Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Annci Hultström - 4 januari 2010 20:20

Sitter gäspandes å tar igen mig lite i soffan. Det tar på krafterna att bada med en vildinna   . Efter badet blev det shopping på Ica Maxi, för att sen åka hem och fixa käk. Idag valde Wilma, då blev det tacos. Eller ja... tortillas egentligen. För tacoskal & chips undviker vi... för mycket fett. Tror inte jag skulle klara det. Men tortillas är kanongott det med och magen gillar det. Istället för gräddfil tar vi lätt cremé fraiche - märker ingen skillnad.


Efter middagen så har jag röjt ur ett av underskåpen i bokhyllan, möblerat om lite därinne och slängt en massa. Tanken var att det skulle bli plats för lite spel och annat. För spelar vi spel för vi det nere och då slipper vi ju kånka dom upp å ner... blir annars gärna så att de blir kvar här nere... i trappan eller golvet. Men nu blir det ändring på det.


Nu ska vi plocka undan lite här, så jag kan dammsuga i morgon. Får ju middagsbesök, så då måste gästerna komma innanför dörren...


Nu - sätta fart. Vi hörs igen!

Av Annci Hultström - 4 januari 2010 10:35

Min man, den lugnaste av lugna, kan göra rätt otippade saker ibland.


Som sommaren -08... vi skulle på Grönan och det var tjockt på parkeringen. Så vi stod läääänge och väntade på en ledig p-plats. Plötsligt så kom det en familj som sa att de var på väg att åka och bad hos haka på till deras plats. Sagt och gjort. Medans de backade ut så kom det en bil som såg ut som att den skulle försöka sno platsen. Så Henrik klev ur bilen och gick fram till dom och sa att platsen var vår. Men det sket de i och gjorde ett försök ändå. Men se, det skulle de inte försökt. Djävulen for i honom och han snirklade sig förbi, trängde bort den andra bilen och svängde in på parkeringen. Den andra bilen blev aningen arg...


Häromdagen var det dags igen... Henrik skulle gå och slänga sopor och ser då en hund som bajsar. Matten (en yngre tjej) stod där med påse och låtsades ta upp det och gick sedan hem till sig. Henrik såg var de gick in, så när han kom hem hämtade han en påse, gick och tog upp bajset och gick hem till dom. Ingen öppnade när han ringde på, så han la bajspåsen i brevlådan.


Dessa två händelser får mig att skratta så... det är så otippat och så långt ifrån den Henrik man ser dagligdags. Men så underbart!!!!


Nej, nu ska jag göra ett par knop här för att sedan åka iväg till simhallen en sväng.


Hörs igen!

Av Annci Hultström - 4 januari 2010 09:51

Nu ska jag börja (om) skriva ner allt jag äter och all träning jag utför. Känner att det varit lite för slappt med allt under julen, måste få bättre koll. Tror jag äter för lite... och nu över jul har det faktiskt blitt en del skräp åxå. Har inte dumpat av det, men tarmarna har levt sitt eget liv och jag har varit rätt dålig i magen på morgnarna. Men nu är det ändring på det. Fyller på varefter dagen går.


MAT


Frukost: En grov macka med lätt&lagom + ost på. Till det 1,5 dl lättmjölk.

Mellanmål: Banan + 2 skorpor med lätt&lagom

Lunch: Hemgjord hamburgare (på 100 gr färs - rå vikt), ½ bröd, lite dressing, sallad, lök och jalapenos.

Mellanmål: Fanns verkligen ingenting på badet - inte ens en frukt, så det blev en kaka å lite saft. Katastrof - men så var det.

Middag: 1 tortillabröd, 1 dl stekt färs (tacokryddad), grönsaker, 2 msk lätt cremé fraiche, salsa och jalapenos.

Mellanmål: 1 dl lättfil + 2 skorpor med ost


TRÄNING

 

Bad med en del simning (men inte pulshöjande, var ju själv med Wilma)



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards