Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Annci Hultström - 25 januari 2010 17:11

Jag skulle limma en av Wilmas pärlplattor som gått sönder, tog fram snabblimmet, vände på huvudet i 2 sekunder och NATURLIGTVIS hade sötnosen tagit tuben och lyckas få lim på fingrarna och fastnat i tuben... Men jag fick bort den, men fingrarna är limmiga fortfarande... det försvinner väl lagom till hennes 18 års dag   .


Besöket hos dietisten gick bra. Hon tyckte jag åt väldigt bra, men gav mig en lista på bra mellanmål. För det är väl det jag känner själv, att jag glömmer de eftersom jag aldrig är hungrig. Men jag måste bättra mig. Hon berättade åxå att många under sitt första år äter mer "skräp" just för att de vill testa. Därefter tar dom ett val - fortsätta äta skräp eller sluta. De flesta väljer det sista. Så att testa olika saker nu är tydligen normalt då .


Jag träffade läkaren åxå, i en korridor. Tänk, av att bara se honom så blir jag glad. Han inger sådan trygghet på något sätt - mannen som ger en livet åter. Hela han är liksom lycka personifierad. Låter flummigt, men så är det!!


Nu ska jag fixa lite käk... pasta med köttfärssås + sallad.


Vi hörs igen - senare.

Av Annci Hultström - 25 januari 2010 17:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 25 januari 2010 10:04

Ja, då var det en ny vecka igen. Tänk vad snabbt helgerna går. Men tack å lov så går veckorna åxå fort. Det betyder att Thailand närmar sig med stormsteg. Wwwwwiiiiiieeeeeee!!!


Idag jobbar jag bara till kl. 14, för jag ska på återbesök hos dietisten. Ska vara där 14:45. Är en avstämning bara. De vill hålla koll på hur man mår och hur det går. Sedan ska jag träffa sköterskorna igen på 6-månadersdagen, d.v.s 10 maj. Typ. Där omkring. Känns riktigt bra med alla kontroller. Är fortfarande enormt nöjd med allt som har med det sjukhuset att göra. Önskar det var mitt "hemsjukhus".


Igår kväll såg vi en film. Det blev en Johan Falk-film, "National target". Det var samma som gick på TV, men vi såg den på dvd och slapp således reklamen och de j***a nyheterna. Det var en bra film, rekommenderas!!!


Nu är det snart dags för lunch... ja, eller snart å snart. Om en knapp timme. Längtar. Ska äta chicken red curry från Tiger. Alltså, de har tveklöst den absolut mest auteniska thai-maten. Ever! Och en sak till som är så bra... man får stora portioner, så nu räcker en sån låda 4 måltider åt mig. Alltså 4 gånger så mycket njutning   !!!!


Ha en bra dag, så hörs vi senare idag.



Av Annci Hultström - 25 januari 2010 09:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards