Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Annci Hultström - 19 januari 2010 20:45

Måste ju berätta vad Wilma sa häromdagen. Vi satt och zappade på tv:n och zappade förbi trettondagskonserten som var. Där stod en dirigent, med ryggen mot publiken och dirigerade symfoniorkestern. Då säger Wilma:


- Men, varför spelar de när han försöker trolla?


Underbart! De är så logiska. Klart han var en trollkarl... han hade ju frack, en pinne i handen och viftade lite. Vi skrattade gott kan jag säga.


Vi åt f.ö en god middag bestående av lax med potatis, grönsaker och en sås (av 4%-ig grädde buljong, dill & citron). Riktigt gott blev det.


Efter det pratade jag en sväng med en kompis, som behövde prata av sig lite. Nu sitter jag i soffan med födelsedagsbarnet. Vi ska se lite på TV, vår favvisserie "How I met your mother".


Mår inget vidare, någon av oss (Henrik har börjat må sämre han med). Så mår jag såhär i morgonbitti, så blir jag hemma. Det visar sig då.


Skriver inget mer idag, så vi hörs helt enkelt i morgon.


Sov gott å dröm sött!!

Av Annci Hultström - 19 januari 2010 09:11

Är det en vanlig dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är min älsklings födelsedag. Hurra hurra hurra! Hurra hurra hurra!   


GRATTIS älskling på 34-års dagen. Hoppas den blir bra! Ska själv göra mitt bästa för att förgylla den!   


Sen finns det mer att glädjas åt idag. Jag har nämligen gått ner 1,5kg den här veckan. Totalt har jag nu tappat 19,6 kg, på exakt 3 månader (sedan flytstart) och det har gjort att jag idag har byt BMI-grupp.


Så nu gör vi så här med den gamla gruppen: SVÅR FETMA och välkomnar istället: FETMA. Det ser helt makabert ut... att vara glad för FETMA. Hmmmm... men för mig är det ett stort stort steg och jag är innerligt GLAD.


Men sen finns mindre roliga saker idag... jag har sovit som en rumpa inatt!! Har snurrat av å an hela natten. Vet att jag kollat på klockan minst 1 gång/timme. Tror det är sprutan som spökat. Man har ju hört så många skrämselhistorier om negativa bieffekter av den, så Wilma fick sova i vår säng. Ville liksom ha koll på henne. Men sen vaknade jag med ont i armen, yrslig och feber (inte mycket, nästan 38 "bara") , men jag tänkte att jag masar mig till jobbet ändå, eftersom orsaken inte smittar. Men jag känner mig rätt seg faktiskt, så jag får se hur länge jag uthärdar idag. Wilma däremot - hon har inte reagerat alls och Henrik har möjligen lite ont i armen.


Idag började jag min resa hemifrån kl. 07:45 och var på jobbet 09:00. Det var nämligen en olycka vid Häggvik som orsakade milsslånga köer. Det tog mig 50 minuter att åka c:a 6 km (från Kom-köpcenter till strax före Häggvik). När man sitter där man ju att det är en jävla krock som skapar sånna köer så att de fått leda om trafiken - och att det är det orsakar strulet. Men NÄ... det var milslånga jävla tittköer. Hur intressant kan det vara???? Direkt efter olycksplatsen var det som att det aldrig varit köer ens... och sista biten tog inte mer än några minuter. Suck säger jag bara. Kom till jobbet till kl. 9 istället för 8:20. Hmmm...


Nej, nu ska jag runda av. För nu. Återkommer ju såklart igen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards