Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Annci Hultström - 5 januari 2010 22:19

MAT

 Frukost: 2 knäckemackor med ost + ett glas mjölk

Mellanmål: Inget, vaknade inte förrän kl. 10 - så lunchen var nära

Lunch: Sallad med lite olivolja och 100 gr feta ost

Mellanmål: 2 skorpor med smör

Middag: 1dl pressad potatis, 1 dl lax + sås av koksmjölk (lätt), saffran och sweet chilisås. Till det lite sallad. Senare lite efterrätt - gino (fruktsallad med lite vit choklad på) + 1 dl vaniljglass (lätt)

Mellanmål:  2 skorpor med ost + 1 glas mjölk

Övrigt: 3 skumtomtar - blev SJUKT dålig av dom... mådde riktigt jävla illa


TRÄNING

Tyvärr - inget... eller ja, städning då. Har inte lyckats peta in något övrigt

Av Annci Hultström - 5 januari 2010 21:29

Idag vaknade jag och Wilma inte förrän kl. 10. Ingen av oss vaknade när Henrik åkte till jobbet, så vi behövde det nog. Skönt var det i alla fall!! 


Efter det åt vi frulle och strax därefter kom John & hans mamma (Linda) kom över så barnen fick leka. Inne. För kallt att göra det ute. De blev kvar ett tag så jag slängde ihop lite pannkakor till barnen och sallad till oss vuxna.


När de gått hem körde jag ett varv med dammsugaren. Välbehövligt... låg en massa glitter överallt. Å när man ska få gäster måste man ju   .


När vi var klara så gjorde jag mig i ordning och strax efter det kom kvällens gäster - Lotten, Erik, Emil & Ronja (hunden).


Till middag bjöds lax i en sås av kokosmjölk, saffran och sweet chilisås. Tillbehör var pressad potatis och sallad. Till efterrätt blev det gino med vaniljglass.


Tanken var att vi skulle dricka vitt vin till detta... men... det var ett vitt dessertvin jag lyckas öppna. TExt på bara tyska suger... om man inte kan det. Och det gjorde sig inte direkt till lax kan jag säga. Så grabbarna drack öl och eftersom Lotten är gravid så ville hon inte ha kolsyra, precis som jag... så det blev saft. Festligt värre . Nåväl, alla var ju nöjda så...


Nu blir det en stund i soffan, men sängen får nog besök rätt tidigt... måste orka gå en stund på IKEA och Biltema i morgon. Ska köpa det som behövs för att göra om lilla toan. Kände att det är dags för det... var några år sen sist.


Ha en fortsatt bra afton, vi hörs i morgon.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards