt i en av de betongpelare som håller Essingeleden på plats... hon hade 1 meter tillgodo...


Usch, det kan gå så snabbt. Fy fan! Är så glad att hon hade sin lyckliga stjärna på plats som gjorde att skadorna bara blev materiella.


När barnen skulle hämtas följde jag med "morfar" och hämtade de två små busarna. Tog en tur till pulkabacken å åkte lite. Sedan var Wilma ute och lekte ett bra tag till. Så vi blev ute i dryggt 1,5 timme. Skönt som attans! Jag grävde ner henne i snön... bild kommer i morgon.


Nu sitter jag här, emotionellt slut, å kollar på "Big medicin". Blir en tidig kväll i kväll.


Så helt enkelt - vi hörs i morgon. Dröm sött!!

Av Annci Hultström - 4 februari 2010 08:29

... är oförutsägbar. Kollade ut och insåg att det snöat mycket och tänkte att jag nog måste dra lite tidigare p.g.a troliga köer. MEN - inte en bil i sikte knappt. Var här 30 minuter för tidigt. Hmmmm... Så det blev frukost på plats här istället för i bilen.


Är f.ö TRÖTT idag. Har sovit gott, men det hjälpte visst inte. De är tungt psykiskt att gå upp... suger kraft och energi. Men, nu ser jag ljuset i tunneln...


Huvudvärken är bättre idag. Har mensen att tacka för det. Den har kommit igång (en vecka för tidigt) och med det tappade jag även 0,7 kg över en natt. Men mer vätska finns, för idag gick nästan inte en ring att få på ens.


Idag vaknade nog familjens lilla prinsessan på fel sida. Allt var fel och det var många tårar som spilldes. Henrik sms:ade och sa att när de väl kom till dagis blev det ytterligare ett utbrott. Hon skulle nämligen ta med sin stora Ior (åsnan ni vet) idag och visa upp. Det visste John om och därför hade han berättat för alla redan att hon skulle ha med den idag. Oj, oj... det var inget bra drag av hennes blivande man ;-). Då ville hon att jag skulle hämta henne på snowracer idag. Så det är väl bäst att jag inte glömmer det då.


Beställde brödrost igår i alla fall. Det blev från Expert på nätet. Och äggkokare beställde jag ju åxå, men från Net on Net. Inklusive frakt var grejorna billigare på nätet än vad vi hittat  i butik. Så det lönar sig med nätshopping. Ska nog börja i den änden nästa gång.


Ha en bra dag, tills vi hörs igen!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards