Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Annci Hultström - 13 januari 2010 19:44

För några dagar sedan så råkade jag säga, när jag vaknade på morgonen, att jag sovit som ett arsel.


Då frågade Wilma vad arsel betyder och jag förklarade att det var ett fult ord för rumpa. Så man ska inte använda det, utan säga rumpa istället.


Så idag, vid matbordet, så gäspade jag och det fick henne att fråga: Mamma, har du sovit som en rumpa inatt?


Gissa om vi skrattade?!?!!!?!?! Barn är bara för underbara!!!


Appropå barn... så hade personalen på dagis pratat med "Kalles" mamma. Hon skulle prata med honom när de kom hem och det hade hon gjort. Sedan ringde hon mig. Det var skönt att prata med henne, så jag fick höra hennes känslor över det. Hon blev chockad när hon hörde och tyckte det var jättejobbigt. Hon bedyrade att hon inte tyckte det var ok och att hon skulle hålla koll på detta nu. Personalen berättade åxå att de pratat lite med Wilma i enrum idag, men det skulle vi prata mer om i morgon när "rätt" fröken var på plats.


Idag åt jag 2 stekta ägg + liiiiiite pytt i panna till middag. Skulle jag visst inte ha gjort. Jösses, magen lever om så Henrik hör den ett par meter bort. Har inte ont direkt, men jobbigt när magen liksom rör sig på utsidan till å med.


Var förresten till Friskis idag och frågade hur det fungerade med motion på recept. Det gäller alla deras pass... kostar 300:-/3 månader. Kanon ju! Ska ringa Ina i morgon igen så får hon skriva ut det papper som behövs. Fick åxå en prova på kupong, så den ska jag nyttja i morgon tror jag. Har förresten inte fått bultarna än... så crosstrainern står där den står. Oanvänd so far.


Nu ska jag vika lite tvätt... tror jag... å, det tar emot - jag är så sjukt trött.

Av Annci Hultström - 13 januari 2010 14:36

Äter mitt första päron nu sedan slutet av oktober. Det är gott! Och kaffe med mjölk... åxå gott. Men framförallt uppiggande. Det behövs... jag är så sjukt trött. Grym omställning att jobba måste jag säga. Ser fram emot när jag inte gör det längre. Här. På annat ställe - gärna!


Pratade med sjukhuset (världens bästa Ina) idag. Hon ville att jag skulle prata med friskis om vad de har och hur det funkar hos dom och sedan återkomma till henne, så skriver hon ut receptet. Åh, det ska bli riktigt kul!! Och när jag blir arbetslös så kommer jag nog nästan bo därnere ;-). Wow - beach 2011 - take cover  .



Nej, nu ska jag packa ihop för dagen. Går hem om 10 minuter.


Adjöken på ett tag!

Av Annci Hultström - 13 januari 2010 08:48

Så var det en ny dag. En ny TRÖTT dag. Sover inget vidare på nätterna... kan det ha med jobbet att göra tro??!?!??!?!!??!?!? Tycker jag vaknar hela tiden å snurrar. Vaknade dyngsvettig... kanske ska sänka elementen i huset igen. För jag lessnade på att frysa förra veckan å satte på dom... Japp, så får det bli - avstängning ikväll.


Igår skulle jag skriva nån rad innan jag lade mig, men orkade helt enkelt inte (sorry). I vilket fall tänkte jag berätta att jag gick en prommis med Linda igår kväll. Det är den enda fördelen med att hon har barn varannan vecka... att vi kan gå promenader på kvällarna. Men jag önskar såklart hellre att vi inte gick promenader till förmån för att hon alltid fick ha sina barn nära. Men nu när det är som det är, så är det nice med prommissällskap. Det blev dock en kortis, jag frös. Istället gick vi hem till henne och snackade skit ett par timmar. Väl hemma sa Henrik att han just skulle efterlysa mig   .


Igår började jag ju kolla på Friskis hemsida. Läste sedan i lokaltidningen att nästa vecka har de gratis prova-på-träning hela veckan. Det ska jag utnyttja kan jag säga!!!


I morse när jag vaknat kollade jag facebook på mobilen... ser då att en av mina fb-vänner (tillika gammal klasskamrat) lider för tillfället. En av hennes hundar försvann i söndags på dagen. Så nu har hon varit ute i 3 nätter i -20 grader och min vän har letat dygnet runt - utan resultat. Fy f*n vilken mardröm! Hittar de henne så är det frågan om i vilket skick hon är. Jag önskar i alla fall att det löser sig... att det är någon vänlig själ som tagit and om lilla Ärtan.


På jobbet går det framåt... sakteliga. Jag har fått beviljat heltid från 12 februari. Men för att "slippa" det funderar jag på att ta semester den veckan som återstår då. Då är sista dagen 12/2 - om 22 dagar. Det går fort - hoppas jag!


Nej, nu slutar jag för nu. Hörs igen senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards