Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Annci Hultström - 21 januari 2010 21:15

Nu är vi hemma sedan en stund. Det kommer ske en massa i området och en hel del inomhus åxå. Däremot blir det inget riktigt stambyte.


Istället ska badrummet + lill-toan helrenoveras - kakel, klinker på golv, dusch istället för badkar, ny toa/handfat.


I köket händer inte så mycket... det blir nya rör under bänken, ny blandare och ny fläkt.


Huset är för ungt för stambyte redan nu, därför har man valt att göra såhär.


Ute kommer alla teglade fasader att tvättas och putsen bytas/målas. Taken ska tilläggsisoleras (på trähusen ska hela taket bytas). Alla uteplatser ska göras lika - dvs ett räcke + tak samt trätrall. På de hus som vätter mot carport (som vi har) ska man bygga transportgångar - dvs en gång på typ 1 meter längs med carportens baksida + grindar till varje hus, allt för att slippa dra all skit genom huset. Väggen där förrådet sitter fast ska isoleras mer (är i princip oisolerad idag). Plattorna på framsidan ska läggas om. 


Man ska även installera teknik som gör att varmvattnet för varje boende kan delas på. Hur detta ska debiteras är inte klart än, men de installerar det i alla fall - sedan tar det i bruk när allt är klart.


Sedan ska övriga utemiljöer fixas åxå. Lekplatser ska minskas i antal, men de som ska finnas ska rustas ordentligt. Gräsytor ska tas om hand och fixas. Alla vägar asfalteras om. Där det ligger plattor ska dessa läggas om.


Det vi kommer att få i hyreshöjning för detta är oklart ännu, men c:a 700kr/mån pratade de om. Helt ok, känner vi båda. Men under tiden som det pågår arbete inomhus får vi sänkt hyra... det ska ta c:a 4-6 veckor och under den tiden blir det dusch & toa i vagn ute i området. Men förhoppningsvis går de veckorna fort och förhoppningsvis är det inte mitt i vintern.


Arbetet kommer att göras i tre etapper med start nu i vår. Men i vårt område kommer det att ske först 2011.


Ser fram emot det - känns dock som att utomhusmiljön är det som kommer märkas mest.


Nu ska jag snart leta mig mot bingen, jobb i morgon.


God natt å sov gott!!

Av Annci Hultström - 21 januari 2010 16:13

... ett par timmar nu, känner mig helt ok nu. Lite tryck över huvudet, men det går att fungera. Skönt!


Nu ska jag hoppa i duschen och sedan ila iväg och hämta Wilma som är hos en kompis å leker. Sen blir det hem å laga middag. Kl. 18 kommer farmor å farfar å då drar vi på det där mötet. Ska bli spännande att höra om husets framtid... och hyr mycket hyran kommer att gå upp   .


Vi hörs om det. Senare.


Adjöken tills dess.

Av Annci Hultström - 21 januari 2010 13:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 21 januari 2010 11:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 21 januari 2010 10:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 21 januari 2010 07:47

Huvudet är bättre, men inte bra. Segheten i kroppen lika. Så idag blir det ytterligare en dag på soffan.


Och finns orken ikväll så ska jag på möte på Väsbyhem, i området. Det ska renoveras - både inne och ute. Spännande!


Häromdagen skulle Henrik ominstallera vår x-box. Då hade tidernas schysstaste arbetsstil. Den skulle nog få vilken ergonom som helst att gå i taket:


  


Och igår så kittlade Henrik Wilma. Hon skrattade så gott. Och jag tog såklart fram kameran, vilket hon var vääääääldigt medveten om:


             


Efter det ville jag ta ett "ordentligt" kort på henne. Så här såg det ut:


                


Ja, tillslut så blev det väl ok... tokfia!!


Nej, nu ska jag vila en stund.


Hörs igen senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards