Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Annci Hultström - 15 januari 2010 22:40

Har under några veckor snöat in på att läsa om pro-ana. Är man inne på olika bloggportaler så verkar det vara den nya folkrörelsen. Är ju hur många "ungar" som helst som fastnat i detta sjuka beteende.


Läser om tjejer som är trötta, inte orkar något, känner sig svaga... eh... vad tror ni det kan bero på???? Kan det vara det att deras mål är att inte äta mer än typ 300 kcal/dag (= 3 bananer) och utöver det träna bort 600 kcal... dvs allt de äter + 300 kcal till. Allt för att väga typ 40 kg till sina 165cm och se ut som dessa magra stackare:


      


På sidan jag hittade bilden skriver tjejen (22 år, 166 cm lång, målvikt 41 kg) att hon tar både efedrin å annat skit, känner sig fet när hon ätit 3 knäckebröd och 150 gram kokta grönsaker på en dag, mäter ketoner i urinet, hon skär sig. Var finns deras föräldrar eller andra närstående?


Jag är fortfarande fet - på riktigt - men går sakta ner. Men se ut så här finns inte på världskartan. De ser ju sjuka ut, mer döda än levande. Nä, då ser jag hellre ut som jag gör idag - om jag skulle tvingas välja. Faktiskt.


Tycker synd om de. Hoppas att någon i ens närhet aldrig hamnar där, att de känner sig så pass älskade att de inte behöver hamna där. Blä - helt enkelt.


Av Annci Hultström - 15 januari 2010 21:24

...är ett äkta feelgood-program som får mig att mysa. Har sett alla säsonger och missar det inte så gärna. På nätet efteråt om inte annat. Favvis i år är Claudia Galli. Kanske är det för att jag gillar henne i övrigt åxå.


Henrik gillar inte programmet lika mycket, så han passar på att göra en  utbildning för jobbet.


Jag sitter f.ö och kollar lite på Ellos. Måste inhandla badkläder till resan... men det är kanske dumt att göra på nätet... svårt att veta med passform och så. Nä, det bästa är nog att ge sig ut i affärerna och hoppas på att de fått in något redan nu. Har hittat en supersnygg tunika... den får det nog bli i alla fall.


Vi ska förresten på möte hos Väsbyhem nästa vecka. Vi fick nämligen ett brev om att de ska, under de kommande 3 åren, ska renovera våra hus ännu mer. De ska innebära att de ska putsas om, tak ska läggas om samt att innearbeten ska göras som kommer att beröra kök och badrum. Mellan de raderna går det ju att läsa "stambyte". Känns lite spännande. Hoppas de tänkt till och kanske planerar om köket lite. Om inte annat så blir det nytt å fräscht. Ja, det visar sig vad som ska göras och hur snabbt det går.


I morgon är det tänkt att vi ska på middag hos familjen Ahola-Flink, men det hänger på hur det är med den lilla fröken. Får avgöra det i morgonbitti. Och på söndag kommer Henriks syrra m. familj + hans mor & far för att fira hans födelsedag. Han är ju inte så mycket för att fira den... så det blir bara dom. Men jag kan lova, att den dagen han fyller 40 - då ska han få en rejäl fest. Oavsett han vill eller inte. Men det är ju 6 år dit...


Nej, nu - Let´s dance igen.

Av Annci Hultström - 15 januari 2010 17:59

"Men Annci, varför måste du ge dig på onyttiga saker nu när du inte tål dem. Lägg ner allt onyttigt ett bra tag framöver istället, eller ta bara en liten tugga.


Ja, du... det är ju det som är grejjen... jag vet ju inte vad jag tål och inte. Det finns liksom ingen manual på sånt här. Så varje ny grej jag testar är att uppleva allt för första gången i livet - igen. Men har jag ätit och blivit dålig så äter jag det ju inte igen. Och det är det som är det viktiga känner jag. För det handlar ju om att, precis som med viktväktarna, lära sig leva ett normalt liv och därmed äta allt - i måttlig mängd. Men självklart så äter jag ju inte skräp som förr, det kommer jag aldrig att göra. Vill inte och kan inte.


Och sen är det ju inte så att jag trycker i mig saker, då det är fysiskt omöjligt. T.ex så dumpade jag av en liiiiiten salamiskiva... 2 mm tjock och 5 cm i diameter. Det är ju inte direkt mycket. Samma med skumgodis... tog 3 och åt under lång tid, men det gick åt skogen... pyttipanna åt jag typ max 1 dl (stekt utan fett), men det gick heller inte... så som du förstår så kan det komma närsomhelst, av i princip inget.


Men tack ändå för omtanken ;-)


En sak som alltid går bra är kyckling. Och det bestod middagen av idag. Gjorde en pastasås av det, grönsaker och cremé fraiche. Gott, gott!!


Nu ska vi se på film och ha lite fredagsmys. Sen ska Henrik göra en utbildning för jobbet, Wilma ska sova och jag ska se på Let´s dance.


Ha en trevlig afton, hörs igen!

Av Annci Hultström - 15 januari 2010 13:04

... äten, så nu ska vi vila en stund. Lilla fröken gäspar som bara den, så något är fel helt klart. Själv har jag fortfarande pannknack, så det blir två tabletter nu å sen håller jag tummarna för att det är borta när jag vilat (läs: sovit) klart.


Adjöken så länge!

Av Annci Hultström - 15 januari 2010 09:28

- kan det bli bättre? Ja, faktiskt... om prinsessan inte var sjuk, men att vi var lediga ändå. Då hade vi kunnat gå till pulkabacken. Det är så fint ut, har snöat lite inatt och är bara -4. Helt drägligt.


Har tjyvställt mig på vågen idag å det går neråt... Har redan nu lyckats sätt mensen i relation till minskad nedgång. Men inte när jag ska ha/har fått den, utan innan. Då sväller jag upp som en spärrballong. Men så fort den kommit rinner det av mig. Skönt att veta när man stör sig...


Inatt har jag sovit grymt gott - hela natten. Men tyvärr har jag fortfarande pannknack. Massagen hjälpte föga...


Förresten, jag glömde berätta... jag åt en liten kardemummabulle (med strösocker ovanpå) som vi köpte med från konditorit igår. Den förde med sig - DUMPING. Jag fick frossa, började må illa å hjärtat slog hårdare. Det gick över på en kvart, men var obehagligt så länge det höll i sig. De få gånger det hänt hittills är jag faktiskt ändå glad för. För då vet jag att skulle det hända, så blir det inte så illa som jag befarat innan. Naturligtvis är det tillräckligt illa för att få mig att inte äta den grejen igen, men skulle man vara borta på middag och få det så skulle det gå att genomleva. Visst, det kan ju komma av värre karaktär åxå såklart... men det tar vi då.


Var är det jag hittills kommit fram till att jag ska låta bli då? Jo... vitt bröd (rostat går inte), pyttipanna, kardemummabulle, mer än en skumgodis...  hmmmm... det är det jag kan komma på nu.


Nej, nu måste vi äta frukost - sov länge idag. Men vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards