Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Annci Hultström - 27 januari 2010 20:29

... 3 ggr idag. 2 gånger hos oss och en gång hos grannen. Hon är världens raraste 85-åring och jag kan inte förmå mig att ens tänka på att hon ska behöva skotta själv nu när det kommit så mycket. Och motion behöver jag ju, så det blev två flugor på smällen.


Nu har H fixat pass och snö-borste till bilen är inhandlad. Lär nog behöva det i morgon efter jobbet gissar jag.


Nu tänkte jag köra en repa på crossen, duscha å sen sova.


Kanske återkommer med en rapport om överlevnad. Senare.

Av Annci Hultström - 27 januari 2010 17:26

... har det kommit på kort tid. Och det fortsätter. Undrar hur det ser ut när man vaknar i morgonbitti.


Nu ska vi åka en sväng till Rusta, ska köpa en sko-matta. Blir så j***a blött i hallen. Efter det ska vi vidare till Sollentuna och möta Henrik. Han ska fixa pass, hans räcker inte så länge som det ska,6 månader efter hemresa från Thailand. Sedan blir det middag på donken. Får se hur sent det blir med allt bara, för tåget står still... så han är liksom fast i Solna. Nåja, i värsta fall - om det inte går vid 17.30 som sagt, så får vi hämta honom där.

Av Annci Hultström - 27 januari 2010 13:03

Nu är ovädret på ingång även här i den kungliga huvudstaden. Det har snöat sedan en timme tillbaks, men jag skulle ljuga om jag sa att det vräker ner... det snarare snöar - tätt och lite i sidled. Får se vad det blir av det. Får väl gå upp tidigare i morgon så att resan till jobbet inte behöver bli ett stressmoment.


Idag åt jag lax, från igår, till lunch. Det var gott, men laxen hade nog "torrat" på sig sen igår tror jag. Men, det gick att äta.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Förresten, fick en kommentar igår, från min "tvilling" Lotta och måste ju svara såklart:


Hej hopp! Vill bara tala om att jag hoppade upp på motioncykeln + styrketräning kommer inte upp ur sängen i morgon :) hög musik & tankarna gick till stranden i Thailand så det gick lätt!!!!
Kör hårt KRAM


Vännen min - är så glad att vi delar den här resan... du är ju långt ifrån lika fläskig som jag, men vårt mål är detsamma - ett smalare och mer hälsosamt liv. Och du är så duktig - det peppar mig! Mycket!


Jag ställde mig på crossen i morse, AS-jobbigt. Men det var samma här - hög musik och med tankarna i Thailad - gjorde det lättare.


Och du - vad jag längtar! FAN vad bra vi ska ha det. Och - OJ - vad vi ska promenera på stranden. Tidiga morgnar är som bäst   .


Vi ses på lördag! Kram kram

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Åsså kom det en från systra mi:


SÅÅÅ härligt för dig systra min:)


Ja, du syster. Det är det verkligen. Fyllde på den idag, med en punkt till. Undrar hur lång den blir när jag är "klar"?! Blir kul att se

-------------------------------------------------------------------------------------------------



Av Annci Hultström - 27 januari 2010 09:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 27 januari 2010 08:34

  Jag gick upp kl. 06:20, gick på toa, tog på mig träningskläder å skulle precis gå ner för trappan när jag hörde: Mamma... så jag gav sötnosen en liten stund, men sen gick jag för att köra ett pass. Dock blev det inte så långt, men ändå 20 minuter varav 10 på crosstrainern - klarade inte så mycket så mer ändå. Det var AS-jobbigt. Efter det körde jag lite mage och rygg. Tänkte köra lite mer ikväll, på allvar   !!


Natten har f.ö varit god. Har sovit väldigt gott inte vaknat alls. Så jag känner mig riktigt utvilad faktiskt. Det var ett tag sen... That´s nice!


Jag har nyss mailat till restaurang Patricia, vill kolla om de har något bord ledig till oss idag, i morgon eller på fredag. Vi har ju fått gratismiddagar som måste nyttjas. Får se va de svarar. Förmodligen har de det inte, det brukar vara svårt i slutet av januari... för många har fått sånna gratiskuponger av de i julklapp. Men det visar sig. Har de det inte får vi skylla oss själva som är ute i sista stund.


Jag har f.ö fått godkänt med förskottssemester, så nu jobbar jag bara 12 dagar till... känns helt overkligt.


Förresten, i morse tog ner ett par gamla - för små - jeans från en hylla i klädkammaren, där de legat i.... ja... minst ett par år skulle jag tro. Ville se ungefär hur mycket som fattades innan jag kan ha dom. Och vet ni vad? De var för stora!!!!!!! Så nu måste jag nog rota i en låda, tror mig ha ett par jeans i ytterligare en mindre storlek. Det här känns helt "surreal, but nice" - som Hugh Grant säger i Notting Hill (min favvis film, alla kategorier)!! Ser verkligen fram emot framtiden - jag kommer bli oslagbar  !!


Nej, nu har jag inget mer att skriva för tillfället. Ha en bra dag tills vi hörs igen. 

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards