Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Annci Hultström - 1 februari 2010 22:20

Japp, det har jag. Till "Biggest looser" av alla program. De fick, efter sina otroliga viktnedgångar, en makeover. Och wow... deras reaktioner när de såg sig själva... och när de såg en person som betyder mycket för dom (fru, mamma, syster etc.)var där och såg dom... wow. Det gick inte att hålla inne med tårarna.


Jag associerade till mig själv och den dag jag kan känna det som uttryckte när de såg sig själva. Det har hänt ett par vändor, i liten tappning, redan nu. Men den dagen när jag åker till en affär, tar ner exakt den klänning jag vill ha, provar, sitter som uppsydd för mig, köper den och klär sedan upp mig i den inför fest - och reaktionerna inte låter vänta på sig när jag kommer in i rummet - WOW. Då, först då, är jag klar med min resa. Tror jag. Kanske blir det tidigare. Men detta är som drömmen ser ut.


Kanske kan jag drömma den inatt. Vore ett nice sätt att sova på... Nu är det dags. För sängen alltså.


Dröm sött!!

Av Annci Hultström - 1 februari 2010 20:11

... beställd. Hittade en på Net on Net. Med frakt blev det 148:-. Hoppas den är bra nu.


Och det är väl det jag gjort idag, förutom lagt puzzel, spelat spel, sjungit, vilat, lekt...


I morgon är det jobb å dagis igen. Hoppas det håller sig ett tag nu... har haft vår beskärda del i januari tycker jag.


Till helgen ska vi upp till mamma å pappa. De är ju på g att flytta... snart hoppas dom. Och det finns en del grejor som är mina kvar där. Så jag ska rensa lite bland de är det tänkt.


Nu ser jag jag på Outsiders. Handlar om fettfobi... en person kan inte ens se en fet människa innan hon drabbas av panikångest... hon mår illa och får kväljningar. Eh... hmmmm... Undrar hur det skulle gå om hon själv blev gravid och gick upp massor. Eller om hennes man/vän blev tjock. Skulle hon säga upp bekantskapen då måntro?? Vissa saker kan jag inte förstå bara.

Av Annci Hultström - 1 februari 2010 19:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 1 februari 2010 11:38

Nu har Wilma lagt 6 puzzel på 15 minuter... känns som om det är för lätt då va?? Ändå är det puzzel som det står 4-6 år på. Kanske får ge henne ett av våra 1000 bitars   .


Efter det spelade vi Svarte Petter. Älskade det när jag var barn och så hittade vi det på vår shoppingtur igår. Jag vann. Inte populärt. Men det hör till. Ja, att man som barn måste förlora åxå. Ibland. Inte jämt. Som när jag var liten och spelade 500 med pappa. Vet inte att jag vann en enda gång. Men jag blev människa ändå. Kanske just därför .


Köpte även barnyatzy. Går ut på att samla färgkombinationer istället. Wilma vann. Överlägset. Hon fick 39 och jag 26. Då blev hon glad igen.


Nu ska jag fixa lunch. Hon har beställt "gubbar som skrattar". Det är typ potatisbullar, men de är formade som snå smileygubbar. Själv äter jag en sallad tänkte jag. Med Feta ost och skinka.

Av Annci Hultström - 1 februari 2010 09:38

Jaha, då var det februari. Bara en dryg månad kvar till Thailand.


Men det är åxå bara 9 arbetsdagar kvar på jobbet. Måste säga att det känns konstigt. Att inte ha ett jobb att gå till... det var en sak när man gick hem för föräldraledighet. Nu är det så ovisst. Men som jag känner - det löser sig alltid, det brukar det göra.


Idag är jag hemma med Wilma igen. Hon hade feber igår morse, men var feberfri igår kväll. Så hon fick vara hemma idag åxå - så hon får en hel dag utan feber hemma. Hon hostar dock en hel del, nattetid. Men det lär vi nog få leva med. Hon är rätt pigg idag, så just nu har hon utklädningsmanekängande för mig. Så här kom hon ner nyss. Söt, eller hur?


  


Innan det var hon både älva och Dracula :-)


Idag har jag mailat till Väsbyhem och bett om att få ta bort badkaret. Vi har övervägt det ett tag - Wilma gillar ju att bada, men vi värderar utrymmet mer. Då kan vi flytta upp tvättmaskinen, men ändå ha kvar skåpet därinne. Då får vi plats i köket för en vanlig diskmaskin. Så det är planen. Får se vad de säger. Badkaren ska ju ändå bort vid renoveringen, så att ta bort det ett år tidigare borde ju inte spela någon roll för dom.


Nej, nu ska vi lägga pussel. Hörs igen. Senare.



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards