Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Vilken stressig dag - eller?!

Av Annci Hultström - 11 november 2009 16:41

Ja, som jag skrev tidigare idag så var förmiddagen körig värre. Men tack å lov har eftermiddagen bjudit på lite vila.


Till lunch åt jag - Marre, hör upp nu - 1 dl delikat tomatsoppa, direkt från tetra. Det ni!!! Men faktiskt, det var gott... godare än de milkshakeliknande produkter jag levt på i 3 veckor. Efter det satt jag och pratade lite med en jämlike och då hände - min sista droppåse tog slut. Det innebar att jag fick bli kvitt den sista slangen som kopplade mig till den där nedra droppställningen. Sååååååååå skönt! Kanylen fick sitta kvar ett tag sa de, den skulle de ta på kl. 14-ronden. Bra, sa jag... då lägger jag mig å sover en stund. Men se, det var inte poppis... för tänk om doktorn skulle se det - gillas inte, man ska vara uppe jämt. Jag sa att jag tar risken, bara ni väcker mig vid 14-tiden. Fick ok på det.


Så vid 13-tiden somnade jag gott, med musik i öronen och blev väckt - av DOKTORN. Hmmmmm... Men han blev inte ett dugg arg, snäll doktor det där ;-). Han frågade om jag ville åka hem, men jag sa nej.


Efter det gick jag och sa till om kanylen. Men tog de inte den vid 14-ronden? Nä... Då stack det fram ett huvud bakom ett skynke som sa att jag sov så sött att de inte ville väcka mig, så de tog den då. Hade jag fått skäll av doktorn så hade de fått mig att göra... Japp, för så pigg är jag. Skulle kunna göra sta´n... eller åtminstone gå ner en sväng till caféet å kolla på folk.


När den var borta tog jag en dusch (men inte håret, lite fåfäng får man vara när plattången inte är med i packningen) och fått nya förband på mina 5 små hål. Kan inte vara så mycket bättre just nu. 


Nu ska jag snart gå ner och ha dejt i cafeét med min man. Jag äter väl en delikat soppa igen, medans han smaskar i sig nåt annat gott.


Skickar med en bild på mig, så ni ser att jag är vid gott mod :-). Beklagar förresten att de hamnar på sniskan, men det går inte att vända de när jag skickat dom från mobilen till bloggen.


MMS-bloggning  


Adjö för nu, höres senare!

 
 
Ingen bild

syrran din

11 november 2009 19:22

går det inte att vända mobilen då när du laddar över???;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards